TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Umowa MZK Toruń z Solarisem. Ostatnie diesle?
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.09.2020 19:00:45
Umowa MZK Toruń z Solarisem. Ostatnie diesle?; fot. MZK Toruń

8 września Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu podpisał umowę na zakup 8 szt. fabrycznie nowych autobusów miejskich zasilanych olejem napędowym marki Solaris.

To kolejny krok w stronę wycofania z taboru najstarszych pojazdów, czyli wysłużonych Jelczy. Ze strony MZK Toruń umowę podpisał prezes Zbigniew Wyszogrodzki, zaś ze strony wykonawcy - dyrektor sprzedaży Region Północ Solaris Bus& Coach - Adam Milewski.

Autobusy i tramwaje

-"MZK sukcesywnie od lat odnawia flotę autobusową i tramwajową. Niedawno podpisaliśmy umowę na dostawę pięciu nowoczesnych, pięcioczłonowych tramwajów, a dziś – na zakup ośmiu nowych autobusów zasilanych olejem napędowym- mówi prezes MZK w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki.

Przetarg na dostawę ośmiu fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym autobusów ogłoszono 17 marca 2020 r. Oferty otwarto 28 maja 2020 r. Do przetargu stanęły cztery firmy:

  • Solaris Bus&Coach z ofertą 10.437.288,00 zł brutto,

  • EvoBus Polska sp. z o.o. z ofertą 13.792.728,00 zł brutto,

  • MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z ofertą 11.680.080,00 zł brutto

  • Busimport Pl sp. z o.o. z ofertą 10.332.000,00 zł brutto.

Za najkorzystniejszą uznano ofertę Solaris Bus & Coach S.A. (10.437.288,00 zł brutto). Zadecydowały o tym względy techniczne, w tym przyszłe niższe koszty eksploatacji. Dostawy planowane są w terminie 270 dni od daty podpisania umowy.

IV generacja

-"Autobusy będą wyposażone w silniki Euro 6, przystosowane dla osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, wyposażone zgodnie z toruńskim standardem, tj. między innymi w system cyfrowego monitoringu wizyjnego przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, WIFI, ładowarki USB oraz system detekcji i gaszenia pożaru komory silnika – wylicza prezes Wyszogrodzki.

-"To kolejna dostawa na rynek polski i kolejna dostawa do Torunia. Od 15 lat Solaris jest liderem, jeśli chodzi o dostawy autobusów miejskich w kraju. Pozyskujemy bardzo dużo zamówień. Tutaj zaoferowaliśmy autobus najnowszej generacji, w Toruniu już w pewnym sensie znany, bo ponad 20 podobnych już tu jeździ, ale w stosunku do poprzedników ten będzie po pewnym liftingu, co będzie dla pasażerów miłą niespodzianką, jeśli chodzi o wygląd - zapewnia Adam Milewski. - W kwestii wyposażenia nowe wozy będą miały wszystko, co nowoczesne autobusy mieć powinny. A co do silnika, to trzeba tu wyjaśnić, że będzie to już czwarta generacja silnika spełniającego normę Euro 6, gdzie niektóre parametry norm emisji spalin spadły dziesięciokrotnie w stosunku do silników, które mają autobusy dostarczone do Torunia w 2018 roku."

Diesel, hybrydy i elektryk

Warto tu przypomnieć, że od ponad roku po toruńskich ulicach jeździ 14 autobusów hybrydowych i 21 zasilanych olejem napędowym, a pod koniec lipca br. rozstrzygnięto przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych i wykonanie infrastruktury do ich ładowania. Pierwsze toruńskie elektryki dostarczy także Solaris Bus & Coach S.A. za 16.730.091,00 zł brutto.

Z kolei za zaprojektowanie oraz wybudowanie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych odpowiadać będzie konsorcjum firm Ekoenergetyka – Polska i Westa Building za kwotę 4.679.190.26 zł brutto. Na realizację zamówienia obaj wykonawcy mają 18 miesięcy. Podpisanie tej umowy nastąpi jesienią br., po zakończeniu kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

MZK Toruń obecnie posiada w taborze 152 autobusy, w tym 18 Jelczy (plus odrestaurowany pojazd tej marki, który tylko czasami wyjeżdża w kursy jako pojazd zabytkowy).




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
diesel
MZK Toruń
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....