TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2010: Nowość Wowo czyli Novo Ultra
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 25.11.2010 10:12:56 1 komentarz
TRANSEXPO 2010: Nowość Wowo czyli Novo Ultra

W tym roku stoisko polskiego przedstawiciela marek Isuzu i Tedom obfitowało w nowości. Z jednej strony zobaczyliśmy miejską ofertę w postaci niskopodłogowego autobusu Tedom C12G w barwach MKS Mielec (to jeden z dwóch najnowszych autobusów czeskiego producenta, które w październiku wzmocniły flotę MKS Mielec), zaś z drugiej –ciekawą ofertę międzymiastową, gdzie obok znanego już polskim klientom modelu Isuzu Turquoise (z silnikiem Euro 5), po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć międzymiastowy autobus Isuzu Novo Ultra, z silnikiem Euro 5, o długości 7-metrów i pojemności 27 miejsc + 15 stojących. I m.in. właśnie o tym bardzo ciekawym pojeździe rozmawialiśmy z Jarosławem Głębockim, szefem firmy Wowo Białystok. Oto co nam powiedział:


InfoBus.pl: Jaka wygląda strategia sprzedaży Isuzu Novo Ultra w Polsce?
Jarosław Głębocki, prezes Wowo Białystok: O tym autobusie myślimy jako o następcy chyba najbardziej popularnego autobusy międzymiastowego w Polsce, czyli Autosana H9. To być może dosyć ambitny cel, ale jesteśmy już po wielu rozmowach z dyrektorami przedsiębiorstw PKS i naprawdę zauważmy spore zainteresowanie tym autobusem. To skłoniło nas do zakupu demonstracyjnego egzemplarza, który zaprezentowaliśmy w Kielcach. Zaraz po targach Novo Ultra ruszyło w 3-4 miesięczne tournee po przedsiębiorstwach PKS w naszym kraju. Zaczniemy od PKS Zgorzelec, potem na liście mamy inne PKS-y, m.in. PKS Bydgoszcz. Myślę, że ten pojazd znacząco poprawi wyniki Isuzu w sprzedażowych statystykach.
InfoBus.pl: Pamiętam, że podczas premiery Novo Ultra w Kortrijk pojawiły się głosy, że ten autobus ma zbyt małą pojemność jak na polski rynek i będzie przegrywał z minibusami…
Jarosław Głębocki: Wówczas Novo Ultra przewidziane było jako autobus bez miejsc stojących. Teraz możliwa jest konfiguracja 27 miejsc siedzących + 15 miejsc stojących. To łącznie 42 miejsca ogółem. Myślę, że to jest to dokładnie taki przedział pojemnościowy, jakiego obecnie najbardziej poszukują międzymiastowi przewoźnicy.
Co do konkurencji z minibusami to myślę, że tutaj nie ma takiego bezpośredniego konfliktu interesu. Oczywiście wiadomo, że przewoźnicy patrzą na cenę i pewnie będą porównywać koszt Novo Ultra z 22-miejscowymi busami, natomiast moim zdaniem to są zupełnie dwa inne światy. Tutaj mamy prawdziwy autobus z komfortowym zawieszeniem, wygodnymi fotelami i przede wszystkim odpowiednia przestrzenią. Natomiast w minibusach zawsze będzie panowała ciasnota, a porównanie standardu podróży do „sardynek w puszce”wcale nie jest jakąś mocną przesadą. Powtarzam –to są dwie zupełnie inne klasy.

InfoBus.pl: I najważniejsza sprawa –jaka jest cena tego autobusu?
Jarosław Głębocki: Cena autobusu pokazanego na targach w Kielcach wynosi 82 500 euro netto. W tej kwocie mamy także klimatyzację, niezależne ogrzewanie Webasto i regulowane fotele. Dlatego myślę, że jest to naprawdę atrakcyjna kwota za taki poziom wyposażenia. W przypadku klientów dla których priorytetową sprawą będzie cena możemy zaproponować pojazd Novo za kwotę ok. 75 000 euro, ale będzie to bardzo oszczędna wersją, oferująca tylko podstawowe wyposażenie.
InfoBus.pl: Pokazany w Kielcach autobus nosił napis na szybie 2 lata gwarancji. Dlaczego?
Jarosław Głębocki: Do tej pory autobusy Isuzu miały standardowo rok gwarancji. Teraz na szczęście to się zmieniło i stąd taka dość dobrze widoczna informacja. Na pewno ułatwia to nam zadanie na polskim rynku, gdyż tutaj wszyscy producenci oferują dwa lata, a w przetargach na dostawę taboru dla przedsiębiorstw PKS najczęściej jest wymóg trzech lat gwarancji. Dlatego jest to krok w jak najlepszym kierunku.
InfoBus.pl: W tym roku Tedom dostarczy da autobusy dla Mielca. Jakie są dalsze plany w zakresie promowanie czeskiej marki w Polsce? Kiedy zobaczymy nowego przegubowca C18?
Jarosław Głębocki: 12 października br. odbyło się uroczyste przekazanie dwóch nowych autobusów Tedom C12G dla MKS Mielec, które zostały zakupione przez spółkę w ramach przetargu publicznego. Oczywiście stale monitorujemy sytuację w innych miastach i jeżeli tylko zostanie ogłoszony przetarg na autobusy gazowe –wystartujemy w nim. Co do nowego autobusu przegubowego to wygląda on rewelacyjnie i naprawdę bardzo chcieliśmy pokazać go w Kielcach. Czesi byli jednak nieubłagani i dopóki autobus nie zakończy badań homologacyjnych, nie można go demonstrować publicznie. Myślę jednak, że już w przyszłym roku ściągniemy ten autobus do Polski i na pewno przetestujemy go w PKM Gdynia. Dla nas wyniki i rekomendacje uzyskane w tym miejscu mają najwyższą wartość. Zresztą w tym samym miejscu rozpoczęliśmy promocję 12-metrowego autobusu Tedom C12G. To miejsce gdzie można uwierzyć, że zakup, jak i sprzedaż autobusów gazowych w Polsce ma sens.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wowo
Isuzu
Tedom
  • – 28.11.2010

    paskudny ten Isuzu Novo Ultra

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....