TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Stambuł kupuje 221 przegubowych Conecto LF
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 08.02.2012 22:28:03 1 komentarz
Stambuł kupuje 221 przegubowych Conecto LF

Firma Mercedes-Benz Turk rozpoczyna rok od mocnego uderzenia –spółka podpisała właśnie kontrakt na dostawę 221 szt. nowych autobusów Mercedes-Benz Conecto LF G lokalnego przewoźnika IETT. Ten kontrakt to m.in. efekt blisko 40-letniej współpracy niemieckiego producenta z tureckim przewoźnikiem, którego flota (ok. 3000 pojazdów) składa się aż w połowie z autobusów marki Mercedes-Benz. Do przedsiębiorstwa należą także słynne autobusy Mercedes-Benz CapaCity, które obsługują system BRT. W uroczystości podpisania najnowszej na odnowę floty umowy wziął udział Wolf-Dieter Kurz, prezes i dyrektor generalny Mercedes-Benz Türk oraz Hayri Baracli, dyrektor zarządzający IETT, który tak podsumował zawarty kontrakt: -„Nasza firma to ponad 140 lat tradycji doświadczeń w zakresie pasażerskiej transportu publicznego. Cały czas inwestujemy w nowoczesne autobusy, tramwaje czy pociągi, aby Stambuł był odbierany jako miasto z nowoczesną i przyjazną komunikacją. I stąd też nowy zakup, który pozwoli nam zmodernizować część autobusowej floty, a dzięki zastosowaniu silników Euro 5 także dać jej bardziej ekologiczny wymiar”–podkreślił Hayri Baracli.

Stambuł tropem Bydgoszczy

Wszystkie zamówione przez Stamabuł 18-metrowe autobusy przegubowe Mercedesa zostaną wyprodukowane w fabryce Mercedes-Benz w Hosdere. Pojazdy pojawią się we flocie IETT najpóźniej do września 2012. Są one w pełni niskopodłogowe i mogą przewozić do 160 pasażerów. Tego typu pojazdy są także doskonale znane w Polsce. Ich sprzedaż przez EvoBus Polska rozpoczęła się w 2009 r., a łącznie do tej pory polscy klienci odebrali 187 szt. Conecto LF, w tym 131 szt. w wersji 12-metrowej i 56 szt. w wersji 18-metrowej. W pierwszym roku dostaw przegubowe Conecto LF G odebrały firmy MPK Lublin (10 szt.) i MZK Bydgoszcz (3 szt.). W roku 2010 na te pojazdy zdecydowały się przedsiębiorstwa: MPK Łódź (10 szt.) i MZK Bydgoszcz (6 szt.), a w roku ubiegłym: MZK Bydgoszcz (12 szt.), ZKM Gdańsk (12 szt.) i Zielona Góra (3 szt.). Jak widać trend sprzedaży Conecto LF G w Polsce jest wzrostowy i tylko w zeszłym roku polskie firmy zakupiły 27 szt. (48% wszystkich dostarczonych egzemplarzy). Najwięcej przegubowych autobusów spod znaku Conecto można spotkać w Bydgoszczy (24 szt.) Co ciekawe we flocie bydgoskiego przewoźnika eksploatowane są zarówno autobusy topowej serii Mercedesa - Citaro, jak i ekonomicznej - Conecto LF. Specjaliści od obsługi pojazdów w MZK twierdzą, że nie ma między nimi większej różnicy. Oczywiście Citaro jest zdecydowanie lepiej wyposażone, ma inne zawieszenie, skrzynie biegów i tarczowe hamulce, ale te zalety w przypadku Conecto LF równoważy niższa cena zakupu pojazdu oraz niektórych części zamiennych (np. boczne lusterka pozbawione efektownej plastikowej obudowy jak w Citaro). Natomiast w obu modelach zastosowano te same silniki, a konstrukcja szkieletu jest zabezpieczona przed korozją poprzez proces kataforezy. Podsumowując –aktualnie miejska oferta Mercedesa bazuje na dwóch podobnych do sobie rodzinach, gdzie Citaro oferuje znacznie szerszą gamę wyposażenia, co ma przełożenie na wyższą cenę pojazdu. Dlatego te firmy, dla których najważniejsze są ekonomiczne rozwiązania stawiają na Conecto LF, natomiast ci przewoźnicy, dla których prestiż oraz komfort pasażerów to najwyższe priorytety wybierają Citaro. Zobaczymy jak te pojazdy spiszą się nad Bosforem. Nad Brdą są zadowoleni.

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mercedes
MZK Bydgoszcz
ZKM Gdańsk
Turcja
  • PTf – 09.02.2012

    Miastem stołecznym jest Ankara, a nie przypominam sobie aby tam mieli BRT.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....