TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solbus z umową na diesle w Częstochowie
MPK CZĘSTOCHOWA InfoBus.pl - Opublikowano: 23.07.2015 17:19:50 8 komentarzy
Lider Trading będzie dostawcą 3 nowych autobusów marki Solbus Solcity 12 dla MPK Częstochowa; fot. Piotr Radoliński

23 lipca br. częstochowskie MPK podpisało umowę na zakup i dostawę 3 nowych autobusów Solbus Solcity 12 z wysokoprężnymi silnikami Cummins Euro 6 o pojemności 6,7 l i mocy 280 KM, co zapewnia im jednocześnie dynamiczną i oszczędną jazdę w warunkach miejskich. Komora silnika posiadać będzie  automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru. Wybrane jednostki napędowe współpracują z automatycznymi skrzyniami biegów Voith DIWA.6, których oprogramowanie zostanie zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa w warunkach drogowych występujących na ulicach Częstochowy. O komfort pasażerów zadba klimatyzacja produkcji Thermo King Athenia 805, mająca możliwość różnicowania temperatury dla kierowcy i w przedziale pasażerskim. Zarządzanie nowym taborem będą ułatwiały nadajniki GPS, które będą integralną częścią systemu informacji pasażerskiej Ponadto pojazdy wyposażone zostaną w system monitoringu wnętrza oraz rejestrator obrazu przed czołem autobusu.

Z myślą o wszystkich

Autobusy są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych - posiadają rampy dla wózków inwalidzkich, a dodatkowo istnieje możliwość obniżenia prawej strony po aktywacji funkcji tzw. "przyklęku". Dodatkowo młodzi pasażerowie powinni docenić obecność gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych wbudowanych w poręcze autobusu.

Solbus kontra Solaris

Dzisiejsza umowa to efekt wygrania przetargu MPK przez spółkę Lider Trading z Warszawy. W postępowaniu udział wzięły dwie firmy: Solaris Bus & Coach S.A. oraz Lider Trading Sp. z o.o.. Ostatecznie oferta warszawskiej firmy została uznana za bardziej korzystną. Wartość całego zamówienia to 2 295 000,00 złotych netto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solbus
  • s – 26.07.2015

    43 Solbusy w Częstochowie razem.

  • Iki – 26.07.2015

    No i nie wiem czy się cieszyć, że Częstochowa będzie miała 43 nowe autobusy, czy raczej martwić, że będą to Solbusy. Pytanie do pasażerów i kierowców tych pojazdów: czy naprawdę jest tak źle? Przecież jeżdżą w Warszawie, Olsztynie, Bydgoszczy i kilku innych miastach. Kupują je przedsiębiorstwa wygrywające przetargi na obsługę linii, Warszawa dodmawia już kilka razy, jeśli byłby to taki złom jak piszą niektórzy to wszyscy powinni tak ustawiać przetargi, żeby ich wyeliminować. Kupno autobusu czy nawet całej partii to nie zakup kilograma gwoździ, to ma jeździć bezawaryjnie przez długie lata. Czekam niecierpliwie do listopada na dostawy hybrydowy i mam nadzieję, że jednak będzie miła niespodzianka. ..

  • dobry – 26.07.2015

    Jako osoba mieszkająca w Warszawie mogę Ci powiedzieć, że Solbusy z każdą dostawą są coraz lepsze, aczkolwiek wśród warszawskich MKM-ów nie cieszą się uznaniem- oni są zwolennikami Solarisów, wcześniej Ikarusów. Natomiast będziecie mieli pierwsze seryjne Solbusy Euro 6 w dieslu.

  • POlak – 27.07.2015

    @Iki - o czym ty piszesz, o ustawianiu przetargów, przecież to niemożliwe i niezgodne z prawem, a solbusy to solbusy, sami się przekonacie he he

  • MichalK – 27.07.2015

    Solbusy są dobre, oczywiście wnętrze wydaje czasem różne dźwięki ale to kwestia zadbania. Jechałem kiedyś warszawskim #2003 w którym nic nie skrzypiało. Każda dostawa jest lepsza od poprzedniej, a sama jazda z perspektywy pasażera jest o wiele przyjemniejsza od Solarisa. Silnik (szczególnie dieslowski) ma ładny dźwięk i nie generuje zbyt dużych wibracji jak to ma miejsce w Solarisie. No i żaden dostarczony jeszcze się nie spalił. :-D Solaris na tym polu zdecydowanie prowadzi.

  • Iki – 27.07.2015

    @POlak, faktycznie, może użyłem niezbyt szczęśliwego sformułowania :) Chodziło mi o takie zapisy w przetargu, których dany producent z przyczyn oczywistych nie jest w stanie spełnić (np. kryterium doświadczenia, parametrów technicznych itp.) To chyba dosyć częsta praktyka i w dodatku zgodna z prawem.@MichalK, to znaczy, że wszystkie inne poza #2003 skrzypią ;)Tak się cały czas pocieszam, że nowe Solbusy gorsze od Mercedesów Conecto nie będą...

  • POlak – 27.07.2015

    @iki - są znacznie gorsze he he

  • ... – 31.01.2016

    W Bydgoszczy jezdza juz Solbusy od 2 lat i nie ma zadnych problemow, teraz dojechala partia z E6 i Naprawde sa godne polecenia.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....