TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus z nadzieją w autobusach
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.11.2018 10:00:07 1 komentarz
Ursus z nadzieją w autobusach

Holding Ursus SA podał wyniki za trzy kwartały, w których zanotował stratę 29,5 mln zł, w stosunku do ponad 6 mln zysku przed rokiem. Co się dzieje?

Na poziomie ogólnym - Cała Grupa Kapitałowa Ursus po trzech kwartałach br. wykazała 142,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (231,4 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku) oraz 44,3 mln zł straty operacyjnej. Strata netto wyniosła 51,3 mln zł względem 3 mln zł zysku netto przed rokiem. To sporo i ma to swoje odbicie w sytuacji spółki na giełdzie. 

Jak możemy przeczytać w komunikacie, słaba kondycja giełdowej spółki to kumulacja negatywnych zdarzeń w otoczeniu rynkowym i dlatego Ursus zdecydował się rozpocząć restrukturyzację. Zgodnie z założeniami najpilniejsze inicjatywy naprawcze zostaną zrealizowane do końca pierwszego kwartału przyszłego roku.

Kumulacja negatywnych zdarzeń

Jak tłumaczy Ursus, to presja negatywnych czynników zewnętrznych odbiła się na najnowszych wynikach spółki. Wśród nich firma wymienia:

  • załamanie eksportu (spadek o 69 proc.), czyli słabsze wyniki z tanzańskiego kontraktu na maszyny rolnicze oraz brak zamówień z Zambii na dostawę ciągników;

  • zmniejszenie sprzedaży krajowej o 56 proc., co z kolei wynika z braku dopłat unijnyc.

Wyniki Ursus Bus

I teraz sięgamy do wyników autobusowej, najzdrowszej gałęzi Ursus SA, czyli spółki Ursus Bus. Jak czytamy w komunikacie, firma konsekwentnie buduje portfel zamówień, a przychody ze sprzedaży Ursus Bus po trzech kwartałach 2018 r. wyniosły 47,5 mln zł i były prawie dwukrotnie wyższe w stosunku do przychodów w analogicznym okresie 2017 r.

Na poziomie wyniku operacyjnego spółka miała jednak stratę w wysokości 17,5 mln zł. Strata brutto wyniosła 20,3 mln zł, zaś strata netto ukształtowała się na poziomie 20 mln zł.

Skąd strata przy takim wzroście przychodów? Spółka tłumaczy to tak:

-"Realizacja kontraktu na dostawę 15 trolejbusów do Lublina wymagała równoległego poniesienia przez Spółkę wydatków na cele badawczo-rozwojowe, które miały charakter jednorazowy i były niezbędne do ukończenia tego projektu. Ponadto dodatkowymi czynnikami wpływającymi na zwiększenie straty w stosunku do okresu porównawczego były zwiększone koszty administracyjne oraz koszty finansowe związane z dynamicznym rozwojem Spółki."

Autobusy na sprzedaż?

Ursus Bus aktywnie bierze udział w przetargach na dostawę autobusów. Według stanu na 30 września br., spółka ma podpisane kontrakty na dostawę 90 szt. pojazdów o łącznej wartości ok. 152,7 mln zł netto do takich miast jak: Lublin, Zielona Góra, Szczecinek, Katowice oraz Ostrów Wielkopolski.

Ponadto spółka złożyła oferty w przetargach na łączną ilość 19 szt. pojazdów o wartości ok. 42 mln zł netto.

Przy takiej aktywności i wypchanym portfelu zamówień firma może być atrakcyjnym "kąskiem" dla potencjalnego inwestora i jednocześnie sposobem dla całej Grupy na uzdrowienie finansów i powrót do rynkowej normalności. Potwierdza to zresztą sam Ursus.

-"Nie jest tajemnicą, że od pewnego czasu szukamy inwestora do naszej spółki-córki Ursus Bus. W przypadku firmy-matki, Ursus SA, rozważane są różne warianty, w tym także możliwość dokapitalizowania przez firmę zewnętrzną – wyjaśnia Mariusz Lewandowski, rzecznik prasowy Ursusa.

Restrukturyzacja w toku

Z uwagi na nie najlepszą sytuację finansową, Ursus podjął w listopadzie br. decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego.

-"W odpowiedzi na negatywne czynniki wpływające na pogorszenie naszej sytuacji płynnościowej Zarząd URSUS S.A. postanowił wystąpić do sądu o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Dzięki pozytywnej decyzji sądu wydanej 7 listopada, Spółka otrzymała czas niezbędny do przeprowadzenia gruntownej restrukturyzacji i dostosowania modelu biznesowego do obecnie panujących warunków rynkowych. Jesteśmy przekonani, że nasze inicjatywy zawarte w planie restrukturyzacji pozwolą odbudować naszą pozycję rynkową i przygotować Spółkę na nowe wyzwania – powiedział Michał Nidzgorski, wiceprezes zarządu Ursus S.A.

Plan restrukturyzacji zakłada m.in. sprzedaż aktywów, zwiększenie przychodów z działalności, zwiększenie marżowości oraz optymalizację kosztów działania Spółki. Restrukturyzacja potrwa do 2023 roku i w tym czasie Ursus ma spłacić wszystkie długi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ursus
  • Kamil Nowakowski – 30.11.2018

    Jak by chcieli być mocnym rynkiem poza Polską, to jedynym rozwiązaniem jest zagraniczny inwestor ;) Ale fakt, zapomniałem że Usrus i Autosan muszą być Polskie!!! I bez promocji mocnej na państwa zachodnie i resztę części świata ;)

  • Marcinek Marcinek – 30.11.2018

    Ale na przyszły rok zamówienień nie ma...

  • Igor Należniak – 30.11.2018

    drugi Solbus?

  • Aurelia – 02.12.2018

    Grupa Ursus ponosi straty. Nadzieją są autobusy. Ale zamówienie do Zielonej Góry powinno być już zrealizowane zgodnie z wymogami SIWZ. Kary za opóźnienia liczone od tak dużego zamówienia będą ogromne. Jeśli ich nie będzie to wejdzie CBA. Ursus wygrywał z konkurentami głównie ceną. Albo Ursus w swojej krótkiej historii autobusowej znalazł tańszy sposób wytwarzania pojazdów niż uznane koncerny międzynarodowe, albo nadal nie będzie osiągać zysków, co nie wróży dobrze dla jego przyszłości. W Zielonej Górze możemy mieć powtórkę z Częstochowy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....