TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szef NCBR: Polski e-Bus powstanie w ciągu trzech lat
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.09.2018 13:00:43 2 komentarze
Szef NCBR: Polski e-Bus powstanie w ciągu trzech lat

Podczas panelu kongresu Impact mobility rEVolution'18 nt. dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju zapowiedział, że w horyzoncie trzech lat w Polsce należy oczekiwać pojawienia się prototypów dobrych autobusów polskich firm w ramach programu Bezemisyjny Transport Publiczny.

-"Ale nie tylko polskich, bo jesteśmy jak na razie otwarci – chcemy pracować z tymi, którzy chcą prowadzić badania i jesteśmy w stanie zapewnić współfinansowanie" - zastrzegł.

Szef NCBR zaznaczył, że transport publiczny jest atrakcyjny pod kątem m.in. prac rozwojowych – nie ma wielkiej różnicy między prototypem, a wdrożeniem.

-"W przypadku transportu publicznego, jeśli ktoś ma dobry prototyp, w ciągu roku czy dwóch może ruszać z produkcją" - wskazał Chorowski, nawiązując następnie do założenia programu Bezemisyjny Transport Publiczny, w którym partnerskie samorządy zamawiają opracowywany produkt, dając swego rodzaju gwarancję rynkową.

-"Elektromobilność to megatrend – chcielibyśmy mieć za trzy lata autobusy, za 10 lat dobrze by było znaleźć się w sytuacji, w której mamy coraz więcej samochodów opracowanych w Polsce, a za 20 lat - aby te produkty znalazły uznanie na rynku globalnym" - zasygnalizował Chorowski.

Nie tylko elektryczność

Zapewnił przy tym, że NCBR z jednej strony stara się wobec e-mobilności stosować podejście możliwie proste – nieoderwane od rynku, ale równocześnie możliwie kompleksowe i przyszłościowe.

-"Rozmawiamy bowiem z samorządami nie tylko o autobusach elektrycznych, ale szerzej – jak rozwiązać problem sprawnego wjazdu, na czas, bez zanieczyszczeń do centrum miasta. W tym równaniu musimy mieć pojazd bezemisyjny, ale staramy się patrzeć dalej w przyszłość, np. co będzie, jeśli odzyskiwane będzie zbyt mało litu" - wyjaśnił Chorowski.

-"Być może zastąpi nam to technologia wodorowa" - wskazał. "Potrzebujemy do tego opracować taką technologię wykorzystania wodoru, która będzie konkurencyjna, nie będzie kolejną jeszcze droższą technologią. Powinniśmy zrozumieć, w jaki sposób powinniśmy stymulować gospodarkę w kierunku nowych technologii" - zdiagnozował.

Rozpoczęta w środę w Katowicach dwudniowa konferencja Impact mobility rEVolution'18, poświęcona jest nowym rozwiązaniom mobilności – z wykorzystaniem takich technologii, jak napędy alternatywne, autonomiczność kierowania, nowoczesne rozwiązania w transporcie lotniczym czy technologie dronowe.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-Bus
elektrobus
elektromobilność
NCBiR
  • PauloBusiak – 13.09.2018

    Czy płonący autobus jest bezemisyjny? ;-)

  • PauloBusiak – 13.09.2018

    Czy płonący autobus jest bezemisyjny? ;-)

  • Kamila Walaszek – 14.09.2018

    Polskie e-busy mają się już całkiem dobrze, owszem miejsce do rozwoju jest duże, ale choćby maszyny na polskich bateriach Impactu już jeżdzą po Polsce i Europie:) I będzie ich coraz więcej. Dobrze, że stawiamy na elektromobilność, wyznaczamy trendy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....