TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TLT Tychy kupią 2 elektryczne Nowe Urbino 12
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.06.2019 16:00:32
fot. TLT Tychy

Po Tychach będą jeździły kolejne Solarisy na prąd. Dziś, 12 czerwca Tyskie Linie Trolejbusowe zaakceptowały propozycję producenta z Bolechowa, która wpłynęła w przetargu na dostawę dwóch elektrobusów klasy MAXI. Pojawią się one w Tychach w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę pierwszych w historii Tychów elektrobusów TLT ogłosiło na początku kwietnia. Pisaliśmy o nim tutaj. Chodzi o dwa "MAXI-elektryki" o długości od 11,5 do 12,5 m i szerokości do 2,55 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 80 pasażerów. Dla co najmniej 24 osób mają się znaleźć fotele. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1160 mm.

W zakresie napędu tyski przewoźnik skupił się na opisie minimalnych parametrów ruchowych. Autobus ma być napędzany jednym lub dwoma silnikami trakcyjnymi o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 70 pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 70 km/h w czasie max 35 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie max 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie max 6 sekund. Dodatkowa preferencja dla dużej liczby foteli z niskiej podłogi może świadczyć o tym, że spółce zależało na pojazdach z osią elektryczną lub silnikami trakcyjnymi w piastach kół.

Tyskie "elektryki" mają posiadać baterie lub superkondensatory o pojemności min. 200 kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus po trzyletniej eksploatacji w warunkach SORT2 co najmniej 90 km na jednym ładowaniu. Pojazdy mają być przystosowane do wolnego ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego za pomocą pantografu odwróconego.

Dodatkowo dostawca "elektryków" uruchomi i przekaże TLT dwie ładowarki- jedną mobilną do wolnego ładowania oraz szybką z pantografem odwróconym. Termin realizacji całego zamówienia określono na 12 miesięcy od podpisania umowy.

Akcja-akceptacja
20 maja minął termin składania ofert. Na elektrycznego zakupy tyski przewoźnik przygotował 5 535 000 PLN brutto. To oznacza, że średnik koszt pozyskania jednego elektrobusa wraz z ładowarkami przyjęto na poziomie 2 250 000 PLN netto.

Jedyna otwarta trzy tygodnie temu oferta minimalnie przewyższała te szacunki. Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa zaoferował elektrobusy oraz ładowarki w cenie 5 658 000 PLN brutto. Dało to zatem średnią cenę jednostkową za Nowego Urbino 12 electric z pakietem do ładowania w wysokości 2 300 000 PLN netto.

Brakowało bardzo mało. TLT podjęło jednak decyzję o dołożeniu dodatkowych pieniędzy. Formalności trochę potrwały i dziś przewoźnik oficjalnie zaakceptował ofertę Solarisa. Pozostaje więc tylko czekać na podpisanie umowy i bateryjne "dwunastki" w przyszłym roku pojawią się w Tychach.

Nie będą to pierwsi przedstawiciele rodziny Nowego Urbino w tym mieście. Od kilku miesięcy TLT użytkuje trzy Nowe Trollino 12, o których można poczytać tutaj. Natomiast sąsiad przewoźnika, czyli PKM jest posiadaczem pierwszego fabrycznego egzemplarza Nowego Urbino 18 CNG.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
TLT Tychy
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....