TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus pracuje nad II generacją autobusów wodorowych
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.06.2018 12:00:18
Ursus pracuje nad II generacją autobusów wodorowych

Podczas białostockiej komisji taborowej IGKM, Marek Zmarz z zarządu spółki Ursus Bus przekazał najnowsze informacje dotyczą prac lubelskiego producenta nad II generację wodorowych autobusów.

  • W skrócie przegląd najważniejszych newsów z Lublina wygląda następująco:

  • Wodorowy autobus Ursus ma znaczny zasięg - bez ładowania baterii i ograniczony pojemnością butli wynosi min. 400 km

  • Zalety to elastyczność w zakresie planowania linii komunikacyjnychi szybkie tankowanie wodoru do zbiorników pokładowych trwające : 15-20 minut

  • Dynamika w ruchu miejskim porównywalna z jednostkami napędzanymi silnikiem diesla, - moc baterii wodorowych wystarczająca ze znacznym zapasem

  • Układ chłodzenia (zaprojektowany z naddatkiem) nie osiągnął parametrów granicznych nawet w gorące dni

  • Zużycie wodoru w teście SORT 2 (wstępny wynik) wyniosło 8.5 kg/100 km, (w badaniach wykorzystano wodór o czystości 99.99)

  • Dalsze prace Ursusa pójdą w kierunku wykorzystanie ciepła z ogniwa wodorowego do ogrzewania pojazdu dla polepszenia, zmniejszenie wysokości pojazdu, zastosowania zmodernizowanej osi napędowej ZhielAbbeg, opracowania alternatywnych wariantów napędu i baterii ogniw wodorowych, zastosowania butli z wodorem o ciśnieniu 700 bar.


Przypomnijmy, że po raz ostatni Ursus pokazał swój elektryczno-wodorowy autobus miejski 16 czerwca na lubelskim pikniku pod hasłem "Komunikacja przyszłości".

-"To autobus, który nie emituje żadnych zanieczyszczeń szkodliwych dla środowiska. Produktem reakcji chemicznej wodoru i tlenu, która zachodzi w ogniwach paliwowych, jest energia elektryczna zasilająca baterie - a dalszej kolejności silnik tego autobusu - i para wodna" – powiedział szef projektów w spółce Ursus Bus w Lublinie Dariusz Kasperek.

Autobus Ursusa zasilany jest wodorem, który gromadzony jest w kompozytowych zbiornikach umieszczonych na dachu pojazdu. "Wodór w wodorowym ogniwie paliwowym łącząc się z tlenem z powietrza, produkuje energię elektryczną do zasilania pojazdu" – dodał Kasperek. Na jednym tankowaniu wodoru autobus może przejechać ok. 450 km, a tankowanie trwa ok. 10 minut.

Autobus ma 12 m długości i może pomieścić 75 pasażerów - ma 28 miejsc siedzących i 47 stojących.

Według Kasperka koszt zakupu takiego autobusu elektryczno-wodorowego będzie wyższy od autobusu z silnikiem diesla, a porównywalny lub nieco wyższy od kosztu zakupu klasycznego autobusu elektrycznego. "Natomiast koszty użytkowania tego typu pojazdu będą porównywalne z tradycyjnym autobusem z silnikiem diesla" – dodał Kasperek.

Podczas pikniku zaprezentowano prototyp autobusu. "Pojazd uzyskał homologację, jest gotowy do przewożenia pasażerów i do wdrożenia do produkcji seryjnej" – zaznaczył Kasperek.

Jak dodał, firma jest gotowa do uruchomienia produkcji, napływają do niej zapytania o ten autobus z zagranicy. "W Polsce barierą jest jeszcze brak dostępności wodoru do tankownia tego typu pojazdów, stacje nie oferują gazu w postaci wodoru" – zaznaczył.

Kasperek powiedział, że na świecie obecnie jest realizowanych kilka projektów dotyczących autobusów zasilanych wodorem. "Jeździ ich ponad 100 w Europie Zachodniej. Zauważamy bardzo dynamiczny rozwój i z roku na rok zwiększenie wdrażania i użytkowania tego typu pojazdów. Ta technologia będzie się rozwijać" – zaznaczył przedstawiciel Ursus Bus.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
wodór
Ursus
IGKM
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....