Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z umową w Gliwicach. 10 autobusów dla PKM

infobus
04.03.2020 15:00
0 Komentarzy

Kolejne Solaris zasilą flotę Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach. Dziś, 4 marca producent podpisał z przewoźnikiem umowę na dostawę 10 sztuk spalinowych Nowych Urbino 12. Trafią one do Gliwic najpóźniej na przełomie 2020 i 2021 r.

Podpisany dziś kontrakt opiewa na 11 426 700 PLN brutto. A to daje 929 000 PLN netto za jednego spalinowego Nowego Urbino 12 z downisizingowym kompletem. Każdy z nowych nabytków gliwickiego przewoźnika umożliwi podróż min. 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej dziewięć foteli. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Kolejne Nowe Urbino 12 dla PKM będą napędzany niespełna siedmiolitrowym silnikiem Cummins B6.7E6D 280B. To jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją ze skrzynią Voith Diwa 6.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być dostosowana do kubatury autobusu, jednak być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz przez uchylne lub przesuwne okna boczne. Ma ich być przynajmniej osiem. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów, monitoringu, WiFi i instalacji pod montaż urządzeń systemu ŚKUP.

System informacji pasażerskiej ma się opierać na czterech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości. Wśród nich znajdzie sie jeden dla osób niedowidzących, a przedni ma posiadać pole RGB do prezentacji numeru linii. Za kabiną kierowcy znajdzie się diodowa tablica do prezentacji liniowej. Nie zabraknie oczywiście GPS oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym interfejsem. SIP jak widać podstawowy, ale dzięki temu PKM zagwarantował sobie odczuwalną oszczędność w cenie autobusów.

Wszystkie pojazdy będą objęte dwuletnią gwarancją całpojazdową lub do osiągnięcia przebiegu 168 000 km przez każdy z autobusów. Gliwicki przewoźnik wymaga, aby przekazać mu autobusy w ciągu maksymalnie 310 dni od podpisania umowy. A to oznacza, że kolejne „jamniki” zameldują się na bazie PKM najpóźniej na przełomie 2020 i 2021 r.

Komentarze