TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tylko Ursus, Autosan i Politechnika w walce o elektrobusy NCBiR!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.11.2018 19:00:43
Tylko Ursus, Autosan i Politechnika w walce o elektrobusy NCBiR!

Nadszedł czas na najważniejszy etap gigantycznego przetargu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na dostawę autobusów elektrycznych. Spośród ośmiu podmiotów zaproszonych do zaprezentowania oferty cenowych tylko trzy zdecydowały się na ten krok! To konsorcja pod wodzą Autosana, Ursusa oraz samodzielnie startująca Politechnika Śląska.

Przypomnijmy, że gigantyczny przetarg na dostawę nawet 1082 elektrobusów dla polskich miast został ogłoszony na początku tego roku. Ogólnie rzecz ujmując przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnych. Mają do być autobusy klasy MIDI, MAXI i MEGA. Elektrobusy muszą być przystosowane do ładowania baterii prądem zmiennym przez gniazdo zgodne ze standardem IEC 60309, a także prądem zmiennym i stałym w najnowszej wersji standardu Combined Charging System (CCS). Dodatkowo pojazdy nie mogą posiadać ogrzewania, które byłoby opartych na piecach emitujących wskutek spalania gazy cieplarniane i cząstki stałe.

Do kwalifikacji na pierwszy etap konkursu zgłosiło się dziewięć podmiotów. Przez tą rundę przetargu przeszło osiem aplikacji. Wśród pozytywnie zweryfikowanych wniosków mieliśmy m.in. aplikacje przedstawione przez Autosana, Volvo, Medcom, Solarisa i Ursusa. Drugi etap konkurs, w którym zakwalifikowane podmioty miały przedstawić wstępne oferty cenowe ruszył pod koniec sierpnia.

Do wczoraj, 21 listopada zainteresowani mieli czas na przedstawienie swoich propozycji. I można poczuć pewien niedosyt. NCBiR otrzymał tylko trzy oferty. Nie ma wśród nich wskazywanych na faworytów Solarisa i Volvo. O powodach, które przesądziły o rezygnacji tych firm jeszcze was poinformujemy. Przejdźmy więc do ofert, które przedstawiono naukowcom.

Pierwszą przedstawiło konsorcjum pod wodzą Autosana oraz partnerujących mu firm WB Electronics z Ożarowa Mazowieckiego, Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Maszyn "OBRUM" z Gliwic i Intytutu Elektrotechniki z Warszawy. Koszt wykonania pojazdów w ramach fazy B+R partnerzy wycenili na 29 661 450 PLN brutto. Natomiast całe zamówienie kosztowałoby 5 170 031 448 PLN brutto.

Drugim i jednocześnie najtańszym oferentem jest Politechnika Śląska, za którą prawdopodobnie stoi inny producent lub firma, która chce wejść do elektrobusowej gry. Przypuszczamy, że może tutaj się kryć Rafako. Politechnika fazę B+R wyceniła na 27 486 810,00 PLN brutto. Całość, czyli 1082 elektrobusy? Tutaj mamy koszt rzędu 3 017 038 701 PLN brutto.

Ostatnim oferentem jest konsorcjum URSUS BUS, w skład którego wchodzą Ursus BUS , Ursus, Zakład Elektroniki Przemysłowej Enika z Łodzi, Innovative Trade and Product Strategies z o.o. z Wrocławia i ITM Poland S.A z Zielonej Góry. Ta propozycja jest minimalnie tańsza od oferty naukowców ze Śląska. W fazie B+R NCBiR miałby zapłacić 27 490 500 PLN brutto, natomiast całość miałaby kosztować 3 092 466 000 PLN brutto.

Wygląda więc na to, że blisko budżetu NCBiR są druga i trzecia oferta. Naukowcy oszacowali bowiem, że na oba etapy przetargu przeznaczą maksymalnie 3 119 956 500 PLN brutto. Wstrzymamy się póki co z pewnymi refleksjami, gdyż obrót wydarzeń jest naprawdę sensacyjny. Z drugiej jednak strony nie sposób odnieść wrażenia, że zignorowano pewne uwagi, które mogły przełożyć się na lepszy efekt drugiej rundy przetargu. Szczegóły już juto na InfoBusie. Nie przegapcie tego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
e-bus
elektrobus
Autosan
Ursus
Politechnika Śląska
Solaris
Volvo
  • Kazimierz Jasinski – 22.11.2018

    Skąd u Autosana aż takie przebicie z ceną? Ciekawe czy zaproponowali w związku z tym jakieś bardzo innowacyjne rozwiązania.

  • Jan Kowalski – 22.11.2018

    Jakie to jest wstretne.

  • Rafał Jendrzejewski – 23.11.2018

    Nie pierwszy raz. W MPK Włocławek rządził Solaris. W ostatnim przetargu tylko MAN wystartował. Pierwszy raz od wielu lat będzie nowa marka w Stolicy Kujaw.

  • Rafał Jendrzejewski – 23.11.2018

    Niezła patologia, że część miast dostanie autobusy od państwa. No, ale nie pierwszy raz uprzywilejowanie niektórych miast.

  • Norbert Kwiecień – 23.11.2018

    Ot cała prawda o Eko Elektrykach.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....