Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tychy z umową na nową trakcję trolejbusową

infobus
15.03.2019 14:00
0 Komentarzy

Rozbudowę sieci trolejbusowej w Tychach wraz z wymianą oświetlenia ulicznego prowadzi miejska spółka Tyskie Linie Trolejbusowe. Miejscowy samorząd łączy w ten sposób dwie ekologiczne inwestycje – związane z elektromobilnością i energooszczędnością.

Jak poinformowało w środę biuro prasowe tyskiego magistratu, w ostatnich dniach Tyskie Linie Trolejbusowe podpisały umowę na modernizację oświetlenia ulicznego na ponadkilometrowym odcinku ul. Sikorskiego w Tychach – od ul. Beskidzkiej, czyli drogi krajowej nr 1, do ul. Nad Jeziorem (tzw. pętla paprocańska). W pobliżu mieści się znany w regionie ośrodek wypoczynkowy nad jeziorem Paprocany.

Tyski samorząd podał m.in., że warta 510 tys. zł umowa obejmuje demontaż starych, betonowych słupów i montaż 113 nowych opraw ledowych na zamontowanych w grudniu ub. roku blisko 60 nowych słupach trakcji trolejbusowej.

Trzy miesiące

-„Wykonawca ma na to trzy miesiące od podpisania umowy. Pierwsze prace budowlane mają ruszyć na początku kwietnia i w związku z tym w kwietniu mogą się pojawić czasowe utrudnienia w ruchu” – zasygnalizował cytowany przez miasto prezes Tyskich Linii Trolejbusowych Marcin Rogala.

Utrudnienia w tym rejonie miały już miejsce w II poł. ub. roku, gdy wzdłuż części ul. Sikorskiego montowano słupy nowej sieci trolejbusowej. Odcinek trakcji między pętlą paprocańską, a wiaduktem drogi krajowej nr 1, zdecydowano się zbudować pod kątem nowego odcinka sieci trolejbusowej ze względu na tamtejsze wzniesienie drogi.

Inny odcinek planowanej nowej linii wzdłuż ul. Sikorskiego, gdzie znajduje się aquapark, obsługiwać mają trolejbusy korzystające z akumulatorów. Już w poprzednich latach TLT miały wozy z możliwością przejechania bez sieci kilku kilometrów. W obecnym unijnym projekcie kupiły trzy nowe pojazdy, które dzięki litowo-tytanowym bateriom trakcyjnym mogą przejechać bez podłączenia ok. 30 km.

Unijne wsparcie

Zakup trolejbusów to część wartego ponad 164 mln zł projektu POIiŚ, zakładającego też m.in. gruntowną przebudowę zaplecza technicznego zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Tychach oraz zakup przez tego przewoźnika ponad pięćdziesięciu nowoczesnych autobusów zasilanych sprężonym gazem (CNG), mikrobusów, elektrobusów, pojazdów serwisowych i pogotowia technicznego.

Trolejbusy w Tychach kursują nieprzerwanie od ponad 35 lat. W mieście funkcjonuje obecnie 6 linii oznaczonych literami od A do F. Całkowita długość trakcji trolejbusowej to prawie 36 km. Trolejbusy kursują w śródmieściu Tychów, rocznie wykonując ponad 1,3 mln tzw. wozokilometrów. Obecnie po tyskich ulicach jeżdżą 24 trolejbusy.(PAP)

Komentarze