Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2016: Nowy Urbino 12 CNG

infobus
21.10.2016 11:44
0 Komentarzy

Czas zatem na trzeci pojazd, który pokazał na TRANSEXPO producentz Bolechowa. Na zewnętrznej ekspozycji można było przyjrzeć się z bliska NowemuUrbino 12 CNG.

Pojazd miał swoją oficjalną premierę na hanowerskich targach IAA. Pisaliśmyo tym tutaj. Konstrukcja jest ewolucją poprzednich gazowych konstrukcjiSolarisa. W konsekwencji spotkamy w niej dużo sprawdzonych podzespołów orazrozwiązań. Ale nie zabraknie także i takich, które zmieniono.

Gazowy Nowy Urbino 12 umożliwia podróż ok. 85 pasażerom. 33 osobymają zagwarantowane miejsce siedzące. Producent zdecydował się na montaż nowychfoteli Kiel Citos. Więcej na ich temat pisaliśmy tutaj. 16 siedzeń jestdostępnych z niskiej podłogi. Jest towynik rewelacyjny jeśli go porównamy z „jedynie” 12 siedzeniami zniskiej podłogi, które oferowano w standardowej wersji gazowego Urbino 12poprzedniej generacji.

Wejście na pokład pokazowego egzemplarza jest możliwe dzięki trzemparom drzwi w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich sterowanie dostarczyłafirma BODE. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest zapewnionadzięki siedmiu uchylnym oknom oraz wentylatorom nawiewowo-wyciągowym. Niezabrakło oczywiście klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej.

Solaris postawił na sprawdzoną od lat kompletację napędu. Jednostkęnapędową w nowym gazowym modelu stanowi sprawdzony silnik marki Cummins ISLGomocy 320 KM. To niespełna dziewięciolitrowy silnik, który spełnia normęEuro6. Jego moc to 239 kW. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 1000 Nm.Zblokowano go z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów Voith Diwa 6.

Nowość stanowi technologia montażu butli z gazem ziemnym. Pięćkompozytowych zbiorników jest umieszczonych na dachu autobusu wzdłużnie, niezaś poprzecznie, jak było to wpoprzedniej wersji Urbino. Ponadto nowatechnologia budowy pojemników pozwala na oszczędność nawet 80 kg masy wzależności od konfiguracji. Dzięki położeniu wzdłuż autobusu, zredukowano takżeliczbę zaworów butli. Prezentowany na targach model posiada zbiornikizgazem opojemności 1575 l. Solaris jako opcje oferuje także butleopowiększonej pojemności 1875l lub mniejsze o pojemności 1260 l.Dzięki temu autobus można idealnie dopasować dopotrzeb przewoźników.

W Nowym Urbino 12 CNG zawór tankowania gazu znajduje się w tym samymmiejscu co wlew paliwa w jego spalinowym odpowiedniku. Wrezultacie aniukład siedzeń, ani wnętrze gazowca, ani też zabudowa kabiny kierowcy nie uległyzmianie w stosunku do autobusu z silnikiem diesla.

Podobnie jak i inne modele nowej generacji Solarisa, pojazd charakteryzujesię przestrzennym i jasnym wnętrzem, wktórym wykorzystano znane jużnowoczesne rozwiązania, takie jak oświetlenie diodowe, efektywna klimatyzacjaczy ładowarki USB, dzięki którym podróż nowym gazowcem staje się niezwyklekomfortowa.

Solaris kolejny raz pokazał, że wysoko stawia poprzeczkę. Co można w takiejsytuacji jeszcze powiedzieć? W zasadzie to jedno. Czas zacząć odliczanie napierwsze zamówienie.

Komentarze