25 września br., Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ogłosił wyniki przetargu na ośmioletnią obsługę linii autobusowych 695 ( łączącą Mikołów z katowickimi dzielnicami Zarzecze, Podlesie, Kostuchnę, Murcki, Giszowiec, Nikiszowiec, Janów i Szopienice) oraz 788 (Mysłowice - Tychy).
Kontrakt zdobył mysłowicki Transgór. I to właśnie jego autobusy wyjadą zgodnie z umową 1 listopada. Przewoźnik wygrał przetarg wyceniając swoje usługi na 23 896 080 zł, co po przeliczeniu na jeden wozokilometr daje stawkę 4,96 zł.
Przypomnijmy, że organizator ? KZK GOP ? po raz pierwszy w historii przetargów na obsługę linii autobusowych wymagał od zwycięskiego operatora wprowadzenia do ruchu minimum trzech sztuk fabrycznie nowych pojazdów zasilanych paliwem metanowym i spełniających normę czystości emisji spalin EURO6. Poza tym do obsługi linii wymagano następujących autobusów typu BN (niskopodłogowy maxi):
- jeden autobus nie starszy niż z 2015 roku, spełniający normę czystości spalin, co najmniej EURO6
- nie mniej niż dwa nie starsze niż z 2013 roku, spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO5
- nie więcej niż jeden autobus nie starszy niż z 2010 roku, spełniający normę czystości spalin co najmniej EURO5
Siedem autobusów powinno być wyposażonych m.in. w monitoring, urządzenia zapewniające bezprzewodowy dostęp do Internetu WiFi oraz ładowarki USB dla urządzeń mobilnych. Przedsiębiorstwo zadeklarowało do obsługi linii pierwsze w Polsce autobusy typu SOR NBG12.
W tabelce przedstawiamy specyfikację pojazdów typu SOR NBG12:
Długość (mm) |
12180 |
Szerokość (mm) |
2550 |
Wysokość (mm) |
3330 |
Rozstaw osi (mm) |
6180 |
Ilość drzwi |
4 |
Szerokość I drzwi (mm) |
860 |
Szerokość II, III i IV drzwi (mm) |
1200 |
Ciężar autobusu (kg) |
11700 |
Ilość miejsc |
88 |
Ilość miejsc siedzących |
25 |
Silnik |
FPT Industrial S.p.A. F2BFA602F EURO 6 |
Moc (kW/KM) |
213/290 |
Skrzynia biegów |
ZF 6AP1200B |
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Żeby osiągnąć zysk z tej stawki to kierman musi zarabiać najniższą krajową i wyrabiać normy jak osobówka...
Niestety, ale nigdzie nie ma miodu... 11 zł w PKM Katowice to nie szczyty marzeń, a kurna chata prawko 10 tys zł w sumie kosztuje. Gdzie tu logika? Tak mało ludzi z uprawnieniami a takie g... dają zarobić. Porażka.
Czworo drzwi to istny luksus na zatłoczonej linii. SOR to chyba jedyny solowy autobus z 4 drzwiami
W Bydgoszczy też jest przewoznik który dał cenę 5,40 za wkm. I macie rację,odbija się to na płacy kiermanów.
@up: Niestety takie warunki są... odpowiedzialność konkretna, a zarobić nie dadzą na ten ciężki kieliszek chleba jakby nie było. Dziadtransy od siedmiu boleści...
W Niemczech placa o wiele wiecej. W Euro. Za to kierman ma ale o wiele wiecej zadan i stresu: Non stop sprzedawanie po kilka biletow po kazdym przystanku. Kontrola biletow przez durne wsiadanie pierweszymi drzwiami. Brak zamknietej kabiny: Kierowca siedzi jak na odkrytej patelni (niebezpieczenstwo przez agresywne pasazerow oraz Airmaximalne przewiewanie przez otwierane drzwi (obie polowki a nie jak w PL tylko ten "pasazerski odzial"!). I to w miejskich autobusach!
A i jeszcze cos: Prawo jazdy kat D kosztuje ok. 12.000,- EURO. Tylko tak na marginesie.
@Niemiec, jak Ci nie pasuje w De to wracaj do PL też jest sporo pracy.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.