TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solbus blisko wygranej w Częstochowie
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.06.2015 00:27:57 16 komentarzy
Solaris Urbino 12 w barwach MPK Częstochowa

10 czerwca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie otworzyło oferty złożone w przetargu na dostawę 3 nowych autobusów klasy MAXI. Swoje propozycje przedstawiło dwóch producentów. Tańszą ofertę ? dość niespodziewanie dodajmy ? przedstawił warszawski Lider Trading. Producent autobusów marki Solbus wycenił swoją propozycję na 765 000 zł netto za jeden egzemplarz modelu SM12 Solcity. Druga, nieco droższa została przedstawiona przez Solarisa. Producent z Bolechowa jedną sztukę modelu Urbino 12 wycenił na 788 000 zł netto. Przypomnijmy, że w przetargowej punktacji cena dostawy autobusów była warta 70 %.

W efekcie Solaris traci do Lider Tradingu w tym kryterium nieco ponad 2 punkty. 20% można było uzyskać w ocenie technicznej oferowanych autobusów. W tym kryterium obaj producenci mogą liczyć na zbliżony wynik, jednak niewykluczone, że z nieznacznym wskazaniem na korzyść Solarisa dzięki zastosowaniu premiowanej przez MPK zależnej przedniej osi. Dzięki temu producent z Bolechowa niemalże zniwelowałby stratę w kryterium cenowym. W tej sytuacji decydujące znaczenie miałaby charakterystyka ekologiczna, za którą można uzyskać do 10% punktów przetargowych. Zapowiada się zatem ostra rywalizacja. Każdy punkcik będzie miał tutaj znaczenie.

Przypomnijmy jeszcze pokrótce czego dokładnie wymaga MPK Częstochowa od oferentów.
3 fabrycznie nowe, w pełni niskopodłogowe solówki na olej napędowy muszą spełniać normę czystości spalin EURO6. Pojazdy mają być nie dłuższe niż 12,1 m oraz posiadać 3 pary dwuskrzydłowych drzwi. Ponadto mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, standardowy system informacji pasażerskiej oparty o głosowe zapowiedzi przystanków, jeden wewnętrzny oraz 3 zewnętrzne wyświetlacze diodowe. Malatura nadwozia autobusów będzie nawiązywała do schematu znanego z częstochowskich tramwajów Twist
oraz dostarczonych w ubiegłym roku Solarisów Urbino 12.

Jak w takim razie rozstrzygną się losy tego przetargu? Jak już wcześniej wspomnieliśmy
w kryterium cenowym oraz ocenie technicznej obie propozycje wydają się być bardzo zbliżone do siebie. Zdecyduje wobec tego 10 punktów, które będą przyznane za charakterystykę ekologiczną. Oczywiście pod warunkiem, że każda z ofert jest ważna. Dodatkowo dla każdego z producentów to zamówienie może być ważne. W przypadku wygranej Solarisa byłoby to potwierdzenie powrotu po wielu latach niebytu do starego klienta. W odniesieniu do Lider Tradingu zaś każde zdobyte zamówienie jest na wagę złota. Przypomnijmy, że warszawska spółka wygrała w ubiegłym roku w Częstochowie przetarg na dostawę łącznie 40 (bardzo nietypowych) autobusów hybrydowych zasilanych CNG. Miejski przewoźnik ten zakup sfinansował dzięki dotacji z programu Gazela. W przypadku wygranej producenta Solbusów pojawiłaby się zatem teoretyczna szansa, na pozyskanie nowego klienta, co z resztą byłoby szczególnie ważne po ostatniej porażce w Warszawie. Jak to się wszystko potoczy? Z pewnością niedługo się dowiemy.


WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solaris
Solbus
  • s – 16.06.2015

    Solbus i tak będzie miał 45 autobusów hybrydowo-gazowych. Wiec kolejna 3 nie zaszkodzi.

  • Nuxxx – 16.06.2015

    szanowni częstochowianie a jak tam wasze gazowe-hybrydy od stolcbusa, producenta z ogromnym doświadczeniem w realizacji zamówień na tego typu pojazdy, których już kilka wyprodukował, bo przecież wykazał się doświadczeniem haha ale przewałka

  • olaf – 16.06.2015

    co to jest malatura ? nie można napisać po prostu KOLOR?

  • gazik – 16.06.2015

    na razie to stolcbus nakłamał pewnie w ofercie...więc nie wykluczone, że odrzucą ich ofertę jako nieważną .....

  • web – 16.06.2015

    Częstochowianie dobrze wam radze opamiętajcie się bo nie wiecie co czynicie stawiając na super producenta ,

  • MichalK – 16.06.2015

    Ciekawe ile z osób na tym forum tak wieszających psy na Solbusie chociaż widziało ich autobus z bliska na oczy. Nie wspomnę już o jeździe. Ja przynajmniej jeżdżę nimi i oceniam diesle na dobry + , a wersję LNG na bardzo dobry. Pod względem przyjemności z jazdy biją Solarisa na głowę.

  • mka pks – 16.06.2015

    Zgadzam się z przedmówcą!

  • Stef – 17.06.2015

    100% racji - Solbusem jedzie sie płynnie i cicho, a Solarisem po kilku latach to huk i skrzypienie. Jeżdzę codziennie nimi w W-wie wiem co mowię ...

  • Groszek – 17.06.2015

    Obojetnie czy Sol Bus czy Laris, obaj sa dobre. Kupuj polskie bo warto! ;)

  • web – 17.06.2015

    porównując Solbusa z Solarisem to tak jak by porównać syrenkę z mercedesem , jak by się uparł można znaleźć wspólne elementy ale jak by nie patrzeć różnica jest kolosalna nie mniej jednak mają wspólny mianownik są polskie

  • Stef do web'a – 17.06.2015

    Solbus po 5 latach jeździ jak nowy, a Solaris terepie się jak stara furmanka. Takie są fakty - niestety. Poza tym to podobne konstrukcje.

  • gibeck – 17.06.2015

    Jak się dba, tak się ma. W Częstochowie w 13-letnich już SU12 nic się nie telepie. To jest kwestia przewoźnika, jak utrzymuje swoje pojazdy. Częstochowskie MPK dba o tabor, więc niezależnie, czy wygra Solbus, czy Solaris, to będą zadbane przez długie lata.

  • web do Stef a – 17.06.2015

    szanowny kolego być może twoje subiektywne odczucia są trafne ale przytoczę kilka faktów 1 Solaris sprzedaje około 1400 autobusów rocznie Solbus max 120 przy założeniu że producent uczy się na błędach jak myślisz kto ma bardziej dopracowaną konstrukcję 2 obsługa gwarancyjna Solarisa jest na bardzo wysokim poziome spróbuj zadzwonić do Solbusa a przekonasz się jak długo będziesz czekał na wizytę serwisu lub części pod warunkiem że ktoś zechce odebrać telefon 3 twierdzisz że to podobne konstrukcję ja twierdze że po za komponentami typu silnik skrzynia most te podobne konstrukcję nie mają ze sobą nic wspólnego od szkieletu przez montaż i wykończenie to fabryki o innych priorytetach

  • nighthawk – 17.06.2015

    @MichalK-zapraszam na przejażdżkę Solbusem do Sopotu,szczególnie 8046 w którym w czasie deszczu nikt nie ma prawa być suchym.

  • Stef – 19.06.2015

    Obsługa gwarancyjna solaria była kiedyś niezła, ale to historia. Teraz wykręcają sie ze wszystkiego zeby tylko nie robić. Ilośc wyprodukowanych autobusów ma małe znaczenie. Solaris i solbus sa technologicznie bardzo podobne. Takie same metody produkcji.

  • Roman – 23.06.2015

    Solbus to kupa zlomu w Bydgoszczy jeżdżą na 69 szyby boczne odklejaja sie spalanie wysokie szarpiace skrzynie i przy drzwiach woda leci do srodka tragedia

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....