Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UITP 2019: MAN ogranicza autobusową ofertę [FILM]

infobus
10.06.2019 15:00
0 Komentarzy

Podczas tegorocznego szczytu UITP Global Public Transport wSztokholmie, MAN Truck & Bus poinformował, jak w przyszłości będzie wyglądałajego autobusowa oferta. Jest kilka niespodzianek.

-„Nasza nowa generacja autobusów miejskich oznacza, że ​​MANjest gotowy na przyszłość. Nowy MAN Lion's City jest kompleksową koncepcjąpojazdu dla różnych typów napędów, wyposażoną w nowe silniki wysokoprężne igazowe, które w połączeniu z modułem MAN EfficientHybrid mogą stać się jeszczebardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. Te nowe autobusy miejskie, odpoczątku maja z sukcesem wdrożyliśmy do produkcji seryjnej w naszym zakładzieMAN Bus Starachowice”- powiedział Rudi Kuchta, szef sprzedaży autobusów w MANTruck & Bus. -„Nasz nowy autobus miejski od początku zaprojektowaliśmy woparciu o wymagania przyszłych technologii. Został on również oparty nacałkowicie elektrycznym napędzie, który wprowadziliśmy wraz z MAN Lion's City Epodczas IAA 2018, a który prezentujemy teraz na szczycie UITP w Sztokholmie. Pierwszynasze e-busy dostarczymy klientom w 2019 r. „

Seryjny timing

Podczas spotkanie prasowego w Sztockholmie, dowiedzieliśmysię jak MAN zaplanował przyszłość swojej nowej rodziny autobusów miejskich –Lion`s City. Otóż ma się ona składać się tylko z trzech podstawowych serii:

  • Lion's City

  • Lion's City G

  • Lion's City E

I teraz tak – rodzina miejska z silnikami diesla – Lion'sCity – jest już produkowana seryjnie – w zakładzie MAN Bus Starachowice , ale tylko w wersji 12 m i 18 m.W III kw. 2020 r. ma dołączyć do nich najdłuższy Lion's City 19. I to wszystko!Jak na razie MAN nie przewiduje produkcji w ramach nowej rodziny trzyosiowego modeluA26, ani midibusa (A47). Ten najkrótszy model będzie musiał poczekać na nowągenerację dosyć długo i najprawdopodobniej wejdzie na rynek już od razu w wersji elektrycznej.

Gazowa gałąź rodziny MAN-a – Lion's City G – będzieoferowana początkowo także tylko w ramach dwóch modeli: 12 m i 18 m, które już sąw produkcji seryjnej. W II kw. 2020 r. dołączy do nich wydłużony przegub Lion'sCity 19 G.

Z kolei plan na elektryczną serię E jest następujący:

  • standardowy Lion's City 12 E ma wejść do produkcji seryjnejod IV kw. 2020 r.

  • a przegubowy Lion's City 18 E – od II kw. 2021 r.

{https://www.youtube.com/watch?v=Jo2OAx_PsNc}

MAN Lion's City E

MAN Lion's City E uzupełnia nową generację autobusówmiejskich MAN o wersję bezemisyjną. Wyjątkowość elektrycznego napędu podkreślononieznacznie zmienioną konstrukcją. E-bus jest wyraźnie rozpoznawalny, zwłaszczaze względu na dodatkowe miejsca do siedzenia w miejsce wieży silnika. W pełnielektryczny układ napędowy wytwarza moc 160 kW do maksymalnie 270 kW, dziękiczemu Lion's City E zapewnia zasięg 200 km. Trzy elektrycznie napędzane drzwiumożliwiają dostęp do wnętrza autobusy, który w wersji 12-mtrowej oferuje 29miejsc.

W ramach planu , w 2020 r. zostanie uruchomiona elektryczna flotademonstracyjna MAN w pięciu krajach europejskich i zostanie ona poddana wielupróbom. W tym celu producent nawiązał partnerstwo innowacyjne z różnymioperatorami europejskimi. Należą do nich tacy przewoźnicy, jak: HamburgerHochbahn i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH), a także luksemburska firmaVoyages Emile Weber.

Euro 6d

Zanim MAN przejdzie zupełnie na stronę elektromobilności,zamierza jeszcze przez długie lata produkować pojazdy z silnikami diesla. Sercemnowej generacji autobusów miejskich w wersji z silnikiem jest jednostka LOHD1556, która już spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która ma wejść w życie od1 września 2019 r. Wysokowydajny 9-litrowy silnik jest dostępny w zakresie mocy280 , 330 i 360 KM, pokrywające typowe obszary zastosowań autobusów miejskich.Silnik spalinowy można opcjonalnie uzupełnić o system MAN EfficientHybrid,który znacznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. Dzięki temu seryjnafunkcja stop-start MAN EfficientHybrid zapewnia wyjątkowo ciche fazyzatrzymania na przystankach i światłach. W ogólnej koncepcji nowego MAN Lion'sCity zużycie paliwa jest obniżone nawet o 16 procent dzięki połączeniu silnikaD15, modułu MAN EfficientHybrid i redukcji masy autobusu miejskiego.

Czas na gaz

MAN od razu dodał do swojej nowej generacji wariant gazowy.W MAN Lion's City G zastosowano całkowicie przebudowaną serię silników E18. Wporównaniu z poprzednim modelem, nowa jednostka oferuje wyższy poziom momentuobrotowego przy niższej pojemności skokowej, a tym samym jest mocniejszy ijednocześnie kompaktowy. Jak informuje MAN, silnikgazowy oferuje wyższy poziom momentu obrotowego przy niższej pojemnościskokowej, a tym samym jest mocniejszy i bardziej kompaktowy. Podobnie jakwersja z silnikiem wysokoprężnym, MAN Lion's City G jest również dostępny z MANEfficientHybrid.

MAN Transport Solution

Oprócz nowej generacji autobusów miejskich, MANwprowadza na rynek także kompleksowe usługi konsultacyjne w zakresie przejściana napędy alternatywne. Elektryfikacja flot autobusowych to wiele pytańdotyczących infrastruktury i wymagań energetycznych, a także koncepcji serwisu isamego projektowania floty. Do tego dochodzi sposób wykorzystania elektrobusów nakonkretnych liniach i sposób ich ładowania w ciągu całego dnia. Na te wszystkiewątpliwości MAN odpowiada teraz poprzez specjalistów z MAN Transport Solution.

Komentarze