W tym rok przedstawiciel Isuzu w Polsce –białostocka firma Wowo pokazała na targach TRANSEXPO bardzo ciekawą ofertę międzymiastową, gdzie obok znanego nam już modelu Isuzu Turquoise (w wersji Euro 5 i z 2-letnią gwarancją), po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć model Isuzu Novo Ultra. Autobus ma długość 7 metrów (o 50 cm mniej niż Isuzu Turquoise) i pojemność 27 miejsc siedzących oraz aż 12 miejsc stojących (Turquoise oferuje o 4 fotele więcej). Ten autobus zdaniem przedstawicieli firmy Wowo ma duże szanse odnieść sukces w Polsce. I to już wkrótce! Jego główne zalety to niska cena –82 tys. euro (w tej cenie zakupimy doskonale wyposażoną wersję wystawioną na targach w Kielcach) oraz uniwersalny charakter autobusu, który może zarówno być eksploatowany na regularnych liniach regionalnych, jak i w ramach okazjonalnej obsługi małych grup turystycznych. Oczywiście dedykowanym klientem dla tych autobusów są przedsiębiorstwa PKS.
Zaznaczmy, że Isuzu Novo (premiera targach Busworld 2009) to najnowsza i zarazem najmniejsza rodzina autobusów międzymiastowych produkowanych przez firmę Anadolu ISUZU. Siedmiometrowe autobusy Novo i Novo Ultra dostępne są w podstawowej, lokalnej wersji (Novo) oraz bardziej luksusowej (Novo Ultra), która zapewnia wysoki komfort podróżowania przy korzystnych kosztach zakupu i eksploatacji pojazdu. Ten model oferuje w standardzie całopojazdowa klimatyzację, pojemną i łatwo dostępną przestrzeń bagażową (4 m3), dobre rozplanowanie wnętrza oraz w pełni regulowane siedzenia turystyczne. Sprawdzona jednostka napędowa ISUZU z normą emisji Euro 5 i mocą 190 KM zapewnia dobrą dynamikę pojazdu przy racjonalnych kosztach paliwa, także poprzez brak konieczności stosowania dodatków w celu osiągnięcia norm emisji.
Wszystkie autobusy Anadolu Isuzu powstały w nowoczesnym zakładzie w Gebze, gdzie pracuje łącznie 800 osób. Wszystkie modele zostały zaprojektowane przez zatrudnionych w firmie tureckich inżynierów. Można powiedzieć, że podstawą dobrego wyniku Isuzu jest także dywersyfikacja odbiorców –łącznie firma jest obecna aż na trzech kontynentach (Europa, Azja –Azerbejdżan i Afryka –Algieria). Na naszym kontynencie turecka firma działa na 18 rynkach i co interesujące obecność Isuzu tutaj układa się „pasmowo”–pierwszy, podstawowy teren działalności ciągnie się od Grecji przez Bułgarię, Rumunię, Czechy, Słowację, Polską po Litwę i Łotwę. A drugie, bardziej „zachodnie pasmo”to Włochy –Francja. Czyli jest jeszcze parę krajów do „zagospodarowania”. Łącznie Anadolu Isuzu posiada poza granicami Turcji 103 punkty serwisowe i magazyny części zamiennych. Ponad połowa z nich - 62 punkty –jest zlokalizowana w Europie i jak zapowiadają przedstawiciele koncernu –ta liczba będzie rosła. Dodajmy, że w Polsce Isuzu reprezentuje firma Wowo, która także oferuje w naszym kraju pojazdy czeskiego producenta - Tedom. Poniżej podajemy dane techniczne Anadolu Isuzu Novo Ultra i Turquoise
Dane techniczne Anadolu Isuzu Novo
Anadolu Isuzu Novo Ultra |
|
Maksymalna długość | 7270 |
Maksymalna szerokość | 2270 |
Maksymalna wysokość (z AC) | 3375 |
Rozstaw osi | 3385 |
Zwis przedni | 1640 |
Zwis tylny | 2245 |
Wysokość wnętrza | 1940 |
Maks. masa całkowita | 9800 kg |
Masa własna | 6000-6770 |
Silnik - model | Isuzu 4HK1 E5C |
Poziom emisji | Euro 5 - EEV |
Pojemność skokowa (cc) | 5193 |
Moc maksymalna (KM / obr / min) | 190 / 2600 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm / Obr) | 513 / 1600 - 2600 |
Model Skrzynie biegów - model | MZZ-6 |
Rozmiar kół | 215/75 R17, 5 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 150 |
Pojemność bagażnika (m3) | 4,2 |
Liczba miejsc | 27+12+1 |
Dane techniczne Anadolu Isuzu Turquoise
Anadolu Isuzu Turquoise |
|
Maksymalna długość | 7720 mm |
Maksymalna szerokość | 2320 mm |
Maksymalna wysokość (z AC) | 3330 mm |
Rozstaw osi | 3815 mm |
Zwis przedni | 1673 mm |
Zwis tylny | 2232 mm |
Wysokość wnętrza | 1910 mm |
Maks. masa całkowita | 9800 kg (Max) |
Masa własna | 6400 - 7500 kg |
Silnik - model | Isuzu 4HK1 E5C |
Poziom emisji | Euro 5 - EEV |
Pojemność skokowa (cc) | 5193 |
Moc maksymalna (KM / Obr / m.in.) | 190 / 2600 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm / Obr) | 513 / 1600 - 2000 |
Skrzynie biegów - model | MZZ - 6F |
Rozmiar kół | 235/75 R17, 5 |
Minimalny promień skrętu (mm) | 7200 mm |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 190 l |
Pojemność bagażnika | 4,2 m3 |
Liczba miejsc | 31+1 |
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.