Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy unijne piątki dla Polic. MAN kończy

infobus
06.09.2019 07:00
0 Komentarzy

Trwa dobra współpraca Szczecińsko-PolickiegoPrzedsiębiorstwa Komunikacyjnego z marką MAN. 30 sierpnia spółka odebrała pięć kolejnych,nowych „lwów”.

30 sierpnia br. nastąpiła prezentacja i uroczysteprzekazanie pięciu nowych autobusów dla Szczecińsko-Polickiego PrzedsiębiorstwaKomunikacyjnego. W uroczystości udział wzięli prezes SPPK Kazimierz Trzciński iburmistrz Polic Władysław Diakun. Marszałka województwa reprezentowałwicemarszałek Tomasz Sobieraj. Pojazdy zostały zakupione w ramach projektu”Zakup taboru autobusowego niskoemisyjnego” współfinansowanego ze środkówunijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaZachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

15 nowych autobusów

Warto wspomnieć, że w ramach unijnego projektu firma SPPKPolica zakupiła w latach 2017-2019 – w trzech transzach po 5 pojazdów – łącznie15 nowych autobusów, w tym:

  • 9 pojazdów jednoczłonowych klasy MAXI

  • 6 przegubowych klasy MEGA.

Całkowity koszt inwestycji wyniósł 18 mln zł, z czego ponad10 mln zł w tej kwocie stanowiła unijna dotacja Urzędu Marszałkowskiego.Wsparcia finansowego spółce udzielili również jej właściciele Gmina Police (1mln zł) i Gmina Miasto Szczecin (500 tys. zł).

-„To wielki projekt. Projekt, który oznacza sporopozytywnych zmian dla mieszkańców Polic, ale równiez pasażerów SzczecińskiegoObszaru Metropolitalnego. Dziś kładziemy mocny nacisk na ekologię. Dbamy oczyste powietrze. Zakup taboru spełnia te właśnie oczekiwania oraz wpisuje sięw strategię województwa w zakresie ochrony środowiska naturalnego – powiedziałzachodniopomorski wicemarszałek Tomasz Sobieraj.

Policki standard

O umowie na najnowszą policka piątkę od MAN pisaliśmy w InfoBusieTUTAJ. Przypomnijmy, że ten kontrakt opiewał na kwotę 6 500550 PLN brutto. W tej cenie szczecińsko-policki przewoźnik otrzymał pięćautobusów MAN Lion's City. To dwa przegubowce oraz trzy „dwunastki”.

Wszystkie dostarczone pojazdy mają duże, leżące silniki D2066 Euro 6. Ponadto posiadająklimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską ikabinę kierowcy. MAN w standardzie, czyli siłą rzeczy agregaty Spheros Revo.Naturalna wentylacja jest zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylneokna boczne. Nie zabrakło oczywiście monitoringu. „Lwy” są też przystosowanedo montażu biletomatów.

W zakresie informacji pasażerskiej mamy produkty firmy R&GPlus z Mielca, z którą SPPK od wielu lat współpracuje. Na zewnątrz zamontowano wyświetlaczediodowe, a w środku dwa rodzaje tablic – LED typu ETL416120 oraz LCD typuETM-38, czyli tzw. “e-korale”. Do tego oczywiście autobusy posiadają GPSoraz głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje najprawdopodobniejautokomputer SRG5000P.

3 x pięć

Na koniec warto wspomnieć, że pierwszą unijną „piątkę”dostarczył do SPKK w 2017 r. … Solaris. To dość niespodziewane posunięcie SPPK zostałoskorygowane w kolejnych kontraktach i w 2018 i 2019 nowe autobusy dostarczałjuż MAN, który tym samym potwierdzi swoją niezaprzeczalną dominację we flocieSPPK.

Komentarze