TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sześćdziesiąt Citaro w Rzeszowie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 28.11.2012 21:53:04 29 komentarzy
Sześćdziesiąt Citaro w Rzeszowie

23 listopada br. na rzeszowskie ulice wyjechał pierwszy Mercedes-Benz Citaro z zamówionej partii 30 szt. z silnikami Diesla. Tydzień wcześniej miasto podpisało umowę z EvoBus Polska na dostawę 30 kolejnych autobusów –tym razem już na sprężony gaz ziemny (CNG).

Tegoroczne zamówienie ZTM Rzeszów na dostawę 30 nowoczesnych autobusów Mercedes-Benz Citaro zostanie zrealizowane do końca roku. To jednak nie ostatnie słowo Mercedes-Benz na Podkarpaciu. 13 listopada br. ZTM podpisał umowę na zakup 30 kolejnych Citaro –tym razem jednak zasilanych sprężonym gazem ziemnym. To łącznie daje aż 60 nowoczesnych autobusów Mercedes-Benz, które wzmocnią flotę ZTM Rzeszów. Wszystkie pojazdy z silnikami Diesla wejdą w skład taboru przewoźnika jeszcze w tym roku, natomiast pierwsze gazowce pojawią się w maju 2013 r. Kolejne dojadą w czerwcu, a ostatnia partia dotrze do Rzeszowa wiosną 2014 r. Wszystkie zamówione egzemplarze mają długość 12 metrów, zostaną wykonane w fabryce w Mannheim i będą spełniać normę emisji spalin EEV. Zdaniem Laszlo Rakasza, dyrektora sprzedaży autobusów miejskich EvoBus Polska, najnowsze autobusy mogą stać się nowym symbolem miasta. „Rzeszowskie Citaro przede wszystkim wyróżniają się wyglądem. To niespotykane w żadnym innym polskim mieście połączenie metalicznego srebrnego koloru z pomarańczowym. Efekt jest po prostu rewelacyjny i aż zaprasza do podróżowania tymi wyjątkowymi autobusami. Jest to zgodne z najnowszymi trendami w Europie w zakresie transportu publicznego, który ma być nie tylko niezawodny i punktualny, ale także atrakcyjny”–podkreśla Laszlo Rakasz. 

Pełen miejski wypas

Zarządowi Transportu Miejskiego w Rzeszowie zależało na tym, aby jak najwięcej osób mogło przejechać się najnowszym Citaro, dlatego wybrana została jedna z najpopularniejszych linii w mieście. –„Jest cię czym chwalić. Autobus jest piękny –powiedział „Gazecie Wyborczej”Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Mercedes wyróżnia się nie tylko pomarańczowo-srebrnym kolorem, ale także tym, że aby do niego wsiąść lub też wysiąść pasażer musi nacisnąć przycisk. –„Jest to nowość w rzeszowskiej komunikacji publicznej, choć w innych miastach takich jak np. Warszawa czy Kraków takie przyciski są w wielu autobusach. Chodzi o to, by kierowca, podjeżdżając na przystanek, nie musiał za każdym razem otwierać drzwi. Zdarza się tak, że nikt z autobusu na danym przystanku nie wysiada i kierowca otwierając drzwi, niepotrzebnie wychładza pojazd. Jest to ważne szczególnie jesienią i zimą. Dzięki tym przyciskom sami pasażerowie mogą decydować o otwarciu drzwi. Przyciski są dobrze oznakowane - tłumaczy rzecznik Chłodnicki.

Zamówione przez Rzeszów Citaro wyposażone są m.in. w klimatyzację, miejsce na wózek inwalidzki oraz wyróżnione fotele dla matek z dziećmi. Wszystkie siedzenia mają herb miasta, czyli srebrny krzyż maltański na ciemnoniebieskim tle. Razem z wykończeniem niektórych elementów ze stali nierdzewnej tworzy to naprawdę ciekawą stylistykę wnętrza. Można powiedzieć, że to komunikacyjna rewolucja. - „Zdajemy sobie sprawę z rangi tego zakupu dla Rzeszowa –mówi Laszlo Rakasz. - To historyczna i strategiczna decyzja, która będzie miała realny wpływ na politykę taborową przez najbliższe 10-15 lat. Dodatkowym wyzwaniem dla nas jest dostawa pierwszych w Polsce autobusów Mercedes-Benz na gaz ziemny. Szczęśliwie zostaną one dostarczone właśnie do MPK Rzeszów –najbardziej doświadczonego w tym zakresie przewoźnika w kraju. Dlatego myślę, że ta współpraca będzie korzystna dla wszystkich stron –a przede wszystkim dla rzeszowian, którzy na co dzień będą podróżować ekologicznymi i przyjaznymi autobusami”.

ZTM zachęca komfortem

Rzeszów dzięki unijnemu wsparciu (Polska Wschodnia) zakupił łącznie w tym roku 80 nowych autobusów - 60 szt. Mercedes-Benz Citaro i 20 szt. Autosan Sancity 10LF. Te autobusy do miasta będą docierać do 2014 roku. W grudniu miasto będzie chce całą pomarańczowo-srebrną trzydziestkę Mercedesów zaprezentować mieszkańcom Rzeszowa. I nie tylko.  ZTM chciałoby, aby z tych nowoczesnych autobusów mogli korzystać także mieszkańcy sąsiednich gmin. To taka dodatkowa „komfortowa”zachęta. Będzie to oczywiście możliwe, jeśli władze samorządowe tych gmin podpiszą stosowne umowy z Rzeszowem na świadczenie usług komunikacyjnych. Aktualnie takie kontrakty zawarły giny Świlcza i Tyczyn. Być może od 1 stycznia 2013 roku do tej grupy dołączy Krasne.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZTM Rzeszów
Rzeszów
Mercedes
Citaro
  • . – 28.11.2012

    Mercedesy są piękne. Mam tylko nadzieje że autosany będą bez czarnych świateł z przodu i z tyłu. O ile w ogóle będą...

  • sphinx – 29.11.2012

    Dlaczego bez? Bez nich wyglądają okropnie, czarny pas to podstawa. A czy będą? Pewnie tak - Autosan w tym tygodniu skończy dostawy 9LE dla Lublina, a w Rzeszowie termin upływa im za miesiąc.

  • zew – 29.11.2012

    sphinx, czy wieści z Autosana w sprawie Lublina i Rzeszowa są pewne?. Gdyby tak, to byłoby super

  • zz – 29.11.2012

    Autosan jak zwykle da ciała , można się zakładać o grubą kase , termin wykonanie usterki itd.... Gratulacje dla Mercedesa szkoda że syfiasty autosan został dopuszczony.

  • sphinx – 29.11.2012

    Dla Lublina pewne - dostarczono już 15 sztuk, jutro przyjedzie ostatnia piątka. Wieści mówią że zamówienie dla Rzeszowa też mają zrealizować. @zz - nie tylko dopuszczony, ale wręcz preferowany - gdyby Autosan miał kompetentnych pracowników to w Rzeszowie byłoby 50 Autosanów i 30 Mercedesów.

  • wert – 29.11.2012

    Komfort podróżowania fajny jest czym podróżować szkoda że w stolicy mamy gówniane conecto

  • Kuba – 30.11.2012

    Sphinx - nie byłoby 50 Autosanów. Taka dokumentacja jest szczegółowo sprawdzana przez kilku pracowników przed jej złożeniem. Zestaw sobie tą pomyłkę z ilością siedzeń i z ceną jaką zaoferował Autosan w stosunku do innych oraz terminem dostarczenia i popytaj w kręgach sanockich to może ci się rozjaśni, że nie wszystko jest takie proste jek się wydaje. Powim ci, że im bardzo zależało na dostawie w cześci na 20 midi. A mogli być nie dopuszczeni bo wbrew twojej opinii Autosany wcale nie były mile widziane w Rzeszowie.

  • traf – 30.11.2012

    Preferowali autosan to prawda a druga prawda ze to bankrut.

  • traf – 30.11.2012

    Preferowali autosan to prawda a druga prawda ze to bankrut.

  • Kuba – 30.11.2012

    Traf - jasne szczególnie z maxem punktów za kataforezę i system egr czyli de facto tego samego producenta co autobus.

  • Kuba – 30.11.2012

    Traf - jasne szczególnie z maxem punktów za kataforezę i system egr czyli de facto silnik tego samego producenta co autobus.

  • Daniel1 – 30.11.2012

    Autosan nie dostarczy Rzeszowa, brak środków, 140 osób dostało wypowiedzenia, autobusy dla Lublina mają wady, pękające dachy i ugina się konstrukcja - deformacja całego autobusu. Utopione pieniądze...

  • pl – 01.12.2012

    To prawda mimo kilku zmian terminów autosan jest spóźniony w lublinie i bedą kary a rzeszow cienko widzę

  • eu – 01.12.2012

    Pozdrowienia dla ZTM rzeszów, dyrekcji MPK a zwłaszcza p.Filipa , tak mocno kombinowali nad tym aby byli ci których sobie założyli od początku. O mały włos CNG też by nie było a z części A to już pewne że autobusów nie będzie no i kasa z Unii pójdzie w las. Najgorszy i najbardziej przekombinowany był ten przetarg w rzeszowie w skali nie tytlko kraju ale i europy.

  • @eu – 01.12.2012

    To pewne że części A nie będzie?? Przecież właśnie kończą się dostawy części A. Już cała albo prawie cała 30-stka jest w Rzeszowie. Na część B umowa została podpisana 13-go listopada a na część C którą wygrał autosan jest jeszcze trochę czasu. Wytrzeźwiej po andrzejkach i wtedy bierz się do pisania.

  • @@eu – 01.12.2012

    przepraszam miałem na myśli część C a nie A. A otrzeźwienie to by się autosanowi przydało i to takie raz na zawsze.

  • @ @@eu – 01.12.2012

    Autosanowi czy Zasadzie?? Jednak oprzytomnij..

  • sphinx – 01.12.2012

    Urażona duma ekspedientów z mięsnego "OTOKAR" się odezwała hihihi

  • dobry – 01.12.2012

    Do kiedy Autosan na dostarczyć midiki do Rzeszowa?

  • kibic – 01.12.2012

    Chłopy przestańcie. Autosan jest potrzebny Polsce

  • nighthawk – 01.12.2012

    Autusan spokojnie zdąży ,według SIWZ ma 462 dni od podpisania umowy,na dostawę.

  • sphinx – 02.12.2012

    @Kuba, Autosan by wygrał gdyby nie narobił błędów w ofercie. Szkolnych błędów. @dobry - już są, ale nie wiem czy odebrane. Swoją cegiełkę dołożył również Zasada, który z opóźnieniem wkroczył do akcji. Ale wkroczył, dzięki czemu możliwe było dokończenie zamówienia dla Lublina i prawdopodobnie wykonanie zamówienia dla Rzeszowa.

  • sphinx – 02.12.2012

    PS. Post z godziny 18:33:35 nie jest mojego autorstwa, ktoś się pode mnie podszył wykorzystując mój nick. Redakcja może potwierdzić na podstawie numeru IP.

  • Kuba – 02.12.2012

    Sphinx - jednak widzę, że nie bardzo rozumiesz. Uwierz szkolny błąd nie zdarza się przypadkowo. Co z tego, że by wygrał jeśli nie miałby kasy na ich produkcję bo nikt nie chce finansować autosanu. Poza tym z tak niską ceną jaką zaoferował i karami za opóźnienia musiałby dopłacić do tych wozów jeśli by jakimś cudem je wyprodukował. Dlatego mówię popytaj w kręgach sanockich i osób zbliżonych do fabryki a trochę Ci się rozjaśni. I nie opowiadaj już o tych szkolnych błędach bo sam kiedyś pisałeś przed przetargiem dla Rzeszowa, że autosan nie popełnia błedów w ofertach. Więc zdaj sobie sprawę, ze czasami takie a nie inne działanie jest czymś podyktowane. Znając sytuację autosanu, ewentualnego nowego inwestora, cen jakie zaoferował w przetargu dla Rzeszowa i jego możliwości finansowych powinienieś sam wydedukować.

  • Qwas – 02.12.2012

    Kiedyś zapytałem znajomego z sanockiej fabryki co się stało że popełnili taki podstawowy błąd? Odpowiedział że tak musiało być i nie chciał podać więcej szczegółów. Komentarz Kuby trochę mi to rozjaśnił.

  • Marek – 02.12.2012

    Czemu kłamiecie, że wszystkie busy do Lublina przekazano? Jest to kłamstwo. Znawcy Autosana - Kuba, Qwas i Spinx, piszecie głupoty. Oferta do Rzeszowa, nie została specjalnie zepsuta. Jaki miałby sens ponoszenie dużych kosztów przetargu (wadium, gwarancja wykonania umowy itp) a potem świadome odstapienie od przetargu. Jeśli chodzi o ceny- Autosan stosował i dalej stosuje ceny z sufitu - poprzedni przetarg w Lublinie (12m) do którego dzielni chłopcy z Sanoka dpołacają co najmniej 70 tys zł /1 szt. Obecnie trwają naliczanie kar. Jest to przetarg publiczny, w tle sa środki unijne - nic nie zamiecie się pod dywan. Reasumując - jeżeli kondycja finansowa i potencjał techniczny Autosana zszedł na psy, to niech nie psują rynku i nie biorą udziału w dużych przetargach. A Panu Zasadzie wspólnie podziękujmy. Tyle ile zła wyrządził ten facet ...... Niech spada do Lichtensthainu gdzie płaci podatki

  • Kuba – 02.12.2012

    Marek - jak byś nie wiedział to wadium jest zwracane firmom niewybranym. A jakim kosztem jest gwarancja wykonania umowy gdy dana firma jest nie wybrana? - ciekwe. Nikt nie powiedział, że do Lublina dostarczyli wszystkie busy. Nikt tu nie mówi o żadnym zmiataniu pod dywan przez zamawiającego - bo środki unijne są po jego stronie a nie producenta autobusów.

  • @do A.K – 03.12.2012

    No właśnie Panie Kierecki proszę podać IP wpisu z 18:33:35 . Chyba że jest to wpis Sphinxa. pozdrawiam

  • @do A.K – 03.12.2012

    ...albo kogoś z infobusa...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....