TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tylko Solaris z ofertą dla MZA na 130 elektrobusów. Dobra cena!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.02.2019 12:00:21 1 komentarz
Tylko Solaris w mega-przetargu MZA na 130 elektrobusów!

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę 130 elektrobusów przegubowych dla warszawskich Miejskich Zakładów Autobusowych. Przedstawił ją Solaris, który zaoferował bateryjne autobusy największemu miejskiemu przewoźnikowi autobusowemu w kraju w bardzo atrakcyjnej cenie!

Warunki największego w Polsce i jednego z większych dotychczas w Europie zamówień na elektrobusy opisaliśmy tutaj. Szacunkowa wartość zamówienia to 351 mln PLN netto. To daje wycenę jednostkową za przegubowego "elektryka" w wysokości 2,7 mln PLN netto.

Postępowaniu już zdążyła się przyjrzeć Krajowa Izba Odwoławcza. Występująca w charakterze pośrednika chińskiego BYD-a firma Iberia Motor Company zaskarżyła niektóre zapisy SIWZ. Chodziło o dopasowanie ich do przegubowego elektrobusa, który miał zostać zaoferowany stolicy. Jednak nic z tego nie wyszło, gdyż KIO w całości oddaliła skargę.

Przyjrzeliśmy się także wymaganiom MZA wobec przegubowych "elektryków". Generalnie przewoźnika interesowały wyłącznie pojazdy, które będą przystosowane do częstych i szybkich ładowań z dużą mocą. Niektóre "wypadły' z SIWZ. Przewoźnik opublikował dwie tury odpowiedzi na pytania, które w niektórzy przypadkach poskutkowały pewnymi zmianami. Przyjrzeliśmy się im tutaj. Pod koniec stycznia nastąpiła kolejna zmiana SIWZ. MZA na dopuściło producentów, którzy mogli się wykazać doświadczeniem w zakresie produkcji przegubowych trolejbusów.

Dziś minął termin składania ofert. MZA na przegubowe "elektryki" dysponowało budżetem w wysokości 431 730 000 PLN brutto. A to daje wycenę za jeden pojazd w wysokości 2 700 000 PLN. Jak widać budżet jakim ostatecznie dysponował warszawski przewoźnik był tożsamy z szacunkową wartością zamówienia. 

Wpłynęła jedna oferta i mieści się ona w szacunkach MZA. Co więcej ze sporą nadwyżką! Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa zaoferował dostarczenie 130 długich elektrobusów za 399 590 100 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową za bardzo bogato wyposażonego elektrycznego Nowego Urbino 18 w wysokości 2 499 000 PLN netto. Promocja przez duże "P" bez dwóch zdań!

Nieco zastanawiający jest brak Ursusa, który dzięki ostatniej zmianie SIWZ dostał "zielone światło" do startu w warszawskim przetargu. Początkowo mogło się wydawać, że m.in. z tego powodu producent odpuścił sobie przetarg na 20 krótkich elektrobusów dla Lublina.

Wobec takiego obrotu spraw pozostaje czekanie rozstrzygnięcie, które wydaje się być formalnością. Mimo, że Solaris jako jedyny zdecydował się na start to i tak zaoferował bardzo atrakcyjną cenę. A nie zapominajmy o wysokich i wprost określonych wymaganiach MZA. 

Jeszcze ładowarki
Dodatkowym przedsięwzięciem będzie budowa sieci pantografowych ładowarek ulicznych na pętlach autobusowych w dwudziestu punktach Warszawy. Pierwsza z nich już działa przy ulicy Spartańskiej dla linii 222. Kolejne urządzenia wkrótce zostaną uruchomione przy ul. Konwiktorskiej, a w przygotowaniu są punkty ładowania na Nowodworach, Szczęśliwcach i w Wilanowie. Na tym ostatnim krańcu stanie aż sześć urządzeń.

Warszawa stawia na ekologiczne autobusy
To już czwarty i największy przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich rozstrzygnięto w 2014 r., a wygrał Solaris. Kolejny – w roku 2016 wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno, a następny w 2017 r. znów padł łupem producenta z Bolechowa. W ciągu ostatnich lat na ulice Warszawy wyjechało 1167 niskopodłogowych autobusów - w tym 4 pojazdy z napędem hybrydowym, 30 elektrycznym i 35 gazowym. Obecnie stolica inwestuje tylko w tabor nisko- lub zeroemisyjny – latem 2018 roku podpisano z MAN-em umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG (z opcją rozszerzenia do 110 sztuk). Pojazdy z tego kontraktu pojawią się w Warszawie już w marcu tego roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZA Warszawa
Solaris
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 12.02.2019

    BRAWO Solaris Bus & Coach S.A.! :)

  • Krzysiek Bobek – 12.02.2019

    Patryk Lis :)

  • Antek Stefański – 12.02.2019

    I tak powinno być 💪🏼

  • Jarosław Grześkiewicz – 12.02.2019

    Niech ta Warszawa się nie zesra tymi,, eletrykami,, jak zobaczą rachunki za prąd ⚡ i to ceny za bilety 🎟 pójdą w górę

  • Mateusz Włodarczyk – 12.02.2019

    Jarosław Grześkiewicz to co mają wracać do diesla? Skoro Warszawę stać na elekteyczne autobusy to kupuje stolica musi reprezentować kraj. Jestem tylko jeszcze ciekawy jak sytuacja z 45 wagonami dla metra

  • Mateusz Włodarczyk – 12.02.2019

    Warto by pomyśleć o przetargu w takim wypadku na sprzedaż części floty w dobrym stanie napedzanej dieslem np. Na Ukrainę

  • Omni-Bus – 12.02.2019

    Można powiedzieć zaskoczenie. Najpierw odwolania innych oferentów, a ostatecznie i tak się nie zdecydowali.

  • Sebbastian Pioro – 12.02.2019

    Super. Szkoda tylko, że tak naprawdę pojazdy elektryczne nie są eko 😂😂😂 Moim zdaniem powinno się jedynie zamawiać pojazdy z napędem gazowym... https://www.motofakty.pl/artykul/samochody-elektryczne-nie-sa-ekologiczne-zaskakujace-wyniki-badan.html

  • Michał Prosper Kowalski – 12.02.2019

    Ten 'ktoś' jednak i tak sporo hałasu narobił, podobnie jak rok temu Pesa w temacie wagonów metra. I jedno i drugie nie udźwignęło by tak dużych postępowań.

  • Agrest – 19.02.2019

    Ludziska następne lobby teraz wciska nam pojazdy elektryczne bagatela a 2,5 mln za szt ani to mało ani to nic absolutnie nic z ekologia nie ma wspólnego wręcz odwrotnie - ale jak to mawiają klasycy ciemny lud wszystko kupi :)

  • Mateusz Włodarczyk – 01.03.2019

    Pomyślcie w przyszłości o nich na trakt królewski jak ulal

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....