TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szansa na gazowe autobusy poza miastami. Otwarte stacje LCNG
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.07.2020 09:00:35
Szansa na gazowe autobusy poza miastami. Otwarte stacje LCNG; fo. PGNiG

Pod koniec czerwca PGNiG Obrót Detaliczny i Zakład Produkcji Kruszyw Rupińscy podpisały list intencyjny zakładający budowę dwóch stacji tankowania LCNG.

Producent kruszyw deklaruje przestawienie swoich pojazdów na paliwo gazowe, ale stacje mają być ogólnodostępne, co z kolei jest cenną informacją dla autobusowych przewoźników międzymiastowych. Mogą oni powoli zacząć myśleć o takim paliwie. Do tej pory bez infrastruktury takie projekty nie miały szans powodzenia. 

Dwa punkty

Stacje mają powstać w Suwałkach i Szumowie, przy trasie S8, niedaleko węzła z Via Baltica, w bezpośrednim sąsiedztwie Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T.

Stacja LCNG umożliwia tankowanie zarówno pojazdów zasilanych sprężonym (CNG), jak i skroplonym (LNG) gazem ziemnym.

Planowana budowa stacji jest związana z planami ZPK Rupińscy, które zakładają zakup co najmniej 50 pojazdów ciężkich do transportu kruszyw, napędzanych gazem LNG.

Prezes Kazimierz Rupiński podkreślał, że cały projekt oparty na LNG wpisuje się w strategię firmy, zakładającą rewolucyjną zmianę pojazdów na mniej emisyjne. Jak dodał, firma planuje tez rozwój transportu kolejowego i budowę własnego 12 km szlaku kolejowego. "Jest to dla nas kolejny krok do osiągnięcia celu, jakim jest zmniejszenie śladu węglowego łańcucha dostaw produkowanych przez nas materiałów budowlanych" - dodał Rupiński.

40 stacji w rok

Prezes PGNiG Henryk Mucha podkreślał, że spółka dostarcza produkt bardzo wysokiej jakości i ceni sobie bezpieczeństwo współpracy. Wskazał, że cena gazu, jako paliwa w transporcie jest atrakcyjna, zatem i transportowany produkt końcowy również będzie miał atrakcyjną cenę.

Mucha wskazał też, że w Europie jest już 3700 stacji tankowania CNG i LNG, z czego 250 to stacje, na których mogą tankować ciężkie pojazdy używane w logistyce. Jak zaznaczył, koncern planuje w ciągu roku budowę niemal 40 takich stacji.

-"Wierzymy, że na polskim rynku LNG i CNG będą coraz bardziej popularnym paliwem" - mówił Mucha. Przypomniał, że co najmniej jedna piąta z około miliona ciągników siodłowych w Europie, zarejestrowana jest w Polsce, stąd potencjał rynku paliw gazowych do ich napędu jest bardzo duży.

Jak mówił wiceprezes PGNiG Arkadiusz Sekściński, "to przykład współpracy z firmą, która chce przestawić swoją flotę pojazdów na gaz".

"Cieszymy się, że skorzysta z naszej konkurencyjnej oferty" - dodał.

Sekściński podkreślał, że to kolejny krok w rozwoju w Polsce gazomobilności. Rozwój ten idzie bardzo sprawnie, o ile w 2019 r. co czwarty nowy autobus w polskich miastach był na paliwo gazowe, to w I kwartale 2020 r. napędzany gazem ziemnym był już co trzeci nowy pojazd.

"Gaz to paliwo ekologiczne, bezpieczne, konkurencyjne cenowo, a w naszej strategii odgrywa znaczącą rolę i PGNiG będzie kładło nacisk na rozwój tych produktów - mówił Sekściński.

Jak przypomniał wiceprezes PGNiG OD Marcin Szczudło, region ten jest ważny biznesowo dla spółki, która dostarcza tam dużo LNG do stacji m.in. w Suwałkach, Ełku czy Piszu. Szczudło podkreślił, że doświadczenia innych krajów jednoznacznie wskazują, iż po wybudowaniu sieci odpowiednich stacji, natychmiast rozwija się flota napędzanych gazem pojazdów i rośnie wolumen sprzedaży.

Przypomniał też, że pojazdy napędzane gazem ziemnym emitują nie tylko mniej CO2, ale też wielokrotnie mniej smogu i pyłów w stosunku do napędu dieslowskiego.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
stacja
LNG
CNG
PGNiG

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....