Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Starachowice dobrze zaczynają rok. Z nowym kierownikiem

infobus
31.01.2017 13:28
0 Komentarzy

Fabryka MAN Bus Starachowice rozpoczęła rok 2017 od wysokiego tempa. Wszystko wskazuje na to, że w 2017 r. zakład pobije swój zeszłoroczny, dobry wyniki, czyli 1567 kompletnych autobusów. Do tego dojdą także autokary.

W 2016 r. fabryka MAN Bus Starachowice wyprodukowała razem 1567 kompletnych autobusów. To o 97 egzemplarzy mniej niż w zeszłym roku. Biorąc jednak pod uwagę przeprowadzoną kompleksową modernizację zakładu (i to bez dodatkowych przerw w pracy fabryki) jest to naprawdę świetny wynik. Spodziewamy się, że dzięki zrealizowanej reorganizacji, wprowadzeniu nowych maszyn, a przede wszystkim dzięki przeniesieniu produkcji z Sadów do Starachowic, w tym roku liczba pojazdów jakie opuszczą świętokrzyski zakład będzie jeszcze wyższa. I to znacznie ? być może będzie to wyższy poziom niż w rekordowym, jak do tej pory, roku 2015, kiedy MAN wyprodukował w Polsce 1664 kompletne autobusy.

Te prognozy potwierdzają związkowcy z NSZZ „Solidarność”. Ich zdaniem tegoroczny plan produkcyjny jest na wyjątkowo wysokim poziomie. W Starachowicach produkowane jest 8 ? 9 autobusów dziennie. W miesiącu marcu mają być wolne wszystkie piątki a także dwa dni w lutym. Dni te mają być pokryte godzinami nadpracowanymi.

Na pewno już w 2018 roku Starachowice będą produkować więcej podwozi. Planowo w styczniu 2018 r. ruszy Centrum Podwoziowego MAN, które będzie produkować wszystkie samojezdne podwozia autobusowe MAN (m.in. te, które aktualnie powstają w Salzgitter). Dodajmy, że w planach jest również uruchomienie produkcji dachów autobusowych w kompleksie budynków przy ul. Ostrowieckiej. Obecnie trwają starania o przyłączenie tego terenu do Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Produkcyjna komplementarność

Kolejna szansa na podwyższenie produkcyjnego wolumenu to wprowadzenie nowych produktów do oferty zakładu. Oprócz wspomnianych podwozi międzymiastowych i turystycznych, której do tej pory powstawały w Niemczech, będą to także autobusy międzymiastowe z serii Lion`s Intercity oraz turystyczne z rodziny Lion`s Coach. Oczywiście w ograniczonym zakresie. Już wcześniej i w Sadach, i w Starachowicach były robione pierwsze przymiarki do systemu wymiennej produkcji z tureckimi zakładami MAN Bus, jednak nigdy w kontekście najnowszych wydarzeń politycznych to podejście nie było tak aktualne i potrzebne jak teraz.

Jak informują związkowcy NSZZ „Solidarność”, w tym roku starachowicki zakład planuje wysyłanie pracowników do zakładu MAN-a w Turcji, aby zapoznali się z produkcją autobusów wysokopodłogowych, które mają być produkowane również w Polsce. Jeszcze nie wiadomo, ile osób ma wyjechać i na jak długo.

Nowy szef

W nowy rok MAN Bus Starachowice wszedł pod nowym kierownictwem. Mark Gouws jest od 1 stycznia kierownikiem zakładu. Jak poinformował koncern w informacji prasowej, dotychczasowy kierownik Stanisław Ziętkiewicz z powodów osobistych zdecydował o zakończeniu współpracy z firmą MAN. Stanisław Ziętkiewicz kierował zakładem osiem lat. Najpierw był szefem produkcji, a później został kierownikiem zakładu.

W tym czasie firmę rozbudowano i unowocześniono, a największą – i najważniejszą jak dotąd – inwestycją było przeniesienie produkcji kompletnych autobusów z Sadów koło Poznania do Starachowic, co oficjalnie zakończono 14 października br. Niespełna dwa miesiące później wmurowano kamień węgielny pod budowę Centrum Podwoziowego MAN w Starachowicach.

W ramach pożegnania, starosta starachowicki Dariusz Dąbrowski, w imieniu Zarządu Powiatu, podziękował Stanisławowi Ziętkiewiczowi za „wielki wkład pracy w podtrzymanie tradycji motoryzacyjnych Starachowic i rozwój gospodarczy powiatu starachowickiego”.

Od 1 stycznia 2017 r. kierownikiem MAN w naszym mieście będzie, pochodzący z Republiki Południowej Afryki, 41-letni Mark Gouws. Jest z wykształcenia inżynierem mechanikiem. Swoją karierę zawodową rozpoczął w zakładzie MAN Bus & Coach w Johannesburgu (RPA), gdzie przez sześć lat pracował na stanowiskach kierowniczych – jako kierownik zakładu podwozi, kierownik jakości, utrzymania ruchu i procesu, dyrektor operacyjny oraz kierownik zakładu. W latach 2012 -2016 był kierownikiem zakładu MAN Bus w Poznaniu.

Komentarze