TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus stracił kolejny kontrakt. W Nowym Sączu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.06.2019 14:00:58 1 komentarz
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Kolejny cios musi przyjąć Ursus Bus. Lubelski producent stracił właśnie kontrakt na dostawę dwóch elektrobusów z ładowarkami do Nowego Sącza. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne odstąpiło od umowy z powodu przekroczenia przez Ursusa terminu dostawy.

Nowosądeckie MPK było jednym z klientów, którzy byli zaniepokojeni o los swojego zamówienia, które złożyli w Ursusie. Zgodnie z ubiegłoroczną umową poza dostawą dwóch elektrobusów klasy MAXI oraz ładowarek Ursus Bus musiał na własne barki wziąć roboty budowlane, które są niezbędne do uruchomienia urządzeń do ładowania. Miały one objąć m.in. wyburzenie jednego budynku na bazie MPK oraz przebudowę jednej zatoki przystankowej.

"Termin realizacji umowy upływa 28 maja 2019 r. Na chwilę obecną wykonawca nie realizuje kontraktu zgodnie z harmonogramem i istnieje uzasadniona obawa, że nie zostanie on zrealizowany w terminie" — cytował wiosną Puls Biznesu Monikę Zagórowską z biura prasowego nowosądeckiego magistratu.

Dodała także, że spółka nie rozpoczęła jeszcze żadnych prac nad budową infrastruktury do wolnego ładowania na bazie MPK oraz ładowania szybkiego.

"Ponadto nie dostarczono, jak wymagała tego umowa, umów z podwykonawcami, którzy mieli realizować część zadania w zakresie infrastruktury ładowania. Zarząd MPK aktualnie oczekuje od wykonawcy ostatecznego stanowiska w sprawie realizacji kontraktu" — mówiła Monika Zagórowska.

W końcu stało się to czego wszyscy spodziewali się od kwietnia. MPK Nowy Sącz zdecydowało się odstąpić od umowy

"Ze względu na niewykonanie przedmiotu umowy MPK odstąpiło od Umowy z firmą Ursus Bus S.A. oraz wezwało do zapłaty kary umownej z uwagi na fakt, iż do odstąpienia od umowy doszło z przyczyn leżących po stronie wykonawcy" – wyjaśniał portalowi Twój Sącza Artur Maciuszek, kierownik wydziału eksploatacji MPK.

Ursus za niezrealizowanie nowosądeckie kontraktu powinien zapłacić, jako karę umowną. Opiewa ona na 10% jego wartości, a to daje sumę w wysokości ok. 760 000 PLN. Lubelski producent jest jednak w beznadziejnej kondycji finansowej. Stąd też uzasadnione są obawy czy uda się cokolwiek wyegzekwować przez MPK.

Nowosądecka porażka Ursusa to kolejny cios w autobusową spółkę grupy. W tym roku producent stracił już zlecenie na dostawę elektrobusów do PKM Katowice oraz- co jeszcze nie zostało oficjalnie potwierdzone, choć fakty mówią same przez się- do Ostrowa Wielkopolskiego. Nie przystąpił również do podpisania umowy w Miechowie.

Najpotężniejszym ciosem było jednak wykluczenie konsorcjum pod wodzą Ursusa z mega-przetargu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na dostawę do 1082 autobusów elektrycznych. Powodem takiego stanowiska zamawiającego było niedostarczenie przez konsorcjum Ursus wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia. Ursus co prawda prosił o więcej czasu na dostarczenie wszystkich dokumentów jednak NCBiR się na to nie zgodził.

W tej sytuacji koniec Ursus Busa wydaje się być kwestią czasu. Start-up jakim była spółka nie dał rady spełnić wszystkich oczekiwań, które stawiali przed nim klienci. Sam sposób działania również budził sporo kontrowersji, szczególnie jeśli zestawi się to z cenami, po których Ursus próbował sprzedawać swoje pojazdy dla komunikacji miejskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Nowy Sącz
Ursus
elektrobus
  • Aurelia – 29.06.2019

    Jak konkurował z Solarisem to wszyscy mówili, że Solaris za drogi. A tak naprawdę to Ursus był zbyt tani. Pieniędzy nawet nie wystarczyło na wyprodukowanie autobusów. Kiedyś Solbus, teraz Ursus. Może Autosan jeszcze zostanie i w końcu zbuduje swój autobus elektryczny? Pozdrowienia dla Zielonej Góry, pewnie się drapią po głowie kto będzie naprawiać autobusy jak Ursus do reszty upadnie. I pewnie gryzą się, że anulowali pierwszy przetarg w którym Solaris wygrał. Chcieli zaoszczędzić i oszczędności bokiem wyszły.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....