TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tarnów uruchomi nowe linie do ościennych gmin?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.04.2019 15:25:03
Tarnów uruchomi nowe linie do ościennych gmin?

Tarnowski Zarząd Dróg i Komunikacji zaoferował gminom z aglomeracji tarnowskiej świadczenie usług przewozowych. Teraz miejskie autobusy obsługują trzy gminy – Pleśną, Lisią Górę i gminę Tarnów - "Sądzę, że potencjał Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego może być jeszcze bardziej intensywnie wykorzystany" - podkreślał prezydent Tarnowa, Roman Ciepiela.

Podczas wczorajszego roboczego spotkania z wójtami i burmistrzami gmin aglomeracji, które odbyło się w Urzędzie Miasta Tarnowa, prezydent Roman Ciepiela zadeklarował, że Tarnów mógłby koordynować informacje dla pasażerów, obejmujące również rozkłady jazdy prywatnych przewoźników i zrównać taryfy przewozów bez względu na strefę. To oznaczałoby jednakowe koszty dla wszystkich gmin.

"Przygotowujemy się również do zmiany taryfy cenowej. Uprzywilejowane będą bilety okresowe, których ceny najprawdopodobniej zostaną obniżone, żeby zachęcić pasażerów do korzystania z nich" – mówił prezydent Tarnowa.

Artur Michałek, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji przypomniał, że tarnowska komunikacja miejska ma już ponad stuletnią tradycję i poinformował, jak w ostatnim czasie na lepsze zmieniły się jej standardy. Tylko w zeszłym roku Tarnów kupił 35 nowych, komfortowych autobusów, monitorowanych, klimatyzowanych i dostępnych dla niepełnosprawnych. Tarnowskie MPK ma łącznie 95 pojazdów, z czego zdecydowana większość jest wyposażone w najwyższej klasy silniki ekologiczne Euro 6.

Jeszcze na początku lat 90-tych ubiegłego wieku tarnowskie autobusy miejskie obsługiwały wiele sąsiednich gminy, a siatka połączeń była bardzo gęsta.

"Chcielibyśmy, żeby rozwój naszej komunikacji publicznej był dynamiczny. Jesteśmy otwarci na współpracę" – podkreślał Artur Michałek.

Gminy pytają o koszty
Dyskusję zdominowała kwestia cen usług, świadczonych gminom przez tarnowskie MPK. Wójt gminy Tarnów, Grzegorz Kozioł, pytał o możliwość obniżenia stawki, wynoszącej obecnie 7,60 złotego za wozokilometr, poprzez rozbicie jej na koszty eksploatacyjne i inwestycyjne, które powinny być tylko po stronie właściciela spółki, czyli miasta.

W odpowiedzi prezydent Tarnowa poinformował, że za inwestycjami stoją koszty, ponoszone przez miasto. Padły też głosy, że kwota za wozokilometr nie jest wygórowana. Włodarze gmin zgodnie podkreślali również, że z racji wysokiej jakości usług przewozowych i komfortu pojazdów, miejskie autobusy, wygodne i dostosowane do potrzeb matek z dziećmi oraz osób starszych i niepełnosprawnych byłyby chętnie widziane przez mieszkańców, korzystających z prywatnych busów, jednak sednem sprawy są pieniądze.

Na zawarcie ewentualnych porozumień pomiędzy Tarnowem a ościennymi gminami zgodę wydać muszą rady gmin. Tadeusz Bąk, burmistrz miasta i gminy Wojnicz zadeklarował, że będzie rekomendował radzie gminy przyjęcie zaproponowanego przez Tarnów rozwiązania.

"Byłoby to z korzyścią dla mieszkańców" – mówił.

Również Marta Herduś, burmistrz miasta i gminy Żabno stwierdziła, że propozycja Tarnowa może być istotna dla mieszkańców, jednak o jej podjęciu przesądzą koszty. Po zakończeniu spotkania pani burmistrz została odwieziona do Żabna miejskim autobusem. Przejazd miał charakter testowy i posłużył sprawdzeniu czasu przejazdu, może też pomóc w ewentualnym wyborze trasy czy możliwych przystanków.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ZDiK Tarnów
MPK Tarnów

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....