TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris z kolejną umową w Poznaniu. Już jutro!
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.05.2020 19:00:56
Solaris z kolejną umową w Poznaniu. Już jutro! fot. MPK Poznań

28 maja Poznań podpisze umowę na zakup aż 37 autobusów z napędem elektrycznym od firmy Solaris Bus & Coach.

Wydarzenie to będzie miało miejsce w zajezdni autobusowej przy ul. Warszawskiej, gdzie na co dzień stacjonują poznańskie elektryki. O randze wydarzenia świadczy fakt, że w uroczystości wezmą udział m.in. Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania, Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań i Petros Spinaris, wiceprezes Solaris Bus&Coach.

Co zamawia Poznań?

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu wzbogaci się o kolejne elektrobusy z logo jamnika. Tym razem to aż 37 bateryjnych egzemplarzy, w tym:

  • 31 szt. klasy MAXI, czyli Urbino 12 electric

  • 6 sztuk klasy MEGA, czyli Urbino 18 electric.

Dostawy będą realizowane dwutorowo. "Dwunastki" mają trafić do Poznania do końca listopada 2021 r. Przegubowce będą natomiast wcześniej, bo najpóźniej do końca września 2021 r. Każdy ma być objęty co najmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Za wszystkie pojazdy wielkopolski producent zaproponował łączną cenę 87 622 740 PLN brutto, co daje 2 298 000 PLN netto za jednego Urbino 12 electric. Z kolei za sześć "przegubowców" Solaris zaproponował za 23 601 240 PLN brutto, co oznacza jednostkową cenę n18e na poziomie 3 198 000 PLN netto.

Poznańskie MAXI

Elektrobusy klasy MAXI dla Poznania mają mieć nadwozia o długości 11,5 - 12 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniać podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Min. sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.

Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 260 kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności nie mniejszej niż 100 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 90 km. Gwarancja trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnych na poziomie min. 15 000 cykli pełnego ładowania, nie krócej niż 8 lat. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf krakowskiego firmy EC engineering. Bateria ma być zdolna do ładowania o mocy nawet 560 kW.

Poznańskie MEGA

Bateryjne przegubowce mają mieć nadwozia o długości 17,5 - 18 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniać podróż min. 110 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Min. 10 foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.

Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 200 kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności nie mniejszej niż 145 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 90 km. Gwarancja trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnych na poziomie min. 15 000 cykli pełnego ładowania, nie krócej niż 8 lat. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf krakowskiego firmy EC engineering. Bateria ma być zdolna do ładowania o mocy nawet 560 kW.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
elektrobus
MPK Poznań
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....