Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trolejbusem po Pradze – niezwykła wycieczka Skodą 8Tr

infobus
13.10.2018 10:02
0 Komentarzy

Od początku lipca można w Pradze skorzystać z liniitrolejbusowej nr 58 na trasie Palmovka – Letňany. W niedzielę – 14 października- pasażerowie pokonają ją na pokładzie oldtimera Skoda 8Tr.

Tym wydarzeniem DPP Praga chce uczcić 46. rocznicęzamknięcia sieci trolejbusowej w mieście. Ich operacja zakończyła się dokładnie16 października 1972. Teraz mamy skromny i niełatwy powrót.

Zaplanowany czas odjazdu z przystanku Kundratka to: 10.00,11.00, 13.00, 14.00 i 15.00. Biletyza 35 CZK będą sprzedawane w pojeździe. Maksymalna liczba sprzedanych biletówna każdy przejazd to 40.

Praga wspiera trolejbusy

Niedzielna akcja ma przede wszystkim przybliżyć mieszkańcom trolejbusy.Przypomnijmy, że przykróconą po 46 latach przerwy linię trolejbusową nr 58 obsługujęprzegubowe pojazdy Škoda-SOR 30Tr. Oszczegółach tego projektu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Linia nr 58 kursuje co godzinę, czyli możemy uznać to za jeszczeformę eksperymentu. Zgodnie z prawem czeskim linia 58 jest określana jaktrolejbusowa, chociaż sieć trakcyjna „wisi” na ok. 15% jej trasy.

Połączenie w trolejbusach sprawdzonych technologii izaawansowanych akumulatorów pozwoliło na ograniczenie wydatków w zakresierozbudowy sieci trakcyjnej. Dzięki temu zdaniem DPP oferują one lepszemożliwości w porównaniu z autobusami elektrycznymi.

-„System doładowywania akumulatorów w trolejbusachsprawdził się. Dzięki akumulatorom trakcyjnym Škoda 30Tr może być równieżwykorzystywana na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Baterie są dynamicznieładowane z sieci trakcyjnej na ulicy Prosecká, podczas postoju na pętli.Uruchomienie linii 58 wyraźnie pokazuje, że udaje nam się wprowadzaćekologiczny transport do czeskiej stolicy”- mówi Martin Gillar, dyrektorgeneralny i prezes zarządu DPP.

Praski przewoźnik przygotowuje do eksploatacji kolejnychpojazdów bateryjnych. Kolejne linią przewidzianą do elektryfikacji jest linianr 140 Cakovice – Miškovice. Do jej obsługi mają zostać skierowane pojazdyprzegubowe. Jak informuje DPP wybrany został wykonawca tej inwestycji, który przegotowałdokumentację projektową. Równolegle trwa zbieranie pozwoleń do decyzji owarunkach zabudowy i tworzona jest analiza wpływu na środowisko.

Komentarze