TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wygrywa w Łomiankach z Autosanem i SOR-em
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.03.2020 14:00:13
fot. Patryk Lis, phototrans.pl

To Solaris dostarczy dwa nowe autobusy klasy MAXI dla Komunikacji Miejskiej w Łomiankach. Producent wygrał z Autosanem i SOR-em dzięki posiadaniu pewnej homologacji.

Komunikacja Miejska w Łomiankach jest w trakcie kolejnych zakupów. Plan na ten rok zakłada pozyskanie dwóch fabrycznie nowych spalinowych autobusów klasy MAXI. Dwie nowe "dwunastki" mają zostać przekazane KM w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy. Każda będzie objęta minimum dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ale spółka przyznawała każdemu symboliczną premię kto wydłuży ten okres o rok.

Przypomnijmy, że przewoźnika interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,5 m. Każdy musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1150 mm.

Ponadto pojazdy muszą być napędzane silnikami diesla o mocy min. 190 kW i pojemności skokowej max 11 l. Jednostka ma spełniać przynajmniej normę Euro 6. Ma ona być zblokowana automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów, wobec której spółka nie ma jakichś szczególnych wymagań.

Standard ZTM
Zadbano o komfortowe warunki pracy dla kierowców. Przewoźnik wymaga, aby autobusy posiadały wydzielone i w pełni odseparowane od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierujących. Mają one być zabudowane na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Wentylację przestrzeni pasażerskiej ma zapewniać przynajmniej sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy muszą posiadać klimatyzację opartą na agregacie o mocy chłodniczej min. 24 kW. Nie zabraknie monitoringu, gniazd USB i automatu do sprzedaży biletów.

SIP ma być zgodny ze standardami warszawskiego ZTM. Na wyposażeniu mają się znaleźć cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które mają świecić na biało. Idziemy do środka. Tutaj znajdą się trzy tablice LCD. Dwie o przekątnej 23" będą zamontowane pod sufitem. Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowany będzie monitor 38", czyli tzw. "e-korale". Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputer z dotykowym interfejsem.

Solaris wygrywa dzięki... wytrzymałości
14 lutego minął termin składania ofert. KM na pozyskanie dwóch spalinowych dwunastek przygotowała 2 460 000 PLN brutto. To daje wycenę jednostkową w wysokości 1 000 000 mln netto. Przewoźnik otrzymał dwie oferty, z których tylko jedna mieści się w tych szacunkach.

Najtańszy okazał się Autosan, który zaoferował dwa SanCity 12LF za 2 456 056,62 PLN brutto. To daje 998 397 PLN netto za jednego, czyli minimalnie poniżej budżetu w Łomiankach. Nieco powyżej szacunków KM był natomiast Solaris. Jego propozycja opiewała na 2 546 100 PLN brutto. To z kolei dało 1 035 000 PLN netto za jednego Nowego Urbino 12. Najdroższy okazał się być dosyć niespodziewanie czeski SOR. Jego propozycja za dwa autobusy typu NS12 to 2 829 000 PLN brutto. Jeden więc został wyceniony na 1 150 000 PLN netto. Wszyscy oferenci zaproponowali premiowaną trzyletnią gwarancję całopojazdową.

Od początku wydawało się, że KM będzie dążyła do rozstrzygnięcia przetargu. Finał wydawał się rozegrać między Autosanem, który zyskiwał dzięki cenie, a Solarisem, za który z kolei mógł odkuć się w ocenie technicznej. I tak też się stało. Atutem Solarisa było posiadanie homologacji na wytrzymałość konstrukcyjną nadwozia, a więc słynny Regulamin nr 66 EKG ONZ. Autosan takowego dokumentu nie posiada, więc przegrał. Ostatecznie Solaris uzyskał 97,52 pkt, jego sanocki konkurent 95 pkt, a SOR 70,77 pkt.

To oznacza, że KM Łomianki wzbogacą się o dwa kolejne Nowe Urbino 12. Dołączą one do czterech eksploatowanych od ubiegłego roku. To dwa ex jastrzębskie autobusy spalinowe oraz tyle samo elektrobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KM Łomianki
ZTM Warszawa
Autosan
Solaris
SOR

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....