TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus nie dał rady, więc bis PKM Katowice na 5 elektrobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.04.2019 15:00:42 1 komentarz
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Ursus nie dał rady, więc katowickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej jeszcze raz szuka dostawcy pięciu elektrobusów klasy MAXI. Wygląda na to, że spółka spodziewa się ich u siebie wiosną 2020 r.

Elektryczne "dwunastki" powinny już być w Katowicach. Ale nie ma ich, gdyż Ursus, który miał je dostarczyć otrzymał na początku marca wypowiedzenie kontraktu od PKM. Jako podstawę odstąpienia od umowy przewoźnik wskazał opóźnienie w dostawie wyłapane przez producenta z Lublina. Z tego co nieoficjalnie dowiedzieliśmy się to Ursus nie potrafił przekonać delegacji śląskiego przewoźnika, że jest w stanie w miarę szybko zamknąć ten kontrakt i nie pokazał, na jakim etapie znajduje się produkcja tych pojazdów.

Nowy przetarg
W tej sytuacji PKM nie pozostało nic innego jak ogłosić nowe postępowanie zakupowe. Dziś, 30 kwietnia oficjalnie wystartowało. PKM dalej celuje w pięć "MAXI-elektryków" o długości od 11,8 do 12,15m, szerokości do 2,55 i wysokości do 3,3 m. Pojemność autobusów określono na 80 miejsc, z czego 20 osób ma znaleźć miejsca siedzące, a wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2.

Napęd elektryczny musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla, a jeden lub dwa silniki trakcyjne mają mieć co najmniej 160 kW mocy. Ładowanie pojazdów ma się odbywać w systemie plug-in (ładowarką dedykowaną o mocy 40kW lub 80kW) oraz przez pantograf odwrócony (mocą do 200kW). Elektrobusy muszą posiadać baterie o pojemności min. 200 kWh.

Pojazdy będą objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową oraz min. ośmioletnią na trwałość baterii przy założeniu, że ich pojemność nie spadnie poniżej 80% stanu początkowego. Termin dostawy całej piątki to 350 dni od podpisania umowy.

Formalności
Na omówienie dajemy sobie jeszcze chwilkę. Przechodzimy więc do warunków formalnych. Minimum w zakresie zdolności finansowej oferenta PKM określił na 5 mln PLN. Dodatkowo na kwotę min. 2 mln PLN musi on posiadać ubezpieczenie od prowadzonej działalności. Warunek doświadczenia przewoźnik z Katowic uznaje za spełniony jeśli oferent w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył w ramach jednego zamówienia elektrobusy o łącznej wartości min. 4,5 mln PLN brutto. Do kompletu jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 220 000 PLN.

Termin składania ofert mija 6 czerwca. Otrzymane propozycje PKM oceni przy pomocy dwóch kryteriów. Cena ma 60% wagi. Do 40% z kolei można wywalczyć w ocenie technicznej. Jak więc widać w tym zakresie mamy standardowy duet dla katowickiego przewoźnika.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Katowice
elektrobus
  • Michał Paweł Łukasz – 30.04.2019

    wygra ursus :)

  • Aurelia – 30.04.2019

    Autobusy powinny być u Klienta, a jeszcze w fabryce ich niema. W nowym postępowaniu powinien być warunek doświadczenia: wykonanie przynajmniej jednej dostawy w pierwotnie zadeklarowanym terminie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....