Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SOR opanowuje Bielawę i Dzierżoniów [FILM]

infobus
08.11.2017 08:00
0 Komentarzy

1 listopada 2017 r. śląskie konsorcjum Kłosok i A21 rozpoczęło obsługę komunikacyjną na terenie powiatu dzierżoniowskiego, na liniach przejętych po PKS Dzierżoniów. Tym samym na ulicach Dzierżoniowa i Bielawy pojawiły się pierwsze nowe autobusy SOR NB12. Można je spotkać na liniach: A, B, 2, 30, 31, 35, 36 i 60.

To historyczny moment zarówno zarówno dla Dzierżoniowa, jak i Bielawy. Teraz w obu tych dolnośląskich miastach komunikacja miejska weszła na zupełnie nowy poziom jakości i komfortu. Kończy się stara umowa z PKS Dzierżoniów, a w wyniku przetargu wyłoniono nowego przewoźnika – firmy Kłosok i A21 z nowymi autobusami – o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.

Ekologiczna flota będzie wozić mieszkańców przez najbliższe 10 lat. Burmistrz Dzierżoniowa, Dariusz Kucharski deklaruje, że od nowego roku stare pojazdy znikną całkowicie, a na ulicach Dzierżoniowa i Bielawy będą jeździły tylko fabrycznie nowe, niskopodłogowe autobusy marki SOR. I to wszystkie w tym samych barwach. To prawdziwa dzierżoniowska rewolucja!

-„Jesteśmy bardzo szczęśliwi. Jakie autobusy były, to mieszkańcy wiedzą. Od pierwszego stycznia już żaden stary autobus na naszych liniach się nie pojawi” – tłumaczy burmistrz Dzierżoniowa, Dariusz Kicharski.

-„Można powiedzieć, że to historyczna chwila. Pierwszy raz na terenie powiatu mamy zupełnie nowe autobusy” – dodaje burmistrz Bielawy, Piotr Łyżwa.

-„Ekologiczna, niskopodłogowe, i z wszelkimi udogodnieniami dla pasażerów, jak ładowarki, głosowa zapowiedź przystanków czy biletomaty” – podkreśla Andrzej Kłosok, zwycięzca przetargu.

Czas SOR-a

1 listopada na trasy wyjechało sześć nowych autobusów SOR NB12, a od 1 stycznia 2018 roku będzie ich łącznie 30 szt. plus dwa egzemplarze BN12 plus rezerwa. To jak do tej pory największe jednorazowe zamówienie czeskiego producenta na niskopodłogowe autobusy w Polsce.

Zamówione do obsługi dolnośląskich miast autobusy SOR NB12 o długości 12 180 mm i DMC 17 500 kg mają pojemność pasażerską 93 + 1 miejsc, w tym siedzących 27 + 1 i stojących 66. Przy masie własnej wynoszącej 10 100 kg daje ładowność użytkowa na poziomie 7 400 kg. Układ drzwi to 2-2-2, gdzie szerokość drzwi z przodu wynosi 800 mm, a z tyłu 1 200 mm. Promień zawracania (zewnętrzny obrysowy) to 22,5 m.

Zastosowany silnik to FTP (Iveco) Tector F4AFE612F Euro 6 o mocy 210 kW / 285 KM z maks. momentem obrotowym 1100 Nm przy 1250 m.in., współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife 6AP1200B. Zawieszenie tylne to sztywna oś portalowa Voith BRA 132 DC80, a z przodu mamy niezależnie zawieszenie SOR-a. Układ kierowniczy to RBL C 500 V, a rozmiar kół to 285/70 R 19.5

Autobusowa prezentacja

Nowe pojazdy zaprezentowano mieszkańcom Dzierżoniowa w piątek, 27 października. Zobaczcie film z tego wydarzenia:

{https://www.youtube.com/watch?v=gLz8Fcda2Is}

Na koniec warto podkreślić, że komunikacyjna umowa powiatu dzierżoniowskiego jest tak skonstruowana, że jeszcze przed jej zakończeniem, czyli po 7 latach, przewoźnik będzie musiał ponownie wymienić część floty. Włodarze gmin podkreślają, że autobusy zakupił zwycięzca przetargu, samorządy nie zostały więc obciążone finansowo. Inwestycja więc nie przełoży się na podwyżki cen biletów. Choć dyskusja na ten temat powróci tradycyjnie podczas spotkań po Nowym Roku.

Komentarze