TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris zdobywa Bonn. Elektrycznie!
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.01.2020 12:00:23
Solaris zdobywa Bonn. Elektrycznie!

Pierwsze Solarisy w Bonn będą elektryczne. Na dobry początek wielkopolski producent zdobył kontrakt na trzy autobusy Urbino 18 electric.

Solaris wygrał przetarg na dostawę trzech przegubowych autobusów elektrycznych do Bonn. Będzie to pierwsza dostawa producenta realizowana dla przewoźnika SWB. Klient zakupił przegubowe modele Urbino 18 electric wyposażone w nową generację baterii Solaris High Energy+. Zgodnie z umową Solarisy wyjadą na ulice Bonn jeszcze w 2020 roku.

Bateria plus

To pierwszy kontrakt Solarisa realizowany dla klienta SWB Bonn, dla którego elektryfikacja transportu autobusowego jest elementem kompleksowego planu ochrony klimatu w mieście. Co ważne, autobusy elektryczne będą napędzane wyłącznie tzw. "zieloną" energią, czyli pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Kluczowym warunkiem przewoźnika było, aby autobusy miały gwarantowany zasięg 200 km (bez względu na warunki atmosferyczne, topograficzne itd.) na jednym ładowaniu przez okres 12 lat. Aby spełnić te wymagania, Solaris postawił na najnowszą generację baterii High Energy+. W autobusach dla Bonn zostanie zamontowanych 7 packów baterii o łącznej pojemności aż 553 kWh. Z taką pojemnością pojazd niezależnie od warunków klimatycznych i drogowych, z włączonym ogrzewaniem lub klimatyzacją oraz z kompletem pasażerów na pokładzie, pokona wymagane 200 km. Oferta Solarisa zawiera nie tylko produkcję pojazdów, ale także i pakiet gwarancyjny.

Na ulicę miasta Beethovena wyjadą autobusy ładowane wyłącznie poprzez złącze plug-in, które przeznaczone jest głównie do nocnego ładowania na zajezdni. Jednostką napędową w Urbino 18 electric będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 125 kW każdy. W pełni bezemisyjne pojazdy będą ogrzewane wyłącznie elektrycznie, a komfort klimatyczny w autobusach zapewni efektywna i ekologiczna klimatyzacja z pompą ciepła, która do uzyskania odpowiedniej temperatury w pojeździe wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz.

Standard Bonn

Zamawiając autobusy, przewoźnik z Bonn postawił na nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Właśnie dlatego bezpieczeństwo w elektrycznych Solarisach zwiększy System MobilEye Shield+. Urządzenie pozwala kierowcy dostrzec więcej dzięki kamerom umieszczonym na zewnątrz pojazdu. Wykrywają one pieszych oraz rowerzystów, znajdujących się w martwym polu pojazdu, co jest szczególnie istotne przy manewrach skrętu. Ponadto w jednym z autobusów klient zdecydował się na poprawiające widoczność kamery zamiast lusterek bocznych.

Co ciekawe, na potrzeby SWB Bonn Solaris zaprojektował zupełnie nowy layout siedzeń, który przewiduje umieszczenie dodatkowego podestu z ławką dla trzech pasażerów z tyłu pojazdu. To rozwiązanie umożliwiło zwiększenie liczby miejsc siedzących w autobusie do 44, spośród których 12 dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi, co ułatwi podróżowanie osobom z ograniczeniami ruchowymi. Dla dodatkowej wygody przewoźnik swoim pasażerom zaoferował aż 21 podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych, dodatkowe gniazdo będzie miał do dyspozycji również kierowca.

Niemiecki rynek autobusów elektrycznych dynamicznie się rozwija, a bateryjne Urbino jeżdżą po drogach w Niemczech od 2013 roku. Solaris dostarczył do swoich niemieckich klientów już 60 elektrobusów, a ponad 120 kolejnych przewoźnicy z tego kraju zamówili tylko w samym 2019 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
Solaris
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....