TPBUS z Tarnowa Podgórnego ma już komplet Solarisów, które zamówił w ubiegłym roku. Jako ostatni przyjechał do przewoźnika Nowy Urbino 18. Co warte podkreślenia to pierwszy autobus przegubowy w historii spółki.
Mamy więc od kilku tygodni finał realizacji ubiegłorocznej umowy, którą TPBUS zawarł z Solarisem. Łącznie przewoźnik wzbogacił się o pięć autobusów z logo jamnika. To cztery nU12 oraz jeden nU18. Cały kontrakt opiewał na 5 781 000 PLN brutto. O "dwunastkach" pisaliśmy tutaj. Pora więc bliżej przyjrzeć się przegubowemu "jamnikowi".
Pierwszy w historii TPBUS-a autobus w tym metrażu umożliwia podróż maksymalnie 140 pasażerom. 40 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych najprawdopodobniej 16 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.
Kompletując powerpack Solaris miał na uwadze specyfikę linii, na których operuje TPBUS. Sercem układu napędowego jest nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 251 kW i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6c. Jednostka jest zblokowana prawdopodobnie z automatyczną skrzynią biegów Voith D864.6.
Standard TPBUS-a i aglomeracji poznańskiej
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia dziewięć uchylnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji i monitoringu.
System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach dwóch firm. Autobusy są wyposażone w zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości produkcji bydgoskiego Pixela. W środku znajdujemy dwa typu tablic. Za kabiną kierowcy oraz tuż za przegubem zamontowana tablice Pixel XTL16x120. Z kolei po lewej stronie przy platformach dla wózków umieszczono monitory LCD mieleckiej R&G Plus. To urządzenia typu ETM38, czyli nic innego jak "e-koraliki". Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P.
Podsumowując- Niczego nie brakuje, wszystko jest tam gdzie być powinno. I to należy chwalić. Mamy więc dobrą kontynuację tego co już zobaczyliśmy w Solarisach z wiosennej dostawy oraz MAN-ów z początku roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.