TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tylko trzy autobusowe projekty z II turze Geparda
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.04.2019 10:00:52
Tylko trzy autobusowe projekty z II turze Geparda

W ramach II naboru do programu Geprad wpłynęło pięć wniosków na zakup autobusów elektrycznych o łącznym wartości 35 mln zł. Zaledwie trzy z nich dotarły do wielkiego finału i teraz czekają na decyzję Ministra Środowiska.

-"Lista rankingowa została zatwierdzona przez Zarząd NFOŚiGW, ale będzie ona jeszcze podlegać uchwale Rady Nadzorczej NFOŚiGW, a potem akceptacji Ministra - informuje Sławomir Kmiecik, rzecznik prasowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. - Decyzja szefa resortu uwzględni wielkość środków zgromadzonych na rachunku klimatycznym. W ślad za otrzymaniem listy zaakceptowanej przez Ministra Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeprowadzi negocjacje i zawrze z beneficjentami umowy o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji i pożyczki. Planowany termin podpisania tych umów to przełom II/III kwartału 2019 r. Natomiast deklarowany przez wnioskodawców termin zakończenia projektów to I kwartał 2020 r."

Od pięciu do trzech

Na liście zaaprobowanej przez NFOŚiGW znajdują się … 3 projekty, Natomiast wcześniej informowaliśmy, że Fundusz otrzymał pięć wniosków, a po rezygnacji Grudziądza (z projektem na dwa elektrobusy) w puli zostały cztery wnioski. To oznacza, że jeszcze jeden projekt został wycofany. Który? Tego nie wiemy. NFOŚiGW milczy w tym temacie, dlatego prośba o pomoc o rozwiązanie tej zagadki w komentarzach.

A oto "półfinałowa" czwórka :

  • Gmina Kozienice - "Zakup 2 autobusów klasy MIDI z napędem elektrycznym wraz z ładowarką typu plug in" - liczba autobusów 2;

  • Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne "ŚWIDNICA" Spółka z o.o. - "Zakup dwóch bezemisyjnych autobusów o napędzie elektrycznym do obsługi linii projektu komunikacji miejskiej na terenie miasta Świdnica wraz z trzystanowiskową stacją ładowania baterii autobusowych"- liczba autobusów 2;

  • Miejski Zakład Komunikacji Miejskiej w Malborku Sp. z o. o. - "Wymiana taboru na autobusy elektryczne w Mieście Malbork"- liczba autobusów 5;

  • Gmina Łomianki - "Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla Gminy Łomianki" - liczba autobusów 2

Wnioskowana kwota trzech wybranych projektów do dofinansowania wynosi 12,1 mln zł (8,3 mln zł dotacje + 3,8 mln zł pożyczki).

Z kolei budżet programu (w ramach II tury) wynosił aż 196 mln zł, w tym dla bezzwrotnych form dofinansowania (dotacja) była to suma do 37 000 000 zł, a dla zwrotnych form dofinansowania (pożyczka) – do 159 000 000 zł.

I tura a II tura

Przypomnijmy, że podstawowa różnica pomiędzy I a II naborem w ramach programu GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny" jest intensywność dofinansowania w formie dotacji, która teraz została podwyższona do 60 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia (w I naborze wynosiła 40%). W celu możliwości finansowania kompleksowych projektów w zakresie wymiany taboru oraz budowy infrastruktury ładowania usunięto zbyt niski maksymalny poziom kosztów kwalifikowanych w wysokości do 15 mln zł.

Ponadto katalog beneficjentów został ograniczony do jednostek samorządu terytorialnych liczących do 100 tys. mieszkańców.

Strategie z Geparda

Na koniec dodajmy, że w lutym zakończył się nabór wniosków w ramach programu "GEPARD II - transport niskoemisyjny. Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności". W tego ramach naboru złożonych zostało 240 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości 13 mln zł, przy budżecie konkursu 10 mln zł. Obecnie trwa ocena wniosków.

Dofinansowanie w formie dotacji wyniesie:

  • Dla miast małych i średnich (zgodnie z definicją GUS) do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 50 tys. zł.

  • Dla miast dużych (zgodnie z definicją GUS) do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 100 tys. zł.

-"W przypadku pozostałych jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków, przy ustalaniu wysokości dofinansowania będzie brana pod uwagę liczba mieszkańców – do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 50 tys. zł dla liczby ludności odpowiadającej liczebności miast małych i średnich oraz do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 100 tys. zł dla liczby ludności odpowiadającej liczebności miast dużych - informuje Sławomir Kmiecik.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektromobilność
elektrobus
Gepard
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....