TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecin szuka operatora z 50 autobusami. Na rok
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.12.2019 17:00:32
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego jak co roku ogłosił przetarg na obsługę pakietu 50 autobusami. Wygląda na to, że mamy powtórkę sprzed roku, a faworyt jest znów namaszczony. Ale tym razem jeszcze bardziej wyraźnie.

Przewozy na nowym kontrakcie będą realizowane przez rok od podpisania umowy, jedna nie wcześniej niż od 1 stycznia 2020 r. Kontrakt może jednak ulec wydłużeniu. ZDiTM zapewnił sobie możliwość skorzystania z zamówienia uzupełniającego, ale nie więcej niż do 50% wartości podstawowego. To więc w praktyce oznacza nawet pół roku dodatkowego jeżdżenia, czyli zarabiania.

Niezmiennie umowa zakłada świadczenie dwóch usług. Pierwszą jest obsługa dziennych linii autobusowych 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz nocnych 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536. W ramach tej części zamówienia operator ma wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze ok.2 500 587 wzkm. Jednak jak podaje ZDiTM w SIWZ zakres wynikający z rozkładów jazdy to 3 000 704 wzkm. 

Drugim elementem umowy jest usługa transportu na żądanie, czyli tele-busa. W ciągu obowiązywania umowy określono dyspozycyjność przewoźnika na 16 155 wozogodzin. Jednak z praktyki- czytamy w SIWZ- może chodzić o nawet 19 386 wozogodzin.

Autobusy? Niezbyt młode
Do wykonania zlecenia przewoźnik musi podstawić przynajmniej 50 autobusów, w tym sześć w charakterze rezerwy. Ich średni wiek nie może przekraczać 16 lat, przy czym w grupie autobusów MIKRO i MINI średnia nie może być wyższa niż 12 lat. Wszystkie muszą być oczywiście wymalowane w barwy Floating Garden. Pojazdy muszą spełniać następujące, dalej niezbyt wygórowane wymagania: 

  • autobusy MIKRO i MINI (6 sztuk) o pojemności w granicach 21 do 29 osób, długości minimalnej 6 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 13
  • autobusy MIDI (17 sztuk) o pojemności w granicach od 46 osób, długości minimalnej 9 metrów i minimalnej ilości miejsc siedzących 21
  • autobusy MAXI (10 sztuk) o pojemności w granicach od 80 do 130 osób, wysoko- i niskopodłogowe, o długości minimalnej 11 metrów i minimalnej ilości miejsc siedzących 29
  • autobusy MEGA (17 sztuk) o pojemności 120 - 130 osób, wysoko i niskopodłogowe: autobusy solowe o długości minimalnej 14,5 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 35 lub autobusy przegubowe o długości minimalnej 16,5 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 35
  • wyposażenie pojazdów w biletomaty i urządzenia Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską

Ponadto ZDiTM wymaga, aby operator posiadał zajezdnię, która jest ulowana na sieci, którą zarządza. Baza musi się więc znaleźć na terenie gminy Szczecin, Kołbaskowo, Police lub Dobra. Musi ona posiadać niezbędne wyposażenie dla dokonywania bieżących napraw i codziennych kontroli stanu sprawności technicznej taboru, którym realizowane będzie zamówienie.

Formalności
Pora na formalności, które nie są zbyt wygórowane. Przynajmniej teoretycznie. Warunek doświadczenia urzędnicy uznają za spełniony, jeśli wykonawca wykaże się w ciągu ostatnich trzech lat realizacją usług przewozowych w wymiarze min. 600 000 wzkm i 2000 wozogodzin lub jedną usługę tego typu o rocznej wartości nie mniejszej niż 2 mln PLN brutto. Musi także wykazać, że będzie dysponował oczekiwaną przez urzędników bazą dla autobusów. Do kompletu wadium, które w tym postępowaniu wynosi 250 000 PLN.

Termin składania ofert mija 19 grudnia. Najważniejsza jest cena, którą rozbito na dwa mniejsze elementy. Łącznie mają one 60% wagi. Po 20% jest do wywalczenia za wprowadzenie do ruchu wyłącznie autobusów w pełni niskopodłogowych i nie starszych, niż średnio 6 lat.

Faworyt? Ten sam
Trzeba powiedzieć otwarcie, że przy tak postawionych warunkach i terminach praktycznie wyeliminowano konkurencję z postępowania dla PKS Szczecin. Jak widać urzędnicy nie wyciągnęli żadnych wniosków z ubiegłorocznej wpadki. Zmian w Szczecinie zatem trudno się spodziewać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZDiTM Szczecin
PKS Szczecin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....