ZDiTM Szczecin szuka operatora na 24 linie plus telebusy. Na rok

infobus
19.11.2021 18:00
0 Komentarzy
15 listopada ZDiTM Szczecin ogłosił przetarg na obsługę pakietu linii dziennych, nocnych i transportu na żądanie.

Rozpoczęcie świadczenia usług zaplanowano od 01.01.2022 do 31.12.2022 . Przypomnijmy, że ubiegłoroczny, analogiczny przetarg dotyczył obsługi linii od 1 marca 2021 roku, a więc czasu na wybór wykonawcy było więcej.

ZMIANA NUMERACJI LINII

Zamówienie dotyczy wykonywania usług przewozowych zgodnie z rozkładami jazdy dostarczonymi przez zamawiającego na liniach autobusowych w dziennej, nocnej komunikacji i obsłudze transportu na żądanie. Ze specyfikacji dowiadujemy się, że nastąpi zmiana numeracji linii autobusowych wyjeżdżających za granicę miasta do gminy Kołbaskowo (otrzymają one numery od 241 do 244). W ramach przetargu ZDiTM przeznaczył przewoźnikowi do obsługi następujące linie:

  • dzienne zwykłe – 52, 58, 59, 76, 85, 88, 98, 105, 108, 121, 122, 123, 124, 241 (dotychczasowa linia 81), 242 (obecnie linia 70), 243 (dotychczas linia 83), 244 (część brygad z obecnej linii 88),
  • nocne – 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536,
  • trasy stałe oraz wygenerowane dla transportu na żądanie.

20-LETNIE POJAZDY

ZDiTM planuje, że przewoźnik w trakcie obowiązywania umowy wykona 3 014 297,86 wzkm wynikające z rozkładów jazdy oraz 4 325 wzkm wynikające z czasu funkcjonowania transportu na żądanie. Powyższe wielkości mogą ulec zmianie w granicach +/- 30%.

Do realizacji zadań przewozowych ZDiTM wymaga minimum 71 autobusów (razem z taborem rezerwowym) w tym:

  • 7 sztuk autobusów klasy MIKRO,
  • 4 sztuk pojazdów MIDI,
  • 26 sztuk taboru MAXI,
  • 34 sztuk autobusów MEGA – przegubowych.

Usługi przewozowe mają być wykonywane taborem niskopodłogowym, przystosowanym do przewozów osób w komunikacji miejskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Za autobus niskopodłogowy ZDiTM uznaje pojazd, w którym podłoga przestrzeni pasażerskiej o wzniosie maksymalnie 370 mm tworzy powierzchnię bez stopni na odcinku minimum od przodu autobusu do miejsca zakończenia drugich drzwi. Wszystkie pojazdy zgłoszone do obsługi w ciągu 60 dni od podpisania umowy muszą być w barwach miasta Szczecin, tj. Floating Garden. Zabronione będzie umieszczanie reklam na szybach bocznych autobusów realizujących zamówienie. Średni

wiek taboru nie może przekraczać 16 lat. To postęp, bowiem dotychczas było to 17 lat. Z kolei maksymalny wiek taboru nie może przekraczać 20 lat. Zamawiający wymaga, aby przewoźnik posiadał na obszarze działania zamawiającego lub gmin sąsiednich bazę transportową wraz z niezbędnym wyposażeniem dla dokonywania bieżących napraw i codziennej kontroli stanu sprawności technicznej taboru realizującego usługi będące przedmiotem zamówienia.

Wykonawca kupując nowy autobus musi nabyć go z silnikiem spełniającym normę EURO 5, jeżeli natomiast dokonuje zakupu autobusu używanego, kilkuletniego, to musi on posiadać silnik spełniający normę emisji spalin nie mniejszą niż EURO 3.

KRYTERIA OCENY OFERT

ZDiTM zaplanował otwarcie ofert na dzień 13 grudnia.

Kryteria oceny ofert to: cena (60%), liczba pojazdów wyposażonych w klimatyzacje przestrzeni pasażerskiej (20%), średni wiek taboru (20%).

Przypomnijmy, że do tej pory linie objęte przedmiotem zamówienia obsługuje PKS Szczecin. Biorąc pod uwagę, krótki okres między otwarciem ofert, a rozpoczęciem świadczenia usług – żaden inny przewoźnik nie będzie w stanie zorganizować autobusów, kierowców i bazy transportowej do obsługi wskazanych linii.

Dyskusyjny pozostaje również roczny czas świadczenia usług, który jest rzadko spotykaną praktyką przy tej skali zamówień, a który zapewne będzie miał wpływ na nikłe zainteresowanie tym przetargiem.

Komentarze