TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecin wybiera PKS. Długo to trwało...
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.04.2019 17:00:42
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Od lutego czekaliśmy na rozstrzygnięcie przetargu na obsługę 18 linii autobusowych i usługi tele-busa w Szczecinie do końca 2019 r. Znaleziono dodatkowe pieniądze i zaakceptowano ofertę lokalnego PKS. Choć nie w pełnym zakresie.

Przypomnijmy, że poprzedni przetarg- który nie obył się bez kontrowersji- został unieważniony 16 stycznia. Miasto zdecydowało się na nieakceptowanie oferty szczecińskiego PKS ze względów finansowych. Pięć dni później, 21 stycznia urzędnicy ogłosili nowe postępowanie. W porównaniu z poprzednim pojawiło się kilka zmian, jednak dalej nie pozwalały one miastu na zdobycie wielu ofert.

Przewozy na nowym kontrakcie miały być realizowane nie wcześniej niż od 21 lutego do końca roku. Jeżeli ze względów proceduralnych zakładany termin startu nie zostałby dotrzymany przewoźnik miał zagwarantowane osiem tygodni od podpisania umowy na przygotowania. Ale dodatkowe punkty można było zdobyć za skrócenie tego okresu. Najlepiej do... jednego tygodnia.

Niezmiennie umowa zakładała świadczenie dwóch usług. Pierwszą była obsługa dziennych linii autobusowych 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz nocnych 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536. W ramach tej części zamówienia operator miał wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 2 010 304 wzkm (+- 10%). Drugim elementem umowy była usługa transportu na żądanie, czyli tele-busa. W ciągu obowiązywania umowy określono dyspozycyjność przewoźnika na 17 340 wozogodzin, również z założeniem odchyłki w granicach +- 10%.

Do wykonania zlecenia przewoźnik musi podstawić przynajmniej 50 autobusów, w tym sześć w charakterze rezerwy. Ich średni wiek nie może przekraczać 16 lat. Pojazdy muszą spełniać następujące, dalej niezbyt wygórowane wymagania:

  • autobusy MIKRO i MINI (6 sztuk) o pojemności w granicach 21 do 29 osób, długości minimalnej 6 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 13
  • autobusy MIDI (17 sztuk) o pojemności w granicach od 46 osób, długości minimalnej 9 metrów i minimalnej ilości miejsc siedzących 21
  • autobusy MAXI (10 sztuk) o pojemności w granicach od 80 do 130 osób, wysoko- i niskopodłogowe, o długości minimalnej 11 metrów i minimalnej ilości miejsc siedzących 29
  • autobusy MEGA (17 sztuk) o pojemności 120 - 130 osób, wysoko i niskopodłogowe: autobusy solowe o długości minimalnej 14,5 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 35 lub autobusy przegubowe o długości minimalnej 16,5 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 35
  • wyposażenie pojazdów w biletomaty i urządzenia Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską

Do 5 lutego ZDiTM czekał na oferty. Na niespełna roczny zakup przewozów autobusowych oraz usługi tele-busa urzędnicy przygotowali 13 361 905,54 zł brutto. I tym razem w informacji z otwarcia ofert nie wskazano jak ta suma "rozkładała się" na poszczególne usługi objęte tegoroczną umową. Przypuszczać jednak należy, że miasto mogło minimalnie podwyższyć szacowane stawki jednostkowe.

Jedyna propozycja, którą wtedy otworzyli urzędnicy o prawie 1/5 przewyższała ich szacunki. Nie trudno się domyślić, że i tym razem przedstawił ją PKS Szczecin, czyli obecny operator tego pakietu. Spółka zaoferowała swoje usługi w łącznej cenie 15 916 464,68 zł brutto. Po rozbiciu tej kwoty na poszczególne elementy usługi wychodziły następujące stawki jednostkowe:

  • 6,36 zł/wzkm netto za kursy na liniach autobusowych
  • 111,67 zł netto za jedną wozogodzinę jezdną na tele-busie
  • 110,19 zł netto za jedną godzinę rezerwy na tele-busie
  • 8,33 zł/wzkm netto na komunikacji zastępczej

Ja widać PKS w porównaniu z poprzednim przetargiem w ogóle nie zmienił swoich stawek. Pozostało czekać na ruch urzędników. Aby zabezpieczyć wykonywanie przewozów na czas rozstrzygania przetargu ZDiTM wykorzystał prawo opcji do ubiegłorocznego kontraktu z PKS. To dało urzędnikom czas na poszukanie dodatkowych pieniędzy.

Potrzebowali na to dwa miesiące. I dziś, 29 kwietnia mogli rozstrzygnąć przetarg przystając na propozycję PKS. Z racji opływu czasu oferta prywatnego przewoźnika nie będzie wykorzystana w pełnym zakresie. Tym nie mniej pozostaje czekać na podpisanie umowy.

Trzeba przyznać, że oba przetargi odbyły się w dosyć kontrowersyjnej atmosferze. Można więc postawić pytanie czy nie czas już na zmiany? Te na pewno nie zajdą do końca 2021 r. Tak bowiem wynika z planowanego podziału zadań przewozowych przez miasto na najbliższe dwa lata.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZDiTM Szczecin
PKS Szczecin
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....