Tychy się rozpędzają. Przetarg na 6 elektrobusów

infobus
13.10.2020 07:00
0 Komentarzy

Tyskie Linie Trolejbusowe ogłosiły przetarg na dostawę kolejnych autobusów elektrycznych.

Kilka miesięcy temu do eksploatacji w Tychach wprowadzone zostały dwa Solaris Urbino 12 Electric. Tym razem przewoźnik zdecydował się na ogłoszenie przetargu na sześciu elektrobusów.

Ich dostawa ma zostać zrealizowana do 14 miesięcy od podpisania umowy.

Dwa dofinansowani

Przedmiot zamówienia ma być współfinansowany zarówno:

  • z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania: 4.5. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetleniedla poddziałania: 4.5.1. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie – ZIT;

  • jak i – w ramach programu priorytetowego nr 3.3.3 „GEPARD II – transport niskoemisyjny Część 3) Śląsk – Zagłębie bezemisyjnego transportu publicznego”; – ZIT Subregionu Centralnego Oś priorytetowa 4. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna Działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie Poddziałanie: 4.5.1. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie – ZIT.

Zamawiający zastrzega, że zawarcie Umowy z wykonawcą zależne jest od uzyskania odpowiedniego dofinansowania z programów zarządzanych przez instytucje zewnętrzne.

TLT dokona wyboru oferty, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, na podstawie poniższych kryteriów:

  • cena – 60%

  • warunki gwarancji – 15%

  • parametry techniczne – 25%

W zakresie gwarancji Zamawiający będzie punktował gwarancję całopojazdową od 60 miesięcy, gwarancję na baterie trakcyjne do 84 miesięcy, gwarancję na układ napędowy do 72 miesięcy, gwarancję na konstrukcję nośną i poszycie nadwozia do 168 miesięcy i gwarancję na powłokę lakierniczą do 108 miesięcy.

W zakresie parametrów technicznych oceniany będzie podział szyby przedniej, podatność obsługowa poszycia bocznego, zużycie energii elektrycznej, ilość miejsc z niskiej podłogi, szyby boczne, zawieszenie przednie i układ klimatyzacji.

Jakich elektrobusów szukują TLT ?

Pojazdy mają mieć od 11,5 do 12,5 metrów długości, pojemność pasażerską minimum 80 osób, w tym minimum 24 na miejscach siedzących, troje 2-skrzydłowych drzwi oraz całkowicie niską podłogę.

Do napędu ma posłużyć oś ze zintegrowanymi silnikami z piastami kół, baterie LTO o pojemności minimum 80 kWh oraz co kluczowe dla tego zamówienia odbieraki prądu z trakcji trolejbusowej. Dodatkowo każdy autobus ma posiadać złącze plug-in o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania baterii zastosowanych w Elektrobusie poprzez gniazdo w systemie CCS (Combo 2) lub gniazdo i przewodu umożliwiającego zasilanie zespołu ładującego napięciem 3x400V.

Wykonawca dostarczy dodatkowo 1 sztukę mobilnej ładowarki pojazdowej o mocy ładowania ok. 20 kW. Pozostałe parametry wyposażenia autobusów mają być zbliżone do wyposażenia jakie jest znane z elektrycznych autobusów zakupionych przez TLT w 2020 roku.

Warto dodać, że obecnie Tyskie Linie Trolejbusowe posiadają 25 sztuk trolejbusów i dwa autobusy elektryczne.

Komentarze