Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tytuł „Bus of the Year 2009” dla … Setry S415 NF

infobus
09.09.2008 19:10
0 Komentarzy
>To już drugi tytuł dla Setry w historii plebiscytu –poprzednio, w 1996 r. zdobył go również niskopodłogowy autobus lokalny.>Setra Buses, marka należąca do Daimler AG, zapewniła sobie ceniony tytuł „Autobusu Roku 2009”dzięki niskopodłogowemu modelowi S415 NF. Jest to już drugi tytuł dla Setry w historii plebiscytu –poprzednio, w 1996 r. zdobył go również niskopodłogowy autobus lokalny. align=”center”>Setra Buses, marka należąca do Daimler AG, zapewniła sobie ceniony tytuł „Autobusu Roku 2009”dzięki niskopodłogowemu modelowi S415 NFSetra Buses, marka należąca do Daimler AG, zapewniła sobie ceniony tytuł „Autobusu Roku 2009”dzięki niskopodłogowemu modelowi S415 NF>BusEuroTest w Berlinie>Nowy model Setry wygrał konkurs, który tym razem został przeprowadzony w Berlinie. Test został profesjonalnie przygotowany przez Birgit Bauer i Sasche Böhnke z Omnibusrevue przy współpracy i wielkiej pomocy ze strony lokalnego przewoźnika BVG. Do współzawodnictwa mogły stanąć autobusy miejskie lub regionalne z niską podłogą, o długości powyżej 10 m, wyposażone w silnik Euro-4 lub Euro-5. Ostatecznie w finale przeprowadzono test trzech autobusów. Wśród finalistów znalazły się niskopodłogowy autobus regionalny Setra S 415 NF, ultralekki niskowejściowy midibus Optare Versa oraz MAN Lion’s City napędzany silnikiem wewnętrznego spalania zasilanym wodorem. Ten ostatni autobus, to pierwszy w historii konkursu pojazd zasilany paliwem alternatywnym. Wstępnie zakładano, że w teście weźmie udział także VDL Citea i Van-Hool A330 Fuell Cells, ale ostatecznie producenci Ci wycofali się ze współzawodnictwa. Przy ocenie, jurorzy skupili się na dostosowaniu pojazdu do codziennej eksploatacji, jak również jakości wykonania, wzornictwie oraz ekonomice. align=”center”>Srebrne elementy atrapy przedniej i tylnego podszybia, charakterystyczny kształt przednich i tylnych lamp oraz kierunkowskazów jednoznacznie pozwalają zidentyfikować markę pojazduBoczne szyby poprowadzono aż do krawędzi dachu, nadając lekkość całej sylwetce>Werdykt jury>W opinii 19 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy, którzy wchodzili w skład jury, Setrze udało się stworzyć autobus, który wyznacza nowe standardy jakości w lokalnej komunikacji publicznej. Jak podkreślali dziennikarze, bogate wykończenie oraz wysoki poziom komfortu dla pasażerów odzwierciedlają wysokie kompetencje i zaangażowanie firmy w konstruowanie autobusów. Jasne wnętrze, wyraźna linia stylistyczna oraz znakomita widoczność zrobiły wrażenie na jury, podobnie jak wyróżniający się komfort jazdy oraz harmonijna współpraca pomiędzy nowoczesnym silnikiem a układem przeniesienia napędu. Dyrektor Daimler AG odpowiedzialny za markę Setra, Werner Staib, nie krył dumy z powodu otrzymania nagrody. –„Zwycięstwo w plebiscycie Autobus Roku 2009 pokazuje, że Setra należy do liderów segmentu komfortowych autobusów międzymiastowych. Jednocześnie, nagroda ta podkreśla także kompetencje Setry w dziedzinie autobusów niskopodłogowych.”–dodaje Staib.>Zwycięzca – Setra S 415>Setra S 415 NF to niskopodłogowy autobus lokalny o długości 12 m. Także i w nim zastosowano wysokie fotele, zapewniające pasażerowi komfort na dłuższych dystansach. Setra S 415 NF jest przedstawicielem autobusów lokalnych Setra NF w odróżnieniu od innych lokalnych autobusów niskopodłogowych, jak np. Mercedes-Benz Citaro Ülub MAN Lion’s City Ünie stanowi kolejnej wersji autobusu opracowanego na bazie autobusu miejskiego, lecz jest konstrukcją projektowaną od początku jako autobus regionalny. Podobnie jak w przypadku Versy, szczególny nacisk położono na obniżenie masy własnej. W porównaniu z poprzednią generacją pojazdów, masę własną obniżono o 600 kg. Pusty S 415 NF wraz z klimatyzacją waży około 10 ton. align=”center”>Zewnętrznie S 415 NF jednoznacznie kojarzy się z pozostałymi produktami z Neu-Ulm. Setra S 415 NF jest przedstawicielem autobusów lokalnych Setra NF w odróżnieniu od innych lokalnych autobusów niskopodłogowychSetra S 415 NF to niskopodłogowy autobus lokalny o długości 12 m>Zewnętrznie S 415 NF jednoznacznie kojarzy się z pozostałymi produktami z Neu-Ulm. Srebrne elementy atrapy przedniej i tylnego podszybia, charakterystyczny kształt przednich i tylnych lamp oraz kierunkowskazów jednoznacznie pozwalają zidentyfikować markę pojazdu. W odróżnieniu od autobusów miejskich, w Setrze S 415 NF zastosowano lusterka zewnętrzne takie, jak w autobusach klasy kombi, z lakierowanymi elementami w kolorze nadwozia. Nadwozie pozbawiono wszelkich wystających elementów tak, aby maksymalnie ułatwić proces mycia. Boczne szyby poprowadzono aż do krawędzi dachu, nadając lekkość całej sylwetce. Szyby te, podobnie jak przednia, stanowią jednocześnie osłonę dla elektronicznych tablic kierunkowych. align=”center”>Autobus przystosowany jest do przewozu 85 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzącychAutobus przystosowany jest do przewozu 85 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzącychWejście do autobusu zapewniają dwie pary drzwi otwierane na zewnątrz w układzie 1-2-0. >Wejście do autobusu zapewniają dwie pary drzwi otwierane na zewnątrz w układzie 1-2-0. W ofercie dostępne są także wersje o układzie drzwi 2-2-0 i 1-2-1. Autobus przystosowany jest do przewozu 85 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzących. We wnętrzu zamontowano wysokie fotele typu „Transit”z dwupunktowymi pasami bezpieczeństwa. Wraz z niezależnym zawieszeniem osi przedniej, siedzenia te dają maksimum komfortu pasażerom, nawet podczas przejazdów na dalszych dystansach. Aby zmniejszyć możliwość uszkodzenia foteli przez wandali, ich tył pokryto specjalną tworzywową płytą. Na komfort wpływa także dobre rozprowadzenie ciągów wentylacyjnych wzdłuż całego pojazdu. Pasy nadokienne zostały tak zaprojektowane, aby we wnętrzu na życzenie klienta zamontować półki na podręczny bagaż. Konstrukcja nadwozia, jak wszystkie autobusy koncernu Daimler AG jest zabezpieczana antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej. align=”center”>Stanowisko kierowcy rozwiązano niemal wzorcowoWejście do kabiny zapewniają drzwi, których górną powierzchnię zintegrowano ze stolikiem do przyjmowania gotówki i wydawania reszty>Stanowisko kierowcy rozwiązano niemal wzorcowo. Jego centralnym elementem jest deska rozdzielcza VDO z centralnym wyświetlaczem. Wejście do kabiny zapewniają drzwi, których górną powierzchnię zintegrowano ze stolikiem do przyjmowania gotówki i wydawania reszty. Także podest do mocowania kasy biletowej został tak ukształtowany, aby po jej zamontowaniu uzyskać jak najbardziej ergonomiczny układ stanowiska do sprzedaży biletów. Oczywiście zgodnie z obwiązującymi standardami, kierowca ma możliwość regulowania temperatury w kabinie, niezależnie od temperatury w przestrzeni pasażerskiej. Standardowym wyposażeniem jest także lodówka dla kierowcy. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie schowka na apteczkę w pasie podokiennym kabiny kierowcy. align=”center”>Setra S 415 NF Setra S 415 NF >Źródłem napędu jest sześciocylindowy silnik leżący OM 457 hLA o pojemności 12 litrów i mocy 220 kW (300 KM) lub 260 kW (354 KM), spełniający normę czystości spalin EEV. Jako opcja oferowany jest także mniejszy silnik OM 0906 A o pojemności 6,7 dm3 i mocy 210 kW (285 KM). Zastosowanie technologii SCR wymusiło zabudowę dodatkowego zbiornika płynu AdBlue o pojemności 45 litrów. Wlew płynu umieszczono pod jedną pokrywą wspólnie z wlewem paliwa. Aby uniknąć pomyłki przy tankowaniu zastosowano króciec o innej średnicy oraz zakrętkę w kolorze niebieskim. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów ZF 6HP 602 lub Voith DIWA D864.5.>MultiClass 400>Niskopodłogowe autobusy z rodziny MultiClass 400 miały swoją światową premierę podczas targów IAA Hanower 2006. W skład tej rodziny wchodzi 7 modeli, w tym 5 wysokopodłogowych o długości od 11 do 15 m oraz 2 niskopodłogowe o długości 12 i 13 m. W 2007 roku, bramy fabryki w Neu-Ulm opuściło ponad 800 pojazdów tego typu, co stanowiło 35% całej produkcji. S 415 NF jest jednym z najpopularniejszych autobusów Setry obok takich, modeli jak S 415 GT-HD (348) i S 415 UL (283). W minionym roku, klienci zakupili łącznie 245 egzemplarzy niskopodłogowej Setry S415 NF.

Komentarze