TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wygrywa na punkty z Mercedesem i Scanią w Białymstoku
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.09.2019 16:00:52
fot. Kubul, phototrans.pl

W Białymstoku rozstrzygnięto przetarg na dostawę co najmniej 10 nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6. Zwycięzca mógł być tylko jeden i został nim Solaris. Ale w tym przypadku dużo ciepłych słów trzeba też powiedzieć o przegranych, a więc Scanii i Mercedesie.

Białystok poszukiwania kolejnych nowych autobusów spalinowych rozpoczął pod koniec czerwca. Pisaliśmy o tym tutaj. Zamówienie podstawowe opiewa na 10 autobusów- dwa klasy MAXI i osiem przegubowców. Prawo opcji zakłada możliwość rozszerzenia zamówienia o maksymalnie pięć przegubowców. Miasto zagwarantowało sobie, że może skorzystać z tego przywileju w ciągu maksymalnie 60 dni od podpisania umowy. Cała dostawa ma zostać zrealizowana najpóźniej do 10 marca 2020 r.

Miasto zażyczyło sobie minimalnych okresów rękojmi:

  • trzy lata gwarancji całopojazodwej
  • pięć lat na trwałość powłok lakierniczych

Szczegółowo białostockie wymagania wobec autobusów opisaliśmy tutaj.

Trzech do brydża
8 sierpnia minął termin składania ofert. Białystok przygotował na zakupy 20 900 000 PLN brutto. Jeżeli budżet obejmuje tylko zamówienie podstawowe to całkiem nieźle. Natomiast jeśli zawarto w nim także opcję to wyszło nie najlepiej.

Niespodziewanie najtańszą ofertę przedstawiła Scania. 23 296 200 PLN brutto to propozycja szwedzkiego producenta za całość. Cena jednostkowa Citywide'a 12LF wyniosła 1 020 000 PLN netto, natomiast przegubowca 1 300 000 PLN netto. Trzeba przyznać, że to bardzo atrakcyjne ceny. Scania zaoferowała ponadto czteroletnią gwarancję całopojazdową i siedmioletnią na trwałość powłok lakierniczych.

Drugą po względem cenowym propozycję przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa za całość chciałby zainkasować 25 128 900 PLN brutto. To by dawało cenę jednostkową 1 050 000 PLN netto za nU12, zapewne z duży silnikiem i 1 410 000 PLN netto za przegubowca. Byłyby one objęte pięcioletnią gwarancją całopojazdową i siedmioletnią na trwałość malowania.

Najdroższą ofertę przedstawił EvoBus Polska, który dla Białegostoku zaproponował najnowszą odsłonę Mercedesów Conecto. Realizację zamówienia podstawowego i opcjonalnego dystrybutor autobusów z logo gwiazdy wycenił na 25 143 045 PLN brutto. Daje to ceny jednostkowe w wysokości 1 064 200 PLN netto za krótkiego Conecto i 1 408 700 PLN netto za Conecto G. Okresy gwarancji zaproponowano identyczne jak Solaris.

Diabeł tkwi w szczegółach, czyli w Solarisach
Od początku było wiadomo, że o zwycięstwie zdecydują szczegóły. A te przeważyły na korzyść Solarisa, praktycznie w identycznym stylu jak w ubiegłym roku, kiedy to producent z Bolechowa wypunktował "gwiazdy". Pisaliśmy o tym tutaj.

Solaris został oceniony na 94,76 pkt. Jego atutem okazał się komplet punktów w warunkach gwarancji, nieco niższe zużycie paliwa w SORT2 w porównaniu z Mercedesami Conecto oraz kolejny raz zaoferowanie drzwi z napędem elektrycznym. EvoBus otrzymał 91,02 pkt, natomiast Scania 82 pkt.

A zatem na wiosnę witamy kolejne Nowe Urbino w Białymstoku. Dołączoną one m.in. do aktualnie dostarczanych 22 autobusów z tej rodziny- ośmiu "dwunastek" oraz 14 przegubowców. Pozostaje więc czekać już tylko na podpisanie umowy. I oczywiście informację czy miasto skorzysta z prawa opcji.

Przegrani, ale w dobrym stylu
Ale i o przegranych trzeba też powiedzieć dużo dobrego. Zacznijmy od czarnego konia przetargowego, a więc Scanii. Zaprezentowała się ona bardzo dobrze proponując Białemustokowi autobusy w bardzo okazyjnej cenie. Co prawda zabrakło trochę punktów w ocenie technicznej oraz gwarancji, ale demonstracja na pewno udana. Scania pokazała, że jest przygotowana na walkę o nowych klientów z Polski.

EvoBus też niczego sobie. Widać tutaj cenę za nowego Conecto z dobrym rabatem dla klienta, technicznie również nie można niczego zarzucić. A zatem i tutaj mamy bezapelacyjnie do czynienia z zaprezentowaniem się od bardzo dobrej strony.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
BKM Białystok
EvoBus
Mercedes
Scania
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....