TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

UITP 2019: Scania NXT - nowy pomysł na transport [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.06.2019 13:00:24
Scania NXT – nowy poziom transportu miejskiego [FILM]

Na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie Scania pokazała samobieżny pojazd miejski NXT o napędzie elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym, który może służyć do różnych zadań. Zaprojektowano go tak, aby możliwe było jego elastyczne wykorzystanie zarówno do obsługi transportu pasażerskiego w godzinach porannych i wieczornych, jak i do dostaw towarów w ciągu dnia, a w nocy – zbierania odpadów.

Koncepcja przyszłości

Inżynierowie Scania przenieśli system modułowy firmy na wyższy poziom. Opracowali pojazd koncepcyjny Scania NXT, który może zmieniać kształt w zależności od zadań wykonywanych w przestrzeni miejskiej.

Duża liczba miast stanowi obecnie katalizator dla zmian w transporcie publicznym, które napędza potrzeba zmniejszenia emisji i natężenia ruchu drogowego. Postęp technologiczny i infrastrukturalny w dziedzinie pojazdów elektrycznych i autonomicznych będzie kluczowym czynnikiem umożliwiającym miastom przejście na zrównoważony system transportowy.

-"Scania NXT to wizja przyszłości transportu miejskiego. Niektóre z tych technologii nie są jeszcze w pełni rozwinięte, ale dla nas ważne jest zbudowanie pojazdu koncepcyjnego, aby pokazać pomysły, których realizacja leży w zasięgu ręki. NXT został zaprojektowany z myślą o celach 2030 roku i kolejnych lat, a jednocześnie zawiera kilka nowatorskich funkcji, które są już dostępne – komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

Autobus, śmieciarka, dostawczak

W koncepcji NXT przednie i tylne moduły napędowe mogą być dopasowane do potrzeb autobusu, pojazdu ciężarowego lub śmieciarki.

Transport komercyjny pod wieloma względami stanowi o pulsie miasta. Dzięki niemu docieramy do pracy i do szkoły. Dzięki niemu żywność trafia do sklepów i restauracji, leki – do szpitali, a odpady są zbierane i usuwane. Obecnie przepływy w miastach są dalekie od optymalnych, ponieważ towary dostarcza się w godzinach porannego szczytu, gdy większość ludzi również jest uczestnikami ruchu. Tymczasem transport handlowy jest w dużej mierze zabroniony w centrach miast w porze ciszy nocnej.

-"Nie możemy przebudować całego systemu transportowego dla miast. Możemy jednak zainspirować do zmian i taka jest idea Scania NXT – myśleć o transporcie i pojazdach w nowy i zrównoważony sposób – dodaje Henrik Henriksson.

Transport publiczny zawsze oznaczał współużytkowanie. Obecnie należy je przenieść na wyższy poziom. Przy wyższym stopniu automatyzacji wprowadzenie większej elastyczności w transporcie publicznym będzie prostsze.

-"Jest to coś nowego, coś zupełnie innego, choć elastyczna konstrukcja i modułowe jednostki zdecydowanie leżą u podstaw działań i podejścia firmy Scania – podkreśla Robert Sjödin, kierownik projektu Scania NXT.

Moduł autobusowy o długości 8 metrów jest zbudowany jako jeden element kompozytowy, co powoduje znaczne zmniejszenie jego masy. Cylindryczne akumulatory umieszczono pod podłogą, pozwalając na lepsze wykorzystanie przestrzeni i przyczyniając się do optymalnego rozłożenia obciążenia. Przy niskiej masie pojazdu, wynoszącej poniżej 8 ton, zasięg z obecnymi akumulatorami szacuje się na 245 km.

-"Znakiem rozpoznawczym Scania było ciągłe doskonalenie metodą małych kroków. Obecnie robimy ogromny skok w przyszłość. Ten pojazd zapewni nam dostęp do realnych danych, nieocenionych w dalszym rozwoju autonomicznych pojazdów elektrycznych – mówi Robert Sjödin.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
elektrobus
autonomia
Scania
UITP
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....