TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus pokazuje w Lublinie hybrydę
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 13.05.2013 14:49:39 18 komentarzy
Ursus pokazuje w Lublinie hybrydę

9 maja, w nowej siedzibie spółki Ursus w Lublinie odbył się pokaz autobusu hybrydowego marki Bogdan A705, który mogliśmy w zeszłym roku oglądać na targach TRANSEXPO w Kielcach (o tym wydarzeniu pisaliśmy tutaj). Firma poinformowała także o swoich autobusowych i trolejbusowych planach. Wśród gości przybyłych na prezentacje poza mediami pojawili się również Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, Grzegorz Siemiński, z-ca prezydenta Lublina, Grzegorz Malec, dyrektor ZTM Lublin i Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin. W trakcie spotkania wszyscy zaproszeni goście oraz dziennikarze mieli okazję do zapoznania się ze szczegółami technicznymi trolejbusów oraz autobusów produkowanych w Lublinie oraz jazdy autobusem hybrydowym. Na ich pytania odpowiadali: Karol Zarajczyk, wiceprezes Ursus SA oraz Marek Zmarz, zastępca dyrektora zakładu Ursus w Lublinie. Warto wspomnieć, że konferencja spółki miała miejsce w 120 rocznicę powstania zakładów Ursusa, który w swej przeszłości zajmował się już produkcją autobusów (chodzi o pojazdy na podwoziu Ursus AW, które powstawały w latach 30-tych XX-wieku). Spotkanie odbyła się obiektach wykupionych od syndyka Daewoo Motor Polska przy ul. Mełgiewskiej. Już teraz powstają tam ciągniki rolnicze, a zatrudnienie wynosi ponad 100 osób. Niebawem –na pewno jeszcze w tym roku –ma ruszyć produkcja / finalny montaż trolejbusów i autobusów ukraińskiej marki Bogdan.

Jak poinformowała firma –w tym roku w Lublinie powstanie łącznie 10 szt. autobusów i trolejbusów. Pięć z nich to egzemplarze zamówione przez ZTM Lublin w ramach przetargu na dostawę 38 trolejbusów. Powstaną one na bazie dostarczonych przez firmę Bogdan kompletnych kadłubów, które w Lublinie zostaną wyposażane w elektryczny układ napędowy (najprawdopodobniej polskiej firmy Medcom) oraz osprzęt trakcyjny. Tutaj także rusza na pierwsze testy. Kolejnych pięć pojazdów, które mają powstać w Lublinie to autobusy. Mają one trafić do polskich klientów, którzy jak na razie są owiani tajemnicą. Po wejściu autobusów i trolejbusów do gry będzie rosnąć także zatrudnienie lubelskiej montowni. W 2013 r. ma to być dodatkowych 30 osób, w 2014 r. –40, a w 2015 r. –blisko sto. I właśnie ten aspekt najbardziej cieszy włodarzy miasta. Dlatego też oferta spółki ma duże szanse powodzenia w najnowszym przetargu ZTM Lublin na dostawę 12 szt. przegubowych trolejbusów zdolnych do jazdy także po trasach bez trakcji.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Ursus
Bogdan
Lublin
  • micko – 13.05.2013

    Fora internetowe lokalnych gazet kipią z oburzenia!!! Ludzie pukają się w głowę i pytają jak można było kupić prototyp???!!! Ale POsraniec jeszcze PRZED wyborem oferty ogłosił OFICJALNIE współpracę (jasnowidz jakiś widocznie), a usłużne, wiernoPOddańcze urzędasy POsłusznie wykonali jego POlecenie.

  • mieszkaniec – 13.05.2013

    MPK Lublin kilka lat temu już zmontowało "gówno" trolejbus , który nazywa się MAZ. O ile napęd medcom-u spisuje się OK to nadwozie , po paru latach eksploatacji całe trzęsie się i telepie jakby miało się rozpaść. Dodatkowy problem to źle rozplanowane wnętrze i źle zaprojektowane miejsce pracy kierowcy , głośne i mało wydajne ogrzewanie , słabej jakości użyte materiały. A teraz ZTM Lublin "zamawia" sobie 38 prototypów , ale co urzędników to obchodzi , bo to nie oni będą w tym się męczyć przez 10 godzin dziennie.

  • POlak – 13.05.2013

    szkoda, że zdjęcia nie oddają "zapachu" jaki można poczuć w autobusach wschodniej produkcji, maz, liaz, bohdan itp. hehe

  • brak słów – 13.05.2013

    Cińszczyzna tak śmierdzi, ukraińcy dużo chińszczyzny stosują. To skandal nikt w europie nie wpuszcza na swój rynek autobusów a polska mająca swoje fabryki autobusów wpuszcza ukraińców..

  • Pułkownik – 13.05.2013

    Nie wiem skąd redakcja ma te rewelacje odnośnie Medcomu.

  • sphinx – 13.05.2013

    @mieszkaniec - to nie będą prototypy, Bogdan wyprodukował już sporo trolejbusów.

  • Sepul – 14.05.2013

    Szkoda polskich fabryk, a tu pseudo CKD

  • inny – 14.05.2013

    do sphinx , z układem Celegec 1 sztukę , a z niezależnym przednim zawieszenie chyba żadnego , z akumulatorami też żadnego, nie ma nawet prototypu w wersji dla Lublina nie ma więc homologacji

  • – 14.05.2013

    rdza wypływa z każdego rogu- powodzenia

  • swert – 14.05.2013

    Niebawem sie przekonamy ale jak widać Ursus ma ambicje by przegonić solbusa i konkurować z solarisem

  • hk – 14.05.2013

    Jaka rdza? Fabrycznie nowy autobus i rdza? Zastanów się co piszesz.

  • Michał – 14.05.2013

    Się tak oburzacie. W Gdyni też kupiono same prototypy. Solaris jest polski ale nie oznacza, że dobrze wykonał zamówienie pisane pod niego. Póki nie przejmą nas Niemcy to tak będzie.

  • ttt – 14.05.2013

    Niestety ale to prawda prototyp poczynając od baterii kończąc na konstrukcji ze stali nierdzewnej czego do tej pory nie robili. Pewnie niedługo usłyszymy więcej o tym polityczno biznesowym sukcesie.

  • ttt – 14.05.2013

    Niestety ale to prawda prototyp poczynając od baterii kończąc na konstrukcji ze stali nierdzewnej czego do tej pory nie robili. Pewnie niedługo usłyszymy więcej o tym polityczno biznesowym sukcesie.

  • ttt – 14.05.2013

    Niestety ale to prawda prototyp poczynając od baterii kończąc na konstrukcji ze stali nierdzewnej czego do tej pory nie robili. Pewnie niedługo usłyszymy więcej o tym polityczno biznesowym sukcesie.

  • ,, – 15.05.2013

    stal nierdzewna wg. standartów ukraińskich czyli lekko rdzewiejąca

  • Jaro – 15.05.2013

    Skończcie już ten hejting. Czas pokaże czy te autobusy/trolejbusy są coś warte.

  • – 17.05.2013

    warte są tyle co złom to już wiemy dzisiaj

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....