Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa walka o polski e-Bus. Autosan i Politechnika się odwołują

infobus
05.03.2019 07:00
0 Komentarzy

Autosan i Politechnika Śląska nie zamierzają poddać się bez walki w rządowym projekcie na opracowanie narodowego autobusu elektrycznego. Zgodnie z oczekiwaniami mamy dwa odwołania.

28 lutego do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej złożono dwa odwołaniado wyboru przez NCBiR najkorzystniejszejoferty w postępowaniu na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnychpojazdów bezemisyjnego transportu publicznego. O tym zaskakującym rozstrzygnięciu rządowego postępowania pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Jeden wybrany

Przypomnijmy, że 18 lutego NarodoweCentrum Badań i Rozwoju poinformowało, że w postępowaniu na opracowanie i produkcję polskiego, innowacyjnego autobusu elektrycznego oferty złożyłotrzech wykonawców:

  • Autosan w ramach konsorcjum;

  • Politechnika Śląska;

  • Ursus Bus w ramach konsorcjum.

Po otrzymaniu stanowiska prezesa UZP i opinii Krajowej IzbyOdwoławczej, 18 lutego NCBiR odrzuciło ofertyPolitechniki Śląskiej oraz konsorcjum Autosan z powodu niespełniania wymogówSIWZ. W tej sytuacji najkorzystniejsza okazała się oferta Ursus Busa, która jako jedyna pozostała na placu boju.

Obu podmiotom przysługiwała jednak możliwość odwoła się od tej decyzji i z tejokazji oba podmioty skorzystały. Dlatego dopóki ta ścieżka prawna nie zostanie wyczerpana – postępowanietrwa i ostateczny skład wykonawców pozostaje kwestią otwartą.

Warto też dodać,że konsorcjum Ursus Bus zostało wezwane do przystąpienia do postępowaniaodwoławczego. I zarząd lubelskiej spółki zamierza z niego przystąpić.

Wysoka stawka

Na koniec przypomnijmy, że współzamawiającymi w postępowaniuNCBiR jest 26 miast oraz Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia, które zgłosiłysię do programu w odpowiedzi na publiczne zaproszenie NCBR. Na podstawie ichzgłoszeń wielkość zamówienia określono na ponad 1000 pojazdów bezemisyjnychkategorii M3 w kategoriach długości 10m, 12m i 18m, niedostępnych na rynku.

Program jest podzielony na finansowaną przez NCBR częśćbadawczą, podczas której realizowane są projekty B+R mające na celu opracowanieprototypów pojazdów oraz część wdrożeniową. Wykonawcy/om zostanie powierzonedostarczenie pojazdów pod warunkiem zrealizowania założonych prac B+R ispełnienia przez pojazdy – w ramach każdej kategorii – określonych w zamówieniuwymogów technicznych.

Komentarze