TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris z umową w Tychach. 2 elektrobusy dla TLT
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.06.2019 16:00:15
fot. TLT Tychy, facebook.com

To już pewne- po Tychach będą jeździły kolejne elektryczne Solarisy. Wczoraj, 24 czerwca Tyskie Linie Trolejbusowe podpisały z producentem z Bolechowa umowę na dostawę dwóch elektrobusów klasy MAXI z ładowarkami. Pojawią się one w Tychach najpóźniej za rok.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę pierwszych w historii Tychów elektrobusów TLT ogłosiło na początku kwietnia. Pisaliśmy o nim tutaj. Chodzi o dwa "MAXI-elektryki" o długości od 11,5 do 12,5 m i szerokości do 2,55 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 80 pasażerów. Dla co najmniej 24 osób mają się znaleźć fotele. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1160 mm.

W zakresie napędu tyski przewoźnik skupił się na opisie minimalnych parametrów ruchowych. Autobus ma być napędzany jednym lub dwoma silnikami trakcyjnymi o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 70 pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 70 km/h w czasie max 35 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie max 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie max 6 sekund.
Tyskie "elektryki" mają posiadać baterie lub superkondensatory o pojemności min. 200 kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus po trzyletniej eksploatacji w warunkach SORT2 co najmniej 90 km na jednym ładowaniu. Pojazdy mają być przystosowane do wolnego ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego za pomocą pantografu odwróconego.

Dodatkowo dostawca "elektryków" uruchomi i przekaże TLT dwie ładowarki- jedną mobilną do wolnego ładowania oraz szybką z pantografem odwróconym. Termin realizacji całego zamówienia określono na 12 miesięcy od podpisania umowy.

Akcja-akceptacja
20 maja minął termin składania ofert. Na elektrycznego zakupy tyski przewoźnik przygotował 5 535 000 PLN brutto. To oznacza, że średni koszt pozyskania jednego elektrobusa wraz z ładowarkami przyjęto na poziomie 2 250 000 PLN netto.

Jedyna otwarta wtedy oferta minimalnie przewyższała te szacunki. Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa zaoferował elektrobusy oraz ładowarki w cenie 5 658 000 PLN brutto. Dało to zatem średnią cenę jednostkową za Nowego Urbino 12 electric z pakietem do ładowania w wysokości 2 300 000 PLN netto.

Brakowało bardzo mało. TLT podjęło jednak decyzję o dołożeniu dodatkowych pieniędzy. Formalności trochę potrwały i 12 czerwca przewoźnik oficjalnie zaakceptował ofertę Solarisa. Pozostaje więc tylko czekać na podpisanie umowy i bateryjne "dwunastki" w przyszłym roku pojawią się w Tychach. To nastąpiło wczoraj. A zatem najpóźniej za rok powitamy w śląskim mieście zupełnie nowy rodzaj pojazdów elektrycznych.

Według planów TLT elektrobusy trafią na linię H, która powstanie wskutek przekształcenia linii autobusowej 291. W komplecie z pojazdami zostaną uruchomione dwie stacje ładowania - jedna na zajezdni, a druga na przystanku Szpital Wojewódzki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
TLT Tychy
Solaris
elektrobus
ładowarka

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....