TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Spóźniony debiut Ursusa w Toruniu
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.01.2017 18:18:16 59 komentarzy
Spóźniony debiut Ursusa w Toruniu

Chyba nie tak miał wyglądać autobusowy debiut Ursusa. Z pierwszym zamówieniem na pięć pojazdów z silnikami diesla (3 szt. MAXI i 2 szt. MIDI) lubelski producent wiązał spore nadzieje, a jak na razie MZK Toruń odebrał tylko jeden pojazd  - City Smile CS12LF. Termin dostawy upłynął 30 grudnia 2016 r.

Jak powiedział nam rzecznik MZK, Piotr Reich: -"Jeden spośród pięciu pojazdów został odebrany i jest w Toruniu. Uwzględniono w nim wskazane uwagi co do poszczególnych układów, które należało udoskonalić - poprawić. Kolejne pojazdy według zapewnień wykonawcy powinny sukcesywnie dotrzeć do Torunia jeszcze w tym miesiącu"

Jak informuje lokalna prasa lista wymaganych przez MZK zmian była dość długa. To m.in. udoskonalenie układu ogrzewania, instalacji elektrycznej, jednego ze sterowników, poręczy w autobusie oraz mocowanie osłon. Warto podkreślić, że Ursus zastosował się do wszystkich tych uwag bez zastrzeżeń i dokonał wskazanych modyfikacji. Dzięki temu pierwszy pojazd przeszedł pomyślne odbiór techniczny.

Jak mówi stare powiedzenie, za naukę trzeba zapłacić. W Toruniu edukacja kosztuje i to nie mało.

?"Umowa na dostawę pojazdów przewiduje kary umowne za nieterminową dostawę. Rozliczenie nastąpi po dostawie i odbiorze wszystkich autobusów ? podkreśla Piotr Reich. - Kara za nieterminową dostawę pojazdów wynosi ok. 10 tys. zł. za 1 dzień zwłoki dla 5 pojazdów."

Przypomnijmy, że wartość całej umowy wynosi 4,7 mln zł brutto. W tej cenie konsorcjum Ursus, Ursus Bus i AMZ Kutno zobowiązało się dostarczyć trzy autobusy klasy MAXI (CS12LF w jednostkowej cenie 770 tys. zł netto) i dwóch CS10LF (w jednostkowej cenie 750 tys. zł netto). Dodatkowo wszystkie pojazdy zostały objęte 36-miesięczną gwarancją.

Toruńskie Ursusy mają być klimatyzowane i wyposażone w monitoring wizyjny z możliwością podglądu on-line przez dyspozytora, system informacji pasażerskiej, system zapowiadania przystanków, automat do sprzedaży biletów z możliwością płatności bilonem i elektronicznie, bezprzewodowy internet WiFi, ładowarki USB oraz monitory informacyjne z przebiegiem trasy przejazdu autobusu. Pełen wypas. ?

Na koniec warto przypomnieć, że MZK Toruń zastrzegło w ofercie możliwość zakupu kolejnych pięciu pojazdów. Na razie nie wiadomo, czy z niej skorzysta. Przy takiej cenie nie jedna firma brałaby Ursusy "w ciemno." Pamiętajmy jednak, że w tym roku MZK chce kupić jeszcze 20 nowych, unijnych autobusów w ramach projektu BiT City II.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
Ursus
CS12LF
  • www – 18.01.2017

    I oni startują w przetargu w Warszawie z elektrobusami? To chyba sprawa jest jasna: czas dostawy ze cztery lata:-(

  • no ten wiesz – 18.01.2017

    Długo ursus czekał na mechaników z łucka aby przystosować pojazd .

  • Marcinek – 18.01.2017

    Mści się kupowanie po taniości, wyrobów autobusopodobnych z manufakturek typu solbus, autosan czy ursus. Niech w końcu przewoznicy zrozumieją że cena zakupu to nie wszystko i zbojkotują te niby-fabryki, które mają za mały potencjał i doświadczenie, by produkować porządne autobusy na lata.

  • Wacek – 18.01.2017

    @www: Jeszcze lepiej, startują z firmą EEC, która dała ciała z poprzednim przetargie, w przetargu na wozy niskoemisyjne w Warszawie z 54 elektronicznymi autobusami. To nie ma prawa sie udać...

  • Mirek – 18.01.2017

    Dlaczego firmy są tak pazerne i dają jako główne kryterium cenę, a nie doświadczenie???

  • Wiesiek – 18.01.2017

    Ursus niech się lepiej zajmie traktorami, a nie autobusami. W traktorach jakąś tradycję jednak mają, w autobusach zero.

  • Sławek – 18.01.2017

    Potem są przestoje, bo wozy są awaryjne i nie wyjeżdżają na miasto. Płacimy za to wszyscy...

  • Zbyszek – 18.01.2017

    No i jeszcze ten przekombinowany design! Kto to w ogóle projektował? Estetyczna porażka...

  • Zdzisiek – 18.01.2017

    Jaka piękna katastrofa... może przynajmniej inni nauczą się na błędach...

  • Przemek – 18.01.2017

    No i lepiej niech na tym debiucie się skończy! Panowie, wstydu oszczędcie!

  • Radek – 18.01.2017

    U nas pokutuje przeświadczenie, że każdy może zabrać się za produkcję autobusów. Nie, nie może!

  • AAntek – 18.01.2017

    Lepiej żeby wzięli się za to, co umią robić. Na traktory chyba popyt jest?

  • Darek – 18.01.2017

    Ale chała! No to chyba już nikt tego nie zamówi.

  • Jarek – 18.01.2017

    No to chyba MZK Toruń już więcej ursusów nie zamówi. Szkoda tylko, że błędna polityka zakupowa przedsiębiorstwa odbije się na pasażerach...

  • Marek – 18.01.2017

    Autobus to zbyt skomplikowany produkt, by bawić się w eksperymenty. Torunianie, nie idźcie tą drogą!

  • jachu04 – 18.01.2017

    Czemu mam wrażenie że wszystkie powyższe odpowiedzi pisze jedna osoba? Autobusy Ursus w Toruniu to dobry pomysł, pamiętając że Ursus jest bardzo innowacyny. Osobiście podoba mi się rownież sylwetka CS.

  • sopbus – 18.01.2017

    Mi też się wydaje że to jedna osoba .

  • Krkr – 18.01.2017

    Jakoś w Krakowie jeździ 24 szt Amz City Smile 12lf i 5 szt City smile 10lf i nikt nie narzeka...

  • LU – 18.01.2017

    Poprawią, nauczą się i będzie git. A Toruń zaoszczędzi przy okazji trochę gotówki. Będzie jak znalazł na geotermię ojdyra Rydzyka! :-)

  • llll – 19.01.2017

    Hmh ja bym się powstrzymał od szybkiej oceny ...Wiadomo że jest opóźnienie ... mieli 3 może 2 miesiące na przygotowanie tych autobusów ... czy to dużo ??? Zobaczymy jak się będą spisywały w eksploatacji :)

  • Nuxxx – 19.01.2017

    @Krkr - nikt nie narzeka ???? chyba nie o tym krakowie piszesz hehe

  • kl – 19.01.2017

    sądzę że przy takim obrocie sprawy to po dostawach elektryków do MZA będą mieli spore problemy i może się to źle dla nich skończyć....

  • andreV – 19.01.2017

    Masz MARCINKU TUPET że mocniej tego przez wrodzoną litość nie nazwę. AUTOSAN nie ma doświadczenia (manufaktura)??? Nie masz zdolności ty do HISTORII. Ucz się bo z pisania na darmowym komputerze tylu obraźliwych informacji choćby w intencji jednej słusznej firmy to ty jednak nie wyżyjesz !

  • Klotylda – 19.01.2017

    Racja: jeden taki smark "M" wypisuje tu pod różnymi nickami byle sobie ulżyć.

  • Tomm – 19.01.2017

    Czytając wasze komentarze dochodzę do wniosku,że jak zlikwidujemy w 100% polskie firmy i polski kapitał, to w waszym światopoglądzie będziemy bogaci. Ruszcie głowami i pomyślcie czy Japonia lub Niemcy doszli do tego co mają, bo byli tylko tanią montownią czy poprzez budowe własnego kapitału. Ursus jest polskim kapitałem i tak naprawdę jedwmym z wielu niosącym nadzieje, że po zakończeniu perspektywy unijnej będziemy dalej się rozwijać, inwestować itp Głowa do góry może wezmą lekcje na przyszłość ;)

  • xyz – 19.01.2017

    andreV. popieram twoją wypowiedz. Zawodowo jeżdze AUTOSANEM i niem żadnych problemów z tym autobusie. No chyba że ktoś na siłę chcę się doczepić to zawsze znajdzie pretekst. Trzeba pamiętać że to nie jest MAN, MERCEDES, czy SOLARIS tylko sporo tańszy produkt.

  • max – 19.01.2017

    @Nuxxx -Masz jakieś uprzedzenia? mechanicy z Mobilisu w Krakowie chwalą sobie AMZale nie wiadomo co zepsuł Ursus

  • llll – 19.01.2017

    Z artykułu można wywnioskować że autobusy były sprawne ... chodziło o szczegóły... i tak jestem pod wrażeniem że je wysłali do Torunia "na czas" - 3/2 miesiące na wykonanie ... autobusy z bogatym wyposażeniem.

  • wertyliusz – 19.01.2017

    Moim zdaniem fajnie, że Ursus próbuje. Faktycznie design autobusu jest "oryginalny", więc tu przydałoby się odświeżenie, natomiast dajmy im szanse, jak również Autosanowi. Wątpliwości mam jedynie co do Solbusa, bo produkty jak i to co robią jest naprawdę skandaliczne. Przykład Częstochowy, Warszawy.

  • solaris2284 – 19.01.2017

    Mam pytanie czy nigdy nikomu nie trafił się choć jeden wadliwy Man,Merc lub Solaris prosto z fabryki,nie wierzę,więc wady póki co w takim Ursusie muszą być,bo to są takie choroby wieku dziecięcego.Za 3,4 lata jeśli produkcja będzie regularna,to minie i wyroby coraz bardziej będą porównywalne do tych renomowanych.Dziwię się jednak szefom Ursusa,że tak dużo ryzykują zaniżając cenę jednostkową przy sporych karach.Torunianom autobusy wyjdą baaaaardzo tanio,co nawet przy ich wadach będzie dużą zaletą.Jeśli taki układ powtórzy się w W-wie,tam też nieźle na tym wyjdą tyle tylko.że Ursus pójdzie z torbami.

  • farafiu – 19.01.2017

    @MaxPo dostarczeniu CS12LF siadła mu elektronika, przeciekał oraz był niezgodny z SIWZ. Wina być może tego, że przenieśli część autobusową do Lublina. Nasze krakowskie AMZ-ty są chyba jedne z najmniej awaryjnych autobusów. Świetne wozy, dynamiczne, szybkie (Vmax=90km/h), lekkie, silniki Cumminsa niezawodne, jedynie co ostatnio im nie służy to haratanie na maksa i mrozy, dlatego czasem na linie typowo 12metrowe wyjeżdżają Conecto :P I często jest tak, że jedynie stłuczka eliminuje je z jazdy. A to, że się tłuką to kwestia jakości, ale szczerze powiedziawszy idzie to znieść, będzie lepiej, teraz czekamy jak dalej będą się spisywały. Jedyne zastrzeżenie to wygłuszenie oraz izolacja termiczna, bo przy upałach klima nie wyrabia, a osłona silnika parzy, a także z daleka słychać co jedzie :)

  • Madej – 19.01.2017

    Osobiście podoba mi się życzliwość dla krajowych producentów oraz wyrozumiałość dla chorób wieku dziecięcego ich nowych produktów. Oby dla wszystkich naszych fabryk decydenci mieli taką samą życzliwość , a nie preferowali po linii politycznej albo tylko te koniunkturalnie atrakcyjne.

  • Arek – 19.01.2017

    Popierajmy swoje, ale mamy przecież innych, renomowanych producentów autobusów, którzy robią to dobrze i są uznani na całym świecie.

  • Irek – 19.01.2017

    W punkt. Życzę wszystkiego dobrego ursusowi, ale w produkcji traktorów. Niech odniesie sukces, np. na miarę solarisa i sprzedaje tyle traktorów na całym świecie, co solaris autobusów.

  • Czarek – 19.01.2017

    Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. Po co więc mnożyć małe fabryczki autobusów, by tylko mieszać na krajowym rynku autobusowym. Niech ci, co potrafią dobrze produkować autobusy w kraju, niech robią to dalej.

  • Waldek – 19.01.2017

    Taki ursus to dla mnie psucie rynku, gdzie funkcjonują już uznani gracze. Przecież taki solaris nie bierze się za produkcję traktorów, bo się na tym nadzwyczajnie nie zna. To samo radziłbym decydentom ursusa ws. produkcji autobusów.

  • heniek – 20.01.2017

    solaris na konstrukcji autobusów też nie za bardzo się zna. Zanim doszli dlaczego silniki podczas jazdy wypadaly tez niemalo czasu minelo. Wszystko w kooperacji bo brak im doświadczonych inżynierów, wszyscy uciekają, bo płacą grosze.

  • farafiu – 20.01.2017

    Wygląda na to, że powyżej jedna osoba chciała sobie porozmawiać, ale że nie było z kim to rozpoczęła konwersację sama ze sobą, lecz pod innymi nickami :P

  • ivek – 20.01.2017

    Solaris jest niemiecki,to tylko montownia

  • polak – 22.01.2017

    Widzę po wpisach że psy z konkurencji plują.Polski pojazd robiony przez polaków , firma płaci podatki w Polsce a nie zyski na zagraniczne konta.Gdzie idą zyski z Bolechowa(Solaris)?Ursus jest w całości polski a usterki się zdarzają.Tylko Ursus.

  • Fjodor – 22.01.2017

    @ polakA wg Ciebie gdzie idą zyski z Solarisa ?

  • Strażak sam – 22.01.2017

    Był ktoś was na targach w Kielcach ? Widział to polskie cudo? Pewnie mało kto bo jak konto obejrzy to już na pierwszy rzut oka widzi ze to gowno i nawet opanować ładnie tego nie potrafili wykończenie wnętrza mało ze z początku lat 90 tych to jeszcze staranność wykonania podła. Proszę wszystkich żeby zanim się na jakiś temat wypowiedza to niech się z tematem zapoznali

  • Zenek – 22.01.2017

    Wreszcie jakiś merytoryczny głos w tej emocjonalnej dyskusji. Dużo tu gorących głów, które piszą, że bez względu na jakość trzeba popierać ursusa, bo jest polski. A według mnie wsparcie należy się tym, co dobrze robią swą robotę. A wśród polskich producentów tacy się też znajdą.

  • Wojtek – 22.01.2017

    Plus za dobry głos w dyskusji. Nie zawsze polskie równa się dobre.

  • Janek – 22.01.2017

    Chodzi o zapewnienie sprawnej obsługi komunikacji miejskiej polskich miast. A doświadczenie Torunia pokazuje, że Ursus nie jest w stanie temu sprostać.

  • Odpowiedź – 22.01.2017

    Solaris tym bardziej nie nadaje się do zapewnienia ciągłej komunikacji. Po pierwsza psuje się na potęgę.Po drugie jak się zepsuje, to trzeba słono płacić za części.Po trzecie części dostępne tylko w Bolechowie.Po czwarte zyski idą do kieszeni, tej o dziwnym imieniu i odmiennym wyglądzie i nie tylko do jej kieszeni.Na pewno nie do kieszeni Polaków.

  • ttt – 23.01.2017

    @odpowiedźLepiej jak być nic nie pisał . Bzdury piszesz i to na potęge

  • Grzesiek – 23.01.2017

    Plus za rzeczowy wpis!

  • Witek – 23.01.2017

    Dużo oszołomów na tym forum, co nie wiedzą co piszą...

  • ManiakParty – 24.01.2017

    Przecie Ursus z AMZetem to SolariSolbusoautobuspodobnyLepszy Solbus od tych szrotów ursusa

  • Yurek – 24.01.2017

    Solbus to kupa zlomu nikt tego nie chce kupować już

  • Autor1 – 24.01.2017

    "niejedna" pisze się razem

  • Krzyseik – 24.01.2017

    A ursusy dalej nie jeżdżą... ale klapa!

  • Maciek – 24.01.2017

    Co się dziwisz, przecież ten producent nie ma żadnego doświadczenia w produkcji autobusów. Składa traktory.

  • Zdenek – 24.01.2017

    szkoda, że jednak nie wozy uznanych producentów. Tak się kończy eksperymentowanie...

  • LU – 24.01.2017

    URSUS da rade !!!

  • 696 – 01.02.2017

    Genialnie jest czytać jak ten sam autor rozpisuje się nieudolnie pod różnymi imionami. Ciekawe ile dostajesz od komentarza...

  • mick8791 – 10.02.2017

    @ivek, @polak Solaris jest od początku swojego istnienia polską firmą, założoną przez Polaków i z siedzibą w Polsce!!! Wypisywanie bzdur jest takie bezbolesne prawda?@Odpowiedź Solarisy psują się na potęgę i nie mają serwisu? Pewnie właśnie dlatego idioci prawie na całym świecie kupują je jak ciepłe bułeczki...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....