TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2014: Colmec z wyróżnieniem za Eco Tire
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 17.11.2014 21:44:04
TRANSEXPO 2014: Colmec z wyróżnieniem za Eco Tire
Podczas targów Kielcach firma Colmec Sp. z o.o. z siedzibą w Rudnie otrzymała wyróżnienie za opony bieżnikowane Eco Tire. To ekonomiczny i ekologiczny sposób na zapewnienie autobusom najlepszych parametrów jezdnych –także w trudnych zimowych warunkach. Na samym początku warto zaznaczyć, że polska spółka jest częścią szwedzkiej grupy Colmec Holding AB z Norrköping. Firma sprzedaje rocznie naszym rynku ok. 60 tyś. opon, w tym 15-20% do autobusów. Jej działalnośw zakresie branży transportu pasażerskiego można podzielić na trzy główne obszary: - sprzedaż nowych opon firmy GT Radial, produkowanych w Indonezji;- sprzedaż bieżnikowych „na zimno”opon marki Boss;- sprzedaż bieżnikowych opon marki Colmec Eco Tire.Ten trzeci, najmłodszy obszar obejmuje aktualnie trzy rozmiary opon, w tym tylko jeden dedykowany autobusom miejskim: 275/70 R22,5. Aktualnie jeszcze żadne przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej w Polsce nie eksploatuje tego typu opon, dlatego jest to rzeczywiście nowinka na naszym rynku. Seria Eco Tire obejmuje dwie rodzaje produktów:- całoroczną CB-2 oponę na oś napędową o głębokość bieżnika 19,0 mm. To uniwersalna opona dla autobusów w komunikacji miejskiej, która charakteryzuje się dobrą przyczepnością oraz wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne, zarówno czoła bieżnika jak i ścian bocznych. - zimową CB-3 oponę na oś napędową o głębokości bieżnika 20,0 mm. To opona przeznaczona do pracy w warunkach zimowych. Innowacyjna technologia produkcji tej opony zapewnia wysoką przyczepność i efektywną drogę hamowania na oblodzonych oraz ośnieżonych drogach. Na czym polega wyjątkowość Eco Tire i za co jury przyznało jej wyróżnienie? Przede wszytki za ekologię i ponowne wykorzystanie zużytych opon. Dzięki temu, że wydłuża się życie opony, mniej zużywa się surowców naturalnych. W procesie produkcji Colmec Eco Tire w porównaniu do produkcji opon nowych jest mniejsze zużycie frakcji ropy naftowej oraz o 70% jest mniejsza emisja gazów cieplarnianych do atmosfery. Do tego dochodzą także względy finansowe i dobry współczynnik jakości do ceny oferowanego produktu. Jak informuje Colmec –właściwości opon Eco Tire są porównywalne do nowych opon marek Pemium. Warto również wspomnieć o bezpieczeństwie w ruchu miejskim. Dzięki lepszej dostępności opon zimowych na rynku jest szansa, że polscy przewoźnicy będą je stosować na szerszą skalę niż dotychczas. Jak na razie do chlubnych wyjątków należy m.in. MZK Bielsko-Biała, gdzie od wielu lat realizowana jest sezonowa wymiana opon. Natomiast większość przewoźników jeździ na oponach całorocznych. Sam proces produkcji opon Colmec Eco Tire odbywa się następująco: - na początku automatycznie jest usuwana zewnętrzna warstwy bieżnika wg określonej specyfikacji dla danego rozmiaru i typu karkasów. - na wyszorstkowany karkas nakładana jest warstwa gumy niezwulkanizowanej, po czym karkas umieszczany jest w prasie.- oponie nadawany jest nowy kształt bieżnika i wygląd.- następnie opona jest testowana –m.in. urządzeniem Spectra, w którym specjalne elektrody pod napięciem 25 000 Volt przeszukują oponę pod kątem mikro defektów niewidocznych dla ludzkiego oka. - opona trafia do stacji kontroli końcowej, do maszyny ciśnieniowej, gdzie poddawana jest testom wytrzymałościowym pod ciśnieniem 10 bar.- opona jest gotowa do dostarczenia do przewoźnika.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
opona

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....