TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Transkom Piekary Śląskie na liniach KZK GOP
Paweł Piech - Opublikowano: 06.01.2009 15:08:52 1 komentarz
Transkom Piekary Śląskie na liniach KZK GOP

Kolejnym przewoźnikiem realizującym przewozy na zlecenie KZK GOP jest Transkom Sp.j. z Piekar Śląskich. Firma dysponuje jedynie 30 pojazdami, jednak z racji ich stanu, różnorodności oraz długoletniego stażu na liniach warto szerzej przybliżyć aktualną strukturę taborową.

Pierwsze wzmianki o Transkom pochodzą z 1996 roku, wiec można założyć iż jest to data rozpoczęcia działalności przewozowej. Obecnie firma prowadzi przewozy na 8 liniach KZK GOP: 89, 102, 111, 199, 222, 234, 659, 912 a siedziba i zarazem zajezdnia znajdują się w Piekarach Śląskich przy ulicy Zakładowa 4. Od 2001 roku firma działa jako spółka jawna.

Na początku 1996r. tabor liczył osiem pojazdów, cztery przegubowe IKARUS 280.26 z MZK Szczecin oraz cztery JELCZ PR110M od nieustalonego przewoźnika. Kolejny rok przyniósł powiększenie ilostanu o trzy IKARUS 280.26 z MPK Poznań i jednego JELCZ PR110M również od nieustalonej firmy. Następny rok to dostawy jednego IKARUS 280.26 z MPK Kraków oraz jednego JELCZ PR110M z MZK Toruń, dodatkowo w tym roku zezłomowano pierwszego JELCZ PR110M. Kolejne dostawy taboru nastąpiły dopiero w 2000 roku, są to pojazdy nadal używane, jeden JELCZ PR110M z MZK Toruń oraz jeden JELCZ 120M, który powstał w 1997 roku i najprawdopodobniej używany był przez JELCZA do roku 2000 jako pojazd demonstracyjny. Po przełomie wieku liczba taboru wynosiła 15 autobusów z czego 8 pojazdów było przegubowych. Kolejne lata to ponowny wzrost jego ilości poprzez zakup pojazdów używanych.

W roku 2001 przyjechał jeden IKARUS 280.26 z MPK Włocławek i dwa JELCZ PR110M od nieustalonego przewoźnika (najprawdopodobniej MZK Toruń). Rok 2002 zaowocował pierwszym fabrycznie nowym pojazdem dla Transkom, był to JELCZ 120M/3. Następny zakup wypadł na rok 2004, była to partia pięciu autobusów JELCZ 120M z MPK Kraków. To pozwoliło na kasację również pięciu JELCZ PR110M. Kolejny rok to zakup następnego nowego pojazdu, jednak teraz wybór padł na jednego SOLBUS B9,5 oraz trzy JELCZ 120M z MPK Kraków, dodatkowo skasowano jeden marki IKARUS. W 2006 roku właściciele odwiedzili Poznań i sprowadzili w sumie sześć autobusów, trzy IKARUS 280.26 i trzy JELCZ M11 dodatkowo odkupiono od upadającego PKS Będzin jednego JELCZ PR110M.

Następny rok otworzył świat na zagraniczne pojazdy używane, w efekcie czego w 2007 r. sprowadzono cztery przegubowe MAN NG272 dwa z MVG Monachium oraz dwa z RSAG Rostock, krótkiego MAN NL202 z CV Cottbus oraz NEOPLAN N4014NF z SWG Wilhelmshaven, były to zarazem pierwsze niskopodłogowe (jak krótkie tak i przegubowe) autobusy w firmie. Dodatkowo potężny zakup wymusił kasację starszych modeli, pod palnik trafiły trzy IKARUS 280.26 oraz cztery JELCZ PR110M. Miniony rok również owocował w zakupy jak pojazdów z kraju (dwa IKARUS 280.70E z PKM Bytom) tak i z zagranicy (trzy przegubowe MAN NG312 z OVB Offenbach oraz dwa NEOPLAN N4016 z KVG Kassel). Dzięki tym zakupom wycofano aż pięć IKARUS 280.26, jeden JELCZ M11 oraz jeden JELCZ 120M.

Obecna flota autobusowa to 30 pojazdów z czego autobusów solo jest 17, a przegubowych 13. Średnia wieku taboru to ponad 15 lat, a udział niskiejpodłogi wynosi 36 %. Pomimo tych zmian (porównaj tabela) nadal najwięcej pojazdów stanowią rodzime JELCZ (w sumie 12 autobusów), jednak na drugą pozycję wskakuje MAN (w sumie 8 sztuk), spychając IKARUS na trzecią pozycje (w sumie 6 pojazdów). Kolejne pozycje to NEOPLAN (3 sztuki) i jeden ostatni SOLBUS. Jednak ta sytuacja może się diametralnie zmienić już w tym roku, dzięki zakupom kolejnych pojazdów używanych o których krążą pogłoski. Firmę trzeba pochwalić za dobre utrzymanie pojazdów, jednolite barwy zakładowe oraz sprowadzanie autobusów w dobrym stanie i z małym przebiegiem mimo znacznie posuniętego ich wieku.

Lp.

Marka i Model                    

Rocznik      

Ilość

Niskapodłoga

Uwagi

1

IKARUS 280.26

1985-1990

4

NIE

Dwa z MZK Szczecin w 1996, dwa z MPK Poznań w 1997 i 2006r.

2

IKARUS 280.70E

1997

2

NIE

Z PKM Bytom w 2008r.

3

JELCZ 120M

1994-1997

8

NIE

7 z MPK Kraków w 2004 i 2005r. Jeden egzemplarz testowy z JELCZ w 2000r.

4

JELCZ 120M/3

2002

1

NIE

 Pierwszy fabrycznie nowy pojazd.

5

JELCZ M11

1988

2

NIE

Z MPK Poznań w 2006r.

6

JELCZ PR110M

1991

1

NIE

Z PKS Będzin w 2006r.

7

MAN NG272

1993

4

TAK

Dwa z MVG Monachium oraz dwa z RSAG Rostock w 2007r.

8

MAN NG312

1996

3

TAK

Z OVB Offenbach w 2008r.

9

MAN NL202

1991

1

TAK

Z CV Cottbus w 2007r.

10

NEOPLAN N4014NF

1993

1

TAK

Z SWG Wilhelmshaven w 2007r.

11

NEOPLAN N4016

1996

2

TAK

Z KVG Kassel w 2008r.

12

Solbus B9,5

2005

1

NIE

Fabrycznie nowy pojazd.

 

Podsumowując tabor jest w dobrym stanie technicznym, również powoli kończy się przewaga autobusów JELCZ. Słychać także o dostawie następnych pojazdów używanych z zagranicy, które mają zastąpić wszystkie IKARUS serii 280.26 oraz większą cześć pojazdów JELCZ (ostatnie PR110M i M11 oraz połowa 120M). Jednak aby sytuacja była jeszcze lepsza należy sprowadzać tabor w miarę jednolity i młody, oraz kategorycznie zaprzestać zakupów pojazdów IKARUS. Przewoźnik powinien postarać się także o zakup przynajmniej jednego  bądź dwóch nowych autobusów rocznie. Dzięki temu znacznie wzrósł by udział niskiej podłogi oraz zmalała średnia wieku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Transkom Piekary Śląskie
Piekary Śląśkie
JELCZ
IKARUS
IKARUS
MAN
SOLBUS
KZK GOP
NEOPLAN
  • xx – 10.01.2009

    1. Czy autorowi nie jest wstyd dawać zdjęcia takiej jakości jak to pierwsze? Lepiej nie dawać w ogóle moim zdaniem, jeśli mają być takiej jakości. 2. Proszę mi wytłumaczyć jakie znaczenie ma przewaga jakiejś marki nad inną w przedsiębiorstwie? Jest to jakiś wyścig? Tym bardziej, że pod jedną marką przedsiębiorstwo ma różne modele w rożnym wieku? 3. Czy wiek może być posunięty? 4. I wiele wiele innych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....