TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szybkie ładowarki dla MZA Warszawa. 4 oferty!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.04.2019 16:00:12 1 komentarz
fot. MZA Warszawa

Sporym zainteresowaniem cieszy się przetarg na dostawę i uruchomienie szybkich ładowarek pantografowych dla autobusów elektrycznych warszawskich Miejskich Zakładów Autobusowych. Przewoźnik otrzymał aż cztery oferty, z czego trzy prezentują bardzo zbliżony poziom cenowy.

Stołeczny przewoźnik dysponuje obecnie jednym przegubowym i 30 krótkimi elektrobusami, które dostarczyli Solaris i Ursus. W niedalekiej perspektywie jest jednak zakup 130 przegubowców "na baterie", które dostarczy pierwszy z producentów. Trwa oczekiwanie na podpisanie umowy.

Łącznie więc MZA będzie dysponowało 161 elektrobusami. Pojazdy prócz wolnego ładowania na zajezdni będą także uzupełniały prąd w przerwach między kursami na mieście. Do szybkich ładowarek pantografowych na krańcach Spartańska oraz Konwiktorska (dwa urządzenia) dołączą kolejne.

20+7 szybkich ładowarek
Od końcówki lutego MZA szukało firmy, która dostarczy i uruchomi 20 tego typu urządzeń. W opcji przewidziano możliwość zamówienia kolejnych siedmiu ładowarek. Urządzenia mają umożliwiać szybkie ładowanie przez pantograf prądem o mocy 400 kW. Dodatkowo każe z nich będzie wyposażone w zapasowy kabel na złącze plug-in, którym awaryjnie będzie można podładować elektrobus prądem o mocy 120 kW. Ładowarki muszą się charakteryzować sprawnością na poziomie min. 95%. Każda będzie objęta pięcioletnią gwarancją.

Urządzenia objęte zamówieniem podstawowym staną m.in. na krańcówkach Wilanów, Chomiczówka, Szczęśliwice, Browarna, Esperanto, Młynów i Nowodwory. Mają ostatnie mają zostać uruchomione w ciągu maksymalnie 24 miesięcy od podpisania umowy. Z kolei urządzenia objęte opcją staną na placu Piłsudskiego, placu Trzech Krzyży, lotnisku Chopina, Natolinie Północnym i na Bielańskiej. Na ich uruchomienie dostawca będzie miał 10 miesięcy od chwili uruchomienia opcji.

Dużo ofert!
Dzisiaj minął termin składania ofert. Nie wiemy ile na zakup szybkich ładowarek zamierza przeznaczyć MZA. Do tej pory nie opublikowano informacji z otwarcia ofert. Na pewno cieszy zainteresowanie przetargiem. Mamy bowiem na stole cztery oferty, z czego trzy są na bardzo podobnym poziomie cenowym. Możemy się jedynie domyślać, że ceny, które zdobyliśmy dotyczą tylko zamówienia podstawowego.

Najtańszą ofertę przedstawiła zielonogórska Ekoenergetyka. Propozycja opiewa na 8 319 720 PLN brutto. A to daje średnią cenę za ładowarkę w wysokości 338 200 PLN netto.

Kolejnym graczem, który nie mógł sobie odmówić udziału w warszawskim pojedynku jest Medcom. Ta oferta to 9 708 144 PLN brutto, czyli średnio 396 640 PLN netto za jedno urządzenie.

Czas na trzecią ofertę. A tą przedstawiło bardzo ciekawe konsorcjum. Utworzyli je APS Energia i CAF Turnkey & Engineering. Propozycja jest minimalnie droższa od Medcomu. Opiewa ona na 9 830 652 PLN brutto. A zatem jeden "pantograf" to 399 620 PLN netto.

Ostatni oferent najbardziej odskoczył cenowo od pozostałych. To pruszkowski SILTEC. Jego oferta dla MZA to 19 901 400 PLN brutto. To oznacza, że cena jednej szybkiej ładowarki wynosi 809 000 PLN netto, a więc ponad dwukrotnie więcej niż jego konkurenci.

Trzeba przyznać, że dużo ciekawostek przyniosło otwarcie ofert. Czekamy na szczegóły oraz ujawnienie budżetu MZA. Do tematu jeszcze wrócimy.

Zgodnie z założeniami władz miasta i zarządu MZA zakupy autobusów elektrycznych pozwolą na wyeliminowanie z Traktu Królewskiego, najbardziej reprezentacyjnej ulicy stolicy, pojazdów spalinowych. Do końca 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają mieć w sumie 160 bezemisyjnych autobusów elektrycznych i 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
MZA Warszawa
Ekoenergetyka
Medcom
CAF
APS Energia
SILTEC
ładowarka
elektrobus
  • JokdarisOne – 26.04.2019

    Kilka ciekawostek wynika z otwarcia ofert:1. EKOENERGTYKA jako najbardziej renomowana firma w zakresie ładowarek dała najniższą cenę?2. Spółka SILTEC podała w referencjach dostawy 6 ładowarek 120kW dla LOTOS Paliwa za kwotę 1 245 696 złotych brutto czyli netto za ładowarkę ok 168 tys złotych. Obejrzeć je można m.in na stacji LOTOS np. na A2 koło Wawy. Jest to ładowarka Chińska firmy SATEC POWER http://www.setec-power.com/index.php?m=content&c=index&a=show&catid=13&id=53 , którą można kupić za ok 65 tys złotych. Brawo LOTOS!!!3. APS Energia spółka giełdowa występuje razem z CAF?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....