TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris z nowym prezesem
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 06.02.2015 14:32:01 29 komentarzy
Solaris z nowym prezesem

Podczas lutowej konferencji spółki Solaris Bus &Coach w Warszawie, najważniejszym wydarzeniem była informacja o personalnej zmianie na najwyższym szczeblu. Decyzją właścicieli firmy Solaris Solange i Krzysztofa Olszewskich oraz Członków Zarządu z dniem 1 kwietnia bieżącego roku stanowisko Prezesa Zarządu spółki obejmie dr Andreas Strecker. To oznacza, że w tym dniu Solange Olszewska przestanie być prezesem Solarisa i jak podkreśliła właścicielka firmy ?to nie jest Prima Aprilis. 

??Decyzję tę podjęłam wspólnie z Członkami Zarządu. Zapewniam, że to niezwykle starannie przemyślany krok. Na ten moment przygotowywaliśmy się wspólnie z mężem od wielu lat. Do tej zmiany dojrzała również nasza firma i współpracownicy ?mówi Solange Olszewska, właścicielka Solaris Bus &Coach S.A. ?Solaris wciąż jest i pozostanie przedsiębiorstwem, które należy do rodziny Olszewskich. Z pozycji właścicielki i doradcy Zarządu będę nadal konsultować strategiczne decyzje na temat kierunków rozwoju firmy??dodaje Olszewska. 

  Andreas Strecker jest doktorem nauk ekonomicznych. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w przemyśle transportowym. Przez 9 lat pełnił funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego w koncernie Daimler Buses North America w USA. Odpowiadał między innymi za rozwój i realizację strategii dywizji autobusowej firmy Daimler w Ameryce Łacińskiej, Meksyku i Azji. Uczestniczył także w realizacji kluczowych kontraktów na rynku europejskim. Przez ostatnie cztery lata dr Andreas Strecker pracował na stanowisku CFO przedsiębiorstwie Novoferm Group, które jest czołowym europejskim producentem materiałów budowlanych. Dr Andreas Strecker ma 53 lata. Jest żonaty i ma dwoje dzieci w wieku 16 i 13 lat. 

?Z dr. Andreasem Streckerem znamy się od blisko 20 lat. Po raz pierwszy spotkaliśmy się na targach IAA w Hanowerze w roku 1996 ?mówi Solange Olszewska. ?Jestem przekonana, że jego wiedza i międzynarodowe doświadczenie w branży w połączeniu z umiejętnościami obecnych Członków Zarządu, którzy w większości są wychowankami naszej firmy, będą gwarantem dalszego dynamicznego rozwoju Solarisa??konkluduje Olszewska.   

Podsumowując: zatrudnienie na stanowisku Prezesa Zarządu Solaris Bus &Coach tak znanej osoby w autobusowej branży to niewątpliwie wzmocnienie pozycji polskiego producenta na arenie międzynarodowej. Andreas Strecker m.in. brał udział w fuzji marek Mercedes-Benz i Setra, którą dzisiaj można uznać za jedną z niewielu udanych tego typu operacji. Trochę gorzko zabrzmiały słowa Solange Olszewskiej, że w Polsce nie mamy jeszcze menadżerów, którzy mogliby się podjąć takiego zadania, mając za sobą globalne, transportowe doświadczenie. A to warunek konieczny do dalszego dynamicznego rozwoju firmy. Przypomnijmy, że dzisiaj eskort stanowi aż 80% całej produkcji Solarisa, dlatego znajomość zagranicznych rynków jest na tym stanowisku po prostu niezbędna. Warto również dodać, że wsparciem dla Andreasa Streckera ?przede wszystkim w zakresie działalności w naszym kraju ?będzie w całości polski zarząd firmy. Kto wie, może w przyszłości to właśnie ktoś z tego grona zostanie kolejnym prezesem Solarisa. Jak na razie wszyscy zapadają zgodną współpracę i w przeciwieństwie do przywołanego podczas warszawskiej konferencji Roberta Lewandowskiego z klubu Bayern Monachium, Andreas Strecker może liczyć na wiele podań.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
zmiany personalne
  • hn – 06.02.2015

    Żle patrzy z twarzy tego człowieka ,szkoda że Solaris traci i tak mocno wątpliwą polskosc

  • korona – 06.02.2015

    To prawda, że nie dorobiliśmy się niestety jeszcze wysokiej klasy menedżerów w wielu branżach. Jestem pewien, że już za kilkanaście lat to stwierdzenie przestanie być aktualne, także nie ma co płakać nad tą kwestią. Solaris jest bardzo profesjonalnie zarządzaną polską firmą. Jakość zarządzania widać choćby i nawet na głupich targach branżowych. Widząc np. jak zachowują się przedstawiciele Autosana byłem pewien, że ta firma długo nie pożyje. Moje przypuszczenia okazały się być prorocze. Życzę wielu sukcesów Solarisowi, które mam nadzieję będą owocem pracy Pana Streckera. Rozwijaj się dalej Polsko!

  • jww – 06.02.2015

    Zobaczymy co z tych sukcesów będzie

  • jww – 06.02.2015

    Na głupich targach branżowych Solaris może prezentuje sie dobrze ale niedługo stanie sie to przeszłością

  • jww – 06.02.2015

    Strona internetowa Solarisa słaba pora zając sie tym marketingiem

  • – 06.02.2015

    Zobaczymy jak firma dalej sie rozwinie

  • aser – 06.02.2015

    Rozwinie sie o gimbusy widziałem wizualke na skyscrapercity koszmar

  • aser – 06.02.2015

    W Warszawie zaczynaja juz wycofywać pierwsze solarisy z 2001 roku i na złom słabo jak 14 letni autobus ciekaw jestem jaka trwałość będzie nowych pojazdów czy też taka słaba

  • jww – 06.02.2015

    Teraz jakość jest lepsza ale czy też tak krótki żywot będzie to zobaczymy

  • – 06.02.2015

    Nowy prezes nowe możliwości

  • – 06.02.2015

    Idzie nowe

  • js – 06.02.2015

    Zyczyć sukcesów ,firma idzie do przodu nawet na głupich targach lepiej sie prezentuje od solbusa czy autosana

  • el Sol – 07.02.2015

    Zgadzam się z opinią Solange: w Polsce nie mamy jeszcze zbyt wielu menadżerów, którzy mogliby się podjąć takiego zadania.... i nie ma co nad tym płakać - taka jest prawda. Może za dekadę to się zmieni. Planując ekspansję na rynki zachodnie i dalej w świat to była to ze wszechmiar słuszna decyzja !!!!! Brawo SOLANGE - POPIERAM !!!!! A wszystkim "maruderom: polecam założenie własnych firm i zatrudnienie na stanowiska managerskie ...zeszłorocznych absolwentów szkół po kierunku Zarządzanie i Marketing... Wszakże nie ma to jak świeża krew prosto z Polski !!!

  • ak – 07.02.2015

    Oby Solaris nie skończył tak jak Autosan. Te nowe autobusy Solarisa to jeden wielki niewypał.

  • ja – 07.02.2015

    Dlaczego zostal usuniety moj post? Spolka miala sie zrobic bardziej polska poprzez zatrudnianie dyrektorow z polski i pozbywaniu sie zagranicznych. A tu taka informacja ze prezesem obcokrajowiec.

  • PR100 – 07.02.2015

    @hn - dla kogo wątpliwa to wątpliwa, jak ktoś chce ciągle "wątpić", to każdy pretekst będzie dla niego dobry. Firma jest zarejestrowana w Polsce, marka jest Polska. @jww - jeszcze 10 komentarzy napisz, będzie zabawniej. To wolontariat?

  • Teofilow – 07.02.2015

    Juz widze przyszlosc Solarisa.. Solaris wyemigruje do Niemcowni. Nowa siedziba w Niemczech, produkcja w Polsce. Nic innego jak MAN. Solaris wiec nie bedzie juz Polska Firma tylko Niemieca. I to jest cel. Tylko w ten sposob da sie zyskac nowych (niemieckich) klientow, ktore dotychczas nagminnie faworyzuja niemieckiego MB..

  • Sreofilow – 07.02.2015

    Teofilow czy Ty kiedyś napiszesz jakiś mądry komentarz? Zauważyłeś, że MAN jest niemiecki i on uciekł z Niemiec, a nie na odwrót? Solaris miałby przenieść siedzibę do Niemiec? Po to żeby sobie podnieść koszta? I przewoźnicy na bank zaczną kupować Soalrisy tylko dlatego, bo przeniesiono siedzibę. Jeżeli Niemcy kupują Mercedesy, bo "niemieckie", to właśnie dlatego, że są one w Niemczech produkowane.

  • manaut – 07.02.2015

    No i właśnie tu jest sedno, to co napisał Teofilow. Ja myślę, że w Polsce znaleźli by się ludzie, którzy mogliby pokierować dobrze (menadżersko) Solarisem, ale jeszcze chodzi o kontakty i układy. Rynek niemiecki jest ogromnie istotny dla Solarisa i z tego punktu widzenia lepszy jest ten Niemiec. Tak jak Pan Olszewski zaczynał jako były dyrektor Neoplana i moim skromnym zdaniem to umożliwiło Solarisowi zdobycie kontraktu dla BVG Berlin i otworzyło drzwi na Europę, tak teraz przydałby się ktoś kto ma odpowiednie koneksje i jest dobrze postrzegany w branży a nie tylko ma dobre pomysły, wiedzę i chęci. Czy się komuś podoba czy nie taki kierunek rozwoju, to już każdego indywidualna sprawa, ale mądrości w zarządzaniu biznesem trudno im odmówić.

  • Teofilow – 08.02.2015

    Dorosnij dziecko i zobaczysz, ze Solaris nie bedzie Polskie.. Koszty mialy by sie podniesc? Chyba zarobki prezesow, ale nie produkcji taniej robocizny w Polsce..

  • Solaris – 09.02.2015

    Dziecko zrozum, że w Polsce rozbudowują fabrykę Solarisa, do Niemiec się nie przenoszą. Solaris nadal pozostanie Polski.

  • Solaris – 09.02.2015

    Dziecko zrozum, że w Polsce rozbudowują fabrykę Solarisa, do Niemiec się nie przenoszą. Solaris nadal pozostanie Polski.

  • Teofilow – 09.02.2015

    Boze jaki dziwak.. FABRYKA jest po to rozbudowywana, by produkowac wiecej AUTOBUSOW. Produkcja nadal pozostaje w PL, bo tansza robocizna.. Zarzad prezesow i wszelkie inne "wyzsze" pozycje predzej czy pozniej przeniosa sie do D. Czy chcesz czy nie. Solaris nie bedzie polski.. Jak to wygladalo by.. Wszystko sprzedaja to Solaris tez sie sprzeda. Tak jak E.Wedel, Winiary, TP Polska, LOT,..

  • PR100 – 09.02.2015

    @Teofilow, wymienione przez ciebie spółki były państwowe (niektóre znacjonalizowane po wojnie) i w taki sposób, który mi też się nie podoba, je sprywatyzowano. Solaris jest prywatny i od Olszewskich zależy co z nim będą robić, a jak widać na razie przeprowadzki nie planują.

  • Teofilow – 09.02.2015

    Chce tylko podkreslic, ze syn Olszewskich tez juz wyemigrowal do Niemcowni.. Wiec co Olszewskich trzyma w Polsce? Oprocz produkcja autobusow.. Z Urbinem 4. Generacji wynalezli ogromna konkurencje dla Szmelcedesa. Tylko patrzec, az sie przeprowadza do Niemcowni, by wygrac kilkadziesiat nowych niemieckich klietow.

  • PR100 – 09.02.2015

    Jakoś do tej pory siedząc w Polsce sprzedawali tam z sukcesem autobusy, podobnie jak np. "siedząca" w Turcji Temsa. Wg twojego pomysłu, to powinni skakać z główną siedzibą z kraju do kraju, co by się bardziej przypodobać potencjalnym nabywcom. Co to Niemcy to jedyny rynek? Dlaczego nie mieli by się przenieść do Francji?

  • Teofilow – 10.02.2015

    Niemcy sa najwazniejsze klieci. Export Solarisa do Niemcowni jest minimalny procent. Za to zaden inny producent nie exportuje tyle autobusow do polski jak Szmelcedes. Solaris chce sie odwdzieczyc teraz na niemieckim rynku swoimi autobusami. ;) Thats business.

  • PR100 – 10.02.2015

    No i teraz może to zdziałać z nowym prezesem z MB-landu, więc nie ma co snuć teorii spiskowych o wyprowadzce.

  • ivopage – 06.10.2015

    ~korona: "Solaris jest bardzo profesjonalnie zarządzaną polską firmą" - chyba kpisz. Nie myl reprezentacji firmy na targach z jej wewnętrznym systemem zarządzania, bo pozory mylą. Ładne panie i gładko ogoleni panowie na targach to nie wszystko. Liczy się kadra, która zarządza np. produkcją. Tutaj szkoda słów. Typowe kolesiostwo i nepotyzm, a odpowiedzialnych za błędy nie ma. Kiedy prezesem był pan Olszewski, to był w Solarisie porządek. Cóż, ten pan jest inżynierem i zarządzał produkcją Neoplana, więc wiedział, kogo należało pogonić z firmy. Teraz z Solarisa robi się takie Polnische Wirtschaft.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....