TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trzy autobusy na celowniku MZK Jelenia Góra. W tym 2 hybrydy!
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.01.2016 17:57:11 2 komentarze
W zadaniu nr 1 i 2 faworytem wydaje się być każdy oferent, który zaproponuje autobusy marki MAN. Zadecyduje cena. (fot. www.nj24.pl)

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze ogłosił podzielony na trzy części przetarg na dostawę używanych autobusów klasy maxi. Pierwsze zadanie zakłada dostawę jednego pojazdu zasilanego olejem napędowy. Drugie natomiast to zakup szeregowej hybrydy i trzecie równoległej. Spółka szacuje, że na wszystkie autobusy wyda między 1,4 - 1,5 mln zł netto.

Zamawiający liczy, że wszystkie pojazdy otrzyma do 31 marca. Do złożenia wiążących ofert konieczne będzie wniesienie wadium w wysokości 8000 zł w części pierwszej, oraz po 11000 zł w zdaniu drugim i trzecim. MZK dopuściło składanie ofert częściowych. W przypadku pierwszej części zamówienia oferenci będą musieli udowodnić, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonali trzy zamówienia o porównywalnym charakterze, zakresie i wartości . Z kolei w zadaniach "hybrydowych" minimum ograniczono do poświadczenia realizacji minimum dwóch dostaw.

Oferty zostaną ocenione na podstawie kryterium cenowego. Otwarcie przedstawionych propozycji zaplanowano wstępnie na 11 lutego. Potem MZK daje sobie do 60 dni na sprawdzenie ofert.

Autobus z zadania pierwszego ma mieć długość 11 - 12,5 m, szerokość do 2,5 m, wysokość do 3,2 m i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 r. Nie może mieć przebiegu większego niż 450000 km. Ma umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 40 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Pojazd będzie napędzany silnikiem diesla o pojemności 11-12 l, mocy nie mniejszej niż 190 kW i spełniać normę czystości spalin przynajmniej EURO4. Zostanie on zblokowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Pojazd z części drugiej ma być hybrydą szeregową klasy maxi. Wymiary analogiczne jak w przypadku pierwszego autobusu z tą różnicą, że wysokość określono maksymalnie do 3,3 m. Maksymalny przebieg założono na 200000 km, a rok produkcji również nie wcześniej niż 2010. . Także ma umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, ale minimum 30 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe również dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Silnik diesla o pojemności 5-7 l ma spełniać normę czystości spalin minimum EURO5 i mieć moc nie mniejszą niż 150 kW. Prądnica ma nie być słabsza niż 150 kW, natomiast trójfazowy silnik trakcyjny ma osiągać moc ciągłą 30 - 120 kW.

Ostatni za autobusów ma być równoległą hybrydą o wymiarach i pojemności identycznej jak pojazd z drugiego zadania. W jego przypadku wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2. Równoległy napęd hybrydowy ma się składać z silnika diesla o pojemności 4,7 - 5 l, mocy nie mniejszej niż 160 kW oraz spełniającego normę minimum EURO5, a także silnika trakcyjnego trójfazowego o mocy ciągłej 30 - 120 kW. Automatyczna skrzynia biegów w standardzie. Ta hybryda również ma być wyprodukowana nie wcześniej niż w 2010 roku i mieć przebieg do 200000 km.

Ponadto wszystkie autobusy będą wyposażone w system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Nie zabraknie klimatyzacji, a systemy informacji pasażerskiej mają być kompatybilne z rozwiązaniami już stosowanymi przez jeleniogórskie MZK. Ponadto zostaną pomalowane w charakterystyczne dla przewoźnika barwy, czyli kombinację kolorów czerwonego oraz kości słoniowej. Schematy malowania zostaną uzgodnione pomiędzy dostawcami a zamawiającym.

Czym jest ten zakup dla MZK? Z jednej strony to praktyczny test dla autobusów hybrydowych na jeleniogórskich drogach. Niewykluczone, że w ten sposób operator chce poznać odpowiedź na pytanie, w którym kierunku powinna iść modernizacja taboru. Jest też drugie dno- wymagania, które postawiło MZK w zasadzie ograniczają konkurencję do dwóch dobrze znanych spółce marek. Ale taka zachowawczość nie powinna dziwić.

Przypomnijmy jeszcze przy tej okazji, że ostatnie zakupy MZK Jelenia Góra miały miejsce w 2014 roku. Przewoźnik pozyskał wtedy 12 egzemplarzy autobusów MAN A37 Lions City. Były to także pierwsze w Polsce miejskie "lwy" spełniające normę EURO6. 

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Jelenia Góra
  • www – 07.01.2016

    Jajć! Co za tyłuł! Po prostu sensacja. W Jeleniej Górze chcą kupić trzy stare używane autobusy i trzeba w związku z tym napisać ogromny artykuł z sensacyjnym tytułem. Trochę przesadziliście, bo w Jeleniej Górze trzy autobusy nie stanowią żadnej sensacji.O wpadce Mobilisa w Warszawie za to nic nie napiszecie, a tam sprawa dotyczy 15 brygad. To dopiero jest sensacja.

  • Stanisław Major – 10.02.2017

    wyczyść reklamy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....