NCBiR w zasadzie od nowa rozpoczyna drugie podejście do programu e-Bus, którego celem jest stworzenie innowacyjnej serii autobusów elektrycznych dla polskich miast.
Jak informuje Centrum: -"Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) kontynuuje program "Bezemisyjny transport publiczny" (BTP), którego celem jest zintensyfikowanie procesu wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w zakresie transportu bezemisyjnego.
-"Unieważnienie postępowania o udzielnie zamówienia publicznego nr 44/17/PI nie wstrzymało realizacji programu" - podkreślają służby prasowe NCBiR.
Spotkanie z beneficjentami
Cel, formuła realizacji programu oraz środki finansowe - 100 mln zł na część badawczą oraz 2,2 mld zł na część wdrożeniową - zabezpieczone na potrzeby realizacji programu "BTP" nie uległy zmianie.
To właśnie zapewnienie było najważniejszym punktem spotkania NCBiR z przedstawicielami miast oraz GZM uczestniczących w programie "BTP". Miało ono miejsce 12 czerwca w Warszawie. Równolegle Centrum poinformowało, że , że rozpoczyna projekt w zasadzie od nowa, czyli od dialogu technicznego.
Techniczny dialog
Został on ogłoszony 18 czerwca a osobą kontaktową jest Bartosz Dziadecki. Zamawiający planuje przeprowadzenie Dialogu Technicznego w czerwcu i lipcu 2019. Termin zakończenia dialogu zostanie wskazany z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.
W ramach tej procedury NCBiR zamierza uzyskać wiedzę na temat:
1. Właściwego przygotowania i określenia:
a. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
b. oczekiwanego harmonogramu prac,
c. oczekiwanego zakresu treści studium wykonalności,
d. najważniejszych warunków Umowy Partnerstwa Innowacyjnego, w tym w szczególności w zakresie fazy badawczorozwojowej i warunków jej finansowania,
e. oszacowania kosztów wyników projektu,
2. Elementów oceny podmiotowej i przedmiotowej w przyszłym postępowaniu:
a. warunków udziału w postępowaniu,
b. kryteriów selekcji, w tym dotyczących doświadczenia oraz innowacji, jak również oceny ofert,
c. zgodności ze standardami i regulacjami.
3. Pozostałych wymagań dotyczących Przedmiotu Zamówienia, między innymi (choć nie tylko) w obszarach:
a. napędów pojazdów napędów zeroemisyjnych,
b. silników elektrycznych,
c. wodorowych ogniw paliwowych,
d. magazynowania wodoru,
e. ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji,
f. pojazdów semi-autonomicznych,
g. technologii pojazdów autonomicznych,
h. technologii drive-by-wire,
i. systemów zarządzania i optymalizacji zużycia energii,
j. elektroenergetyki i sterowania,
k. systemów ładowania,
l. optymalizacji źródeł energii,
m. systemów zarządzania magazynami energii i ich bezpieczeństwem,
n. optymalizacji kosztów wytworzenia i serwisu przy zachowaniu jakości,
o. poprawy komfortu pasażerów,
p. systemów diagnostycznych i wykrywania błędów,
q. systemów informacji pasażerskiej.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.