TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecin zwiększa metraż. 8 elektrobusów przegubowych!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.05.2020 17:00:34
Szczecin zwiększa metraż. 8 elektrobusów przegubowych!

Po wpadce z Ursusem ważą się losy zakupu 11 elektrobusów klasy MAXI przez Szczecin. Miasto ma jednak zapewnione dofinansowanie na inny projekt. Od dziś, 5 maja portowe miasto szuka dostawcy ośmiu przegubowych elektrobusów.

Na szczegóły z SIWZ jeszcze przyjdzie czas, więc na razie ogólny zarys przetargu. Osiem przegubowych elektrobusów dla Szczecina ma mieć nadwozia o długości 17,5 - 18,1 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,3 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 120 pasażerów. Dla co najmniej 35 mają być przygotowane miejsca siedzące. Wymiana pasażerów odbędzie się przez dwie pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Napęd elektryczny musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Jeden lub dwa silniki trakcyjne mają mieć co najmniej 240 kW mocy. Elektrobusy muszą posiadać baterie lub inny rodzaj zasobników energii o pojemności min. 145 kWh. Zestrojenie całego napędu ma umożliwiać zasięg min. 90 km na jednym ładowaniu oraz zużycie energii elektrycznej w warunkach testu SORT2 na poziomie nie większym niż 1,5 kWh/km.

Ładowanie pojazdów ma się odbywać na dwa sposoby. Oczywiście musi być wtyczka plug-in. W tym wypadku zakres mocy ładowania wolnego ma wynosić między 40, a 90 kW. Do tego dojdą szybkie ładowania pantografowe o zakresie mocy 270 - 560 kW.

Termin realizacji zdania to 392 dni od podpisania umowy, a więc jak na obecne realia w sam raz. Każdy elektrobus ma być objęty przynajmniej czteroletnią gwarancją całopojazdową. Okres rękojmi na baterie to sześć lat. W tym czasie pojemność zasobników nie może spaść poniżej 85% początkowej wartości. Inaczej wymiana na koszt dostawcy.

Formalności
Pora wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to dysponowanie ubezpieczeniem od prowadzonej działalności na min. 15 mln PLN. Ponadto musi on wykazać, że jego średnioroczny obrót za ostatnie trzy lata był nie mniejszy niż 20 mln PLN. Czas na warunek doświadczenia. Oferent musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat jednej dostawy minimum trzech przegubowych autobusów elektrycznych o długości 18 m (+- 1 m). Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 500 000 PLN.

Termin składania ofert mija 5 czerwca. Ocenie ofert posłuży sześć kryteriów. Są to:

  • Kryterium jakości - Nazwa: Zużycie energii / Waga: 15 %
  • Kryterium jakości - Nazwa: Gwarancja całopojazdowa / Waga: 10 %
  • Kryterium jakości - Nazwa: Klimatyzacja – ilość czynnika chłodzącego / Waga: 5 %
  • Kryterium jakości - Nazwa: Zawieszenie / Waga: 5 %
  • Kryterium jakości - Nazwa: Szyba przednia / Waga: 5 %
  • Cena - Waga: 60 %

Pierwsze miały być elektryczne "dwunastki" od Ursusa
Przypomnijmy, że 26 marca Szczecin rozwiązał umowę z Ursus Bus na zakup 11 szt autobusów elektrycznych klasy MAXI z powodu przekroczenia terminu dostawy. Przypomnijmy, że kontrakt ten został zawarty z konsorcjum Ursus Bus, w skład którego wchodzi Ursus Bus z siedzibą w Lublinie oraz Przedsiębiorstwo Filialne "Zakład samochodowy Nr 1" Publiczna Spółka Akcyjna "Kompania Samochodowa Bogdan Motors" - spółka prawa ukraińskiego z siedzibą w Łucku.

Po rozwiązaniu umowy miasto obciążyło konsorcjum karą umowną w wysokości 1,98 mln PLN brutto za przekroczenie terminu wykonania przedmiotu umowy. Jak informował 14 kwietnia Głos Szczeciński - z uwagi na to, że konsorcjum nie dokonało zapłaty kar umownych, miasto mogło w całości zrealizować gwarancję ubezpieczeniową. 8 kwietnia ubezpieczyciel przekazał na rachunek Gminy Miasta Szczecin kwotę 1 914 495 PLN.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Szczecin
UM
elektrobus
Ursus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....