TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Souter kończy z Polską. FlixBus: wszystko pod kontrolą
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.01.2020 11:00:58 1 komentarz
Souter kończy z Polską. FlixBus: wszystko pod kontrolą

Spółka Souter Holdings Poland, czyli firma która zaczynała w Polsce działalność pod marką PolskiBus.com kończy współpracę z FlixBusem. Ważą się także losy innego podwykonawcy, czyli Mobilisu.

FlixBus i Polski Bus współpracowali ze sobą od 2018 r. W pierwszym etapie była to integracja platform sprzedażowych oraz oferty przewozowej obu firm. Docelowo to jednak FlixBus miał przejąć zarządzanie cały system i stać się głównym organizatorem przewozów, ale już pod własną marką. Natomiast Souter Holdings Poland miał pozostać podwykonawcą niemieckiej firmy i tak też się stało. Jego autokary przeszły rebranding zgodny ze standardami FlixBusa. Do chwili obecnej SHP był jego największym podwykonawcą. Teraz - a dokładniej od 2 kwietnia - to się zmieni.

Co z liniami?

Na tą chwilę SHP na zlecenie Flixbusa obsługuje 14 linii autokarowych. Są to zarówno połączenia krajowe jak i międzynarodowe. Do tych zadań wydaje się, że wykorzystywanych jest 76 pojazdów. Są to pojazdy, które na trwałe wpisały się w krajobraz polskich tras. Mowa o takich autokarach, jak: Van Hool Astromega, które są praktycznie od początku obecności SHP w Polsce oraz pozyskiwane później Volvo-Plaxton Elite. Kilka egzemplarzy z tych ostatnich to pamiątka po marce PolskiBus Gold.

Linie, które były obsługiwane przez Souter Holdings Poland przejmą inni podwykonawcy FlixBusa. W sieci trwa dyskusja, co się stanie z liniami o numerach P4 , P6 , P7, na które zezwolenie ma transportowa spółka. Zdaniem FlixBus Polska wszystko jest pod kontrolą i żadna trasa po 1 kwietnia - kiedy wyznaczono datę zejścia SHP z linii - nie zostanie zlikwidowana.

Zdaniem FlixBusa

FlixBus Polska już od jakiegoś czasu był przygotowany na zbliżający się koniec działalności spółki Souter Holdings Poland. Obie firmy wspólnie uzgodniły termin zakończania współpracy w dniu 1 kwietnia. Co więcej, zdaniem FlixBusa ten ruch oznacza dla pasażerów zmiany na lepsze. W zamian za wysłużone Plaxtony i Astromegi pojawią się nowe autokary, które będą w pełni zgodne ze standardami FlixBusa, czyli m.in. zostaną wyposażone w fotele z odpowiednią przestrzenią na nogi, gniazdka elektryczne, Wi-Fi i system rozrywki pokładowej, toalety, część będzie również dostępna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Większość z nich ma być fabrycznie nowa i dwupokładowa.

-"Przede wszystkim chciałbym uspokoić wszystkich naszych pasażerów, że żadna z linii obsługiwanych aktualnie przez Souter Holdings Poland nie zostanie zlikwidowana - podkreśla Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska. - Oczywiście wprowadzenie na te linie nowych partnerów nie jest łatwą operacją, co przede wszystkim wynika z faktu, że SHP posiadało autokary o dużej pojemności, których nie ma za dużo na rynku i potrzeba nam trochę czasu, aby je sprowadzić do naszego kraju. Kolejna sprawa to ogólnopolski zasięg spółki Souter Holdings Poland, która teraz zostanie zastąpiona przez firmy z regionów, które geograficznie pasują do obsługiwanej linii. Jednak te wszystkie decyzje są już za nami i spokojnie czekamy na 2 kwietnia, kiedy nastąpi zamiana na tych trasach. Dotyczy to wszystkich 14 linii obsługiwanych przez SHP, w tym także tras P4 , P6 i P7. Wszystkie pozostaną w naszej sieci."

Co z kierowcami?

Kolejna sprawa to kierowcy, który dostali już wypowiedzenia od spółki Souter Holdings Poland. Czy FlixBus poda im pomocną dłoń?

-"Kierowcy SHP ze względu na swoje doświadczenie już są rozchwytywani przez firmy transportowe, w tym przede wszystkim przez naszych parterów - mówi Michał Leman. - Kierowcy, którzy przez 5-6 lat jeździli piętrowymi autobusami, zarówno w Polsce, jak i za granicą, posiadają wszystkie certyfikaty m.in. do nocnej jazdy i po prostu doskonale znają się na swojej robocie, to aktualnie prawdziwy skarb. Wszyscy zdają sobie z tego sprawę, dlatego kierowcy SHP rozchodzą się na rynku pracy "jak świeże bułeczki" i jestem pewien, że znaczna część z nich dalej będzie jeździć w zielonych barwach."

Ważą się losy Mobilisu

Jak udało nam się ustalić otwarta pozostaje sprawa innego polskiego podwykonawcy FlixBusa. Mowa o Mobilisie, który na potrzeby tych zadań wysyłał 10 autokarów Scania Touring. Mamy jednak oficjalne stanowisko w tej sprawie od FlixBusa.

-"Od początku naszej współpracy z firmą Mobilis ustaliliśmy, że część autobusów ze względu na wiek i stan techniczny będzie mogła jeździć w barwach FlixBusa tylko do końca roku 2019. Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z przedstawicielami firmy na temat inwestycji w nową flotę, a co za tym idzie nad pakietem nowych linii, które zagwarantują firmie Mobilis korzystny zwrot z inwestycji" – powiedział nam Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.

Sprawa jak widać pozostaje otwarta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
FlixBus
PolskiBus
  • MariuszW – 18.01.2020

    > część będzie również dostępna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkichChyba nie bardzo. PolskiBus miał na własnych liniach dość jasne standardy w tej kwestii i tylko z Plaxtonami miał tam kłopot.Nawet jeśli pojawi się kilka nowych autobusów dostępnych dla osób na wózkach, to nic to nie zmieni. FlixBus nie ma jasnych standardów, autobusów przystosowanych dla wózków jest tak niewiele, że nawet nie podaje na których liniach można planować podróż osoby na wózku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....