TRANSEXPO: Volvo z nagrodą za krótką hybrydę [FILM]
Na odbywających się w Kielcach Międzynarodowych TargachTransportu Zbiorowego TRANSEXPO, Volvo Polska otrzymało medal w kategorii”Autobusy” oraz wyróżnienie za oryginalny styl stoiska targowego.
Podczas kieleckich targów transportu zbiorowego, największejtego typu imprezie w Polsce, przyznawanych jest szereg nagród, w różnychkategoriach. W tym roku w kategorii „Autobusy” medal otrzymało Volvo Polska, zaprezentowany na targach, pierwszy w Polsce krótki autobus miejski o napędziehybrydowym – Volvo 7900 Hybrid, o długości 10,6 m, a także wyróżnienie zawygląd stoiska targowego i sposób prezentacji autobusów.
-„Bardzo się cieszymy z przyznanych nagród. Pojazd, któryprezentujemy w Kielcach jest najkrótszym miejskim autobusem hybrydowym napolskim rynku – jest o 2 metry krótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. Wtym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączeniu zniewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą byćoptymalnym rozwiązaniem dla wielu miast. W Polsce jako pierwsze na zakuptakiego pojazdu zdecydowało się Krosno, w ubiegłym tygodniu dostarczyliśmyjedenaście takich autobusów, które odbywają już regularne kursy, mówiMałgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
MIDI hybryda
Autobus prezentowany przez Volvo w Kielcach może pomieścić80 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. Jest wyposażony wklimatyzację – oddzielną dla kabiny kierowcy i przedziału pasażerskiego, dostępdo Internetu, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej znagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Dodatkowo w autobusie tego typu istnieje możliwośćzastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, która pozwala na automatyczneograniczenie maksymalnej prędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonejstrefy. Kierowca jest informowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazddostosowuje prędkość do wymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale,jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład wokolicy szkół, dużych przystanków autobusowych czy w centrach miast.
Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energiąelektryczną podczas ruszania i postoju. Przy małych prędkościach poruszają sięcałkowicie bezemisyjnie, przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Po osiągnięciuprędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla.Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżkimocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania.Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Sąteż bardzo ciche, poziom hałasu w pobliżu Volvo 7900 można porównać do poziomuhałasu w przypadku normalnej rozmowy.
Autobusy hybrydowe Volvo produkowane są seryjnie wewrocławskiej fabryce Volvo od 2010 roku. Jeżdżą dziś w Polsce w takich miastachjak Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Krosno, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra,Białystok czy Warszawa. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybrydoperatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
O aktualnej sytuacjina polskim rynku – w tym także o polskiej premierze autokarów z serii 9000 – rozmawialiśmy w Kielcach z Małgorzatą Durdą. Zapraszamy na wywiadz Panią Dyrektor:
{https://www.youtube.com/watch?v=RpejW7_OyHg}
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo wEuropie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe iturystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportupublicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych orazfirm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjnaprodukcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotęzelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępnąrównież w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybridoraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. WEuropie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego wwielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, naWęgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii iinnych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportupublicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze